Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“.

Nejčastějším příkladem, kterým se člověk nechá ovlivnit, je reklama. V posledních letech ale čím dál více roste význam hodnocení od reálných uživatelů, kteří mají se zbožím vlastní zkušenosti. To je jeden z hlavních důvodů, proč společnost Cyrrus Advisory ve spolupráci s Mendelovou univerzitou vyvíjí software MTA, který se zabývá analýzou textu.

Jedním z výstupů, který tento software využívá, je aplikace Opinio. Tato aplikace identifikuje důležité vlastnosti jednotlivých produktů a také to, jak na ně uživatelé reagují. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že spotřebitelé přečtou v průměru deset recenzí, než začnou věřit podniku v okolí. To samé platí i u zboží. Proto jsme se rozhodli lidem nakupování na internetu co nejvíce zjednodušit a vyvinuli jsme Opinio,“ přiblížil vznik aplikace její tvůrce Jaromír Landa z Mendelovy univerzity v Brně.

Mezi hlavní výhody patří aktuálnost, rychlost a jednoduchost

Díky mobilní aplikaci jednoduše a rychle zjistíte hodnocení produktů na základě recenzí od reálných spotřebitelů. Její obrovskou výhodou je aktuálnost. Platforma totiž pravidelně zpracovává online recenze z neustále se zvyšujícího počtu různých zdrojů.

Aktuálně testujeme, jak uživatelé tento nástroj přijmou. Věříme, že před Vánocemi lidem naše aplikace výrazně pomůže při jejich rozhodování a výběru těch správných dárků,“ uvedl Vladimír Vacula, product leader Cyrrus Advisory.

Opinio – hodnocení produktů nabízí přehled zboží prozatím ve třech segmentech. „Do dnešního dne jsme analyzovali statisíce recenzí z nejrůznějších zdrojů v oblasti mobilních telefonů, digitálních fotoaparátů a objektivů,“ doplnil Vacula.

Samotná aplikace funguje v přehledném prostředí. Hodnotící kritéria přirozeně vyplývají ze zpracovávaných recenzí, na základě nejčastěji zmiňovaných vlastností a parametrů produktu. Není potřeba vyhledávat a pročítat nespočet recenzí k vašemu novému telefonu, aplikace to udělá za vás. U sledovaných parametrů je uveden počet pozitivních a negativních postojů. Navíc uživatel vidí i míru pozitivního sentimentu, jenž je vypočítán z počtu kladných a záporných názorů.

Cílem jsou další segmenty a spolupráce s e-shopy

Aplikace Opinio – hodnocení produktů je zdarma uživatelům přístupná na Google Play. Do budoucna Cyrrus Advisory plánuje zastřešit i další segmenty, například televizory nebo notebooky. „Postupně budeme přidávat také další oblasti, které lidé rádi objednávají a hodnotí. Rádi bychom také navázali intenzivní spolupráci s e-shopy, jejichž recenze bychom přímo v aplikaci chtěli zobrazovat výměnou za nákupní odkaz na jejich stránky. V nejbližší době také uvedeme našeho chatbota, který zájemcům dokáže jednoduše pomoci s výběrem nejvhodnější techniky,“ uzavřel Vacula.

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více