Zákazníci šetří, kde se dá – vyhýbají se poplatku za dobírku a platí zejména online

13. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Při nákupu zboží v e-shopech volí online platbu kartou již více než polovina Čechů (56 %). Nejčastěji kartou, případně pomocí služby Apple Pay či Google Pay, platí na internetu mladí lidé ve věku 18 až 26 let (76 %). Ukazuje se, že Češi jsou při online nakupování spořivější a zvažují každý zbytečný výdaj.

Nadále tak klesá i zájem o dobírku – za posledních sedm let až o 18 p. b. Ještě před sedmi lety byla dobírka nejčastějším způsobem platby v e-shopech. Využívalo ji až 35 % lidí. Pandemie koronaviru však dobírce zasadila citelnou ránu. Náhlý důraz na hygienu, uzavřené prodejny a obavy z osobního kontaktu naučily také starší populaci, která je tradičně spíše konzervativní, více využívat platbu kartou. A pohodlnějším online nákupům rychle přivykla. Podle průzkumu volí platbu kartou online již 44 % lidí ve věku 54 až 65 let, o 17 p. b. více než v roce 2019. Také současná nepříznivá ekonomická situace návratu dobírky na výsluní příliš nenahrává.

„Platba kartou online není oproti dobírce v nákupních košících zpoplatněna. Pokud si zákazník zvolí platbu kartou, ušetří zpravidla až 40 korun za nákup. Vzhledem ke zhoršující se ekonomické situaci českých domácností, očekáváme, že lidé budou více šetřit, a projeví se to i ve způsobu platby na e-shopech,” uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Z letošního průzkumu GLS vyplývá, že významně narostlo množství lidí, kteří na internetu platí kartou každý týden (o 18 p. b. oproti 2021). S tím zároveň klesá procento lidí, kteří zásadně nevyužívají platbu kartou online. A snižuje se také množství lidí, kteří platí online kartou velmi zřídka. Z 35 % v roce 2018 na dnešních 18 %. Ve věkové skupině 54 až 65 let čtvrtina platí kartou zřídka a 11 % ji pro nákupy na internetu nevyužívá. „V období před pandemií platilo každý týden na internetu kartou pouze 11 % lidí ve věku 54 až 65 let. Těší nás, že přibývá seniorů, kteří jdou s dobou a nakupování na internetu bez problémů zvládají,“ vysvětlil Pavel Včela.

Údaje vyplývají z průzkumu společnosti GLS provedeného prostřednictvím aplikace Instant Research agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů a potvrzují to i interní data přepravce.

Podobné články

Balíkový přepravce GLS již nyní v ČR překonal loňský denní rekord o 25 %

10. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Nadnárodní balíkový přepravce GLS překonal v ČR již nyní své loňské denní maximum, a to o 25 %. Mimo Black Friday k tomu dopomohlo i zvýšené množství B2B balíků pro zásobování prodejen. Mezi nejsilnějším a nejslabším dnem v české síti je letos prozatím rozdíl 262 %. Čtěte více

Rychlé doručení produktů Huawei u Entec Solutions

20. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Entec Solutions)
Globální problém s nedostatkem čipů a opožděnými dodávkami síťových prvků se Huawei netýká. V České republice a na Slovensku je stále k dispozici možnost rychlého doručení veškerých vašich objednávek. Čtěte více

AlzaBoxy se otevírají externím e-shopům a dopravcům

23. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Alza.cz ve spolupráci s integrátorem Balíkobot zpřístupňuje kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Všichni partneři napojení na Balíkobot a zákazníci tisíců e-shopů v Česku i na Slovensku si tak mohou nechat své zásilky doručit do nejrobustnější sítě boxů s více než 100 tisíci výdejních schránek rozmístěných napříč oběma zeměmi. Čtěte více

COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa

27. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pandemie COVID-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům, kteří přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků. Čtěte více