Zákazníci šetří, kde se dá – vyhýbají se poplatku za dobírku a platí zejména online

13. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Při nákupu zboží v e-shopech volí online platbu kartou již více než polovina Čechů (56 %). Nejčastěji kartou, případně pomocí služby Apple Pay či Google Pay, platí na internetu mladí lidé ve věku 18 až 26 let (76 %). Ukazuje se, že Češi jsou při online nakupování spořivější a zvažují každý zbytečný výdaj.

Nadále tak klesá i zájem o dobírku – za posledních sedm let až o 18 p. b. Ještě před sedmi lety byla dobírka nejčastějším způsobem platby v e-shopech. Využívalo ji až 35 % lidí. Pandemie koronaviru však dobírce zasadila citelnou ránu. Náhlý důraz na hygienu, uzavřené prodejny a obavy z osobního kontaktu naučily také starší populaci, která je tradičně spíše konzervativní, více využívat platbu kartou. A pohodlnějším online nákupům rychle přivykla. Podle průzkumu volí platbu kartou online již 44 % lidí ve věku 54 až 65 let, o 17 p. b. více než v roce 2019. Také současná nepříznivá ekonomická situace návratu dobírky na výsluní příliš nenahrává.

„Platba kartou online není oproti dobírce v nákupních košících zpoplatněna. Pokud si zákazník zvolí platbu kartou, ušetří zpravidla až 40 korun za nákup. Vzhledem ke zhoršující se ekonomické situaci českých domácností, očekáváme, že lidé budou více šetřit, a projeví se to i ve způsobu platby na e-shopech,” uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Z letošního průzkumu GLS vyplývá, že významně narostlo množství lidí, kteří na internetu platí kartou každý týden (o 18 p. b. oproti 2021). S tím zároveň klesá procento lidí, kteří zásadně nevyužívají platbu kartou online. A snižuje se také množství lidí, kteří platí online kartou velmi zřídka. Z 35 % v roce 2018 na dnešních 18 %. Ve věkové skupině 54 až 65 let čtvrtina platí kartou zřídka a 11 % ji pro nákupy na internetu nevyužívá. „V období před pandemií platilo každý týden na internetu kartou pouze 11 % lidí ve věku 54 až 65 let. Těší nás, že přibývá seniorů, kteří jdou s dobou a nakupování na internetu bez problémů zvládají,“ vysvětlil Pavel Včela.

Údaje vyplývají z průzkumu společnosti GLS provedeného prostřednictvím aplikace Instant Research agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů a potvrzují to i interní data přepravce.

Podobné články

Zaslat.cz nabízí nejširší síť výdejních a sběrných míst na českém trhu

7. 3. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zaslat.cz)
Platforma Zaslat.cz integrovala do své sítě sběrná a výdejní místa dopravce PPL. Posílením o více než 3 000 míst nabízí brněnská firma svým zákazníkům nejširší síť výdejních míst na českém trhu. Dohromady nabízí platforma Zaslat.cz již přes 12 tisíc sběrných a výdejních míst a v plánu je další posílení sítě nejen v Česku, ale i v zahraničí. Čtěte více

Přepravce GLS se propojil se sítí AlzaBoxů

20. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS začal doručovat balíky z e-shopů mimo svých balíkomatů GLS Parcel Box i do sítě AlzaBoxů. Společnost reaguje na dlouhodobě rostoucí oblibu balíkomatů, které v současnosti podle průzkumu společnosti GLS aktivně využívá již každý pátý Čech. Čtěte více

Trendy v logistice jsou formovány daty – díky chytrému plánování bude doručení rychlejší, přesnější a udržitelnější

12. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Logistika je nedílnou součástí nákupního procesu a zákazníci začínají její význam čím dál jasněji pociťovat, protože na internetu dnes pořizují takřka vše. Nakupování online se postupně stalo mainstreamem a úroveň logistických služeb je proto stále více pod lupou. Kterých pět trendů bude v následujících letech formovat logistiku a skrze ni i e-commerce? Čtěte více

Mall nabízí českým zákazníkům bezplatnou dopravu

29. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall)
Internetové tržiště Mall.cz dále pokračuje v integraci se společností Allegro a přináší do Česka službu Smart!, která umožní zákazníkům ušetřit na dopravě. Možnost bezplatného doručení mají od 24. 11. k dispozici všichni registrovaní zákazníci, přičemž nabídka se vztahuje na miliony produktů v sortimentu, ať už je prodává přímo Mall, nebo některý z tisíců partnerských e-shopů. Čtěte více