Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“.

Nejčastějším příkladem, kterým se člověk nechá ovlivnit, je reklama. V posledních letech ale čím dál více roste význam hodnocení od reálných uživatelů, kteří mají se zbožím vlastní zkušenosti. To je jeden z hlavních důvodů, proč společnost Cyrrus Advisory ve spolupráci s Mendelovou univerzitou vyvíjí software MTA, který se zabývá analýzou textu.

Jedním z výstupů, který tento software využívá, je aplikace Opinio. Tato aplikace identifikuje důležité vlastnosti jednotlivých produktů a také to, jak na ně uživatelé reagují. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že spotřebitelé přečtou v průměru deset recenzí, než začnou věřit podniku v okolí. To samé platí i u zboží. Proto jsme se rozhodli lidem nakupování na internetu co nejvíce zjednodušit a vyvinuli jsme Opinio,“ přiblížil vznik aplikace její tvůrce Jaromír Landa z Mendelovy univerzity v Brně.

Mezi hlavní výhody patří aktuálnost, rychlost a jednoduchost

Díky mobilní aplikaci jednoduše a rychle zjistíte hodnocení produktů na základě recenzí od reálných spotřebitelů. Její obrovskou výhodou je aktuálnost. Platforma totiž pravidelně zpracovává online recenze z neustále se zvyšujícího počtu různých zdrojů.

Aktuálně testujeme, jak uživatelé tento nástroj přijmou. Věříme, že před Vánocemi lidem naše aplikace výrazně pomůže při jejich rozhodování a výběru těch správných dárků,“ uvedl Vladimír Vacula, product leader Cyrrus Advisory.

Opinio – hodnocení produktů nabízí přehled zboží prozatím ve třech segmentech. „Do dnešního dne jsme analyzovali statisíce recenzí z nejrůznějších zdrojů v oblasti mobilních telefonů, digitálních fotoaparátů a objektivů,“ doplnil Vacula.

Samotná aplikace funguje v přehledném prostředí. Hodnotící kritéria přirozeně vyplývají ze zpracovávaných recenzí, na základě nejčastěji zmiňovaných vlastností a parametrů produktu. Není potřeba vyhledávat a pročítat nespočet recenzí k vašemu novému telefonu, aplikace to udělá za vás. U sledovaných parametrů je uveden počet pozitivních a negativních postojů. Navíc uživatel vidí i míru pozitivního sentimentu, jenž je vypočítán z počtu kladných a záporných názorů.

Cílem jsou další segmenty a spolupráce s e-shopy

Aplikace Opinio – hodnocení produktů je zdarma uživatelům přístupná na Google Play. Do budoucna Cyrrus Advisory plánuje zastřešit i další segmenty, například televizory nebo notebooky. „Postupně budeme přidávat také další oblasti, které lidé rádi objednávají a hodnotí. Rádi bychom také navázali intenzivní spolupráci s e-shopy, jejichž recenze bychom přímo v aplikaci chtěli zobrazovat výměnou za nákupní odkaz na jejich stránky. V nejbližší době také uvedeme našeho chatbota, který zájemcům dokáže jednoduše pomoci s výběrem nejvhodnější techniky,“ uzavřel Vacula.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více