Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“.

Nejčastějším příkladem, kterým se člověk nechá ovlivnit, je reklama. V posledních letech ale čím dál více roste význam hodnocení od reálných uživatelů, kteří mají se zbožím vlastní zkušenosti. To je jeden z hlavních důvodů, proč společnost Cyrrus Advisory ve spolupráci s Mendelovou univerzitou vyvíjí software MTA, který se zabývá analýzou textu.

Jedním z výstupů, který tento software využívá, je aplikace Opinio. Tato aplikace identifikuje důležité vlastnosti jednotlivých produktů a také to, jak na ně uživatelé reagují. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že spotřebitelé přečtou v průměru deset recenzí, než začnou věřit podniku v okolí. To samé platí i u zboží. Proto jsme se rozhodli lidem nakupování na internetu co nejvíce zjednodušit a vyvinuli jsme Opinio,“ přiblížil vznik aplikace její tvůrce Jaromír Landa z Mendelovy univerzity v Brně.

Mezi hlavní výhody patří aktuálnost, rychlost a jednoduchost

Díky mobilní aplikaci jednoduše a rychle zjistíte hodnocení produktů na základě recenzí od reálných spotřebitelů. Její obrovskou výhodou je aktuálnost. Platforma totiž pravidelně zpracovává online recenze z neustále se zvyšujícího počtu různých zdrojů.

Aktuálně testujeme, jak uživatelé tento nástroj přijmou. Věříme, že před Vánocemi lidem naše aplikace výrazně pomůže při jejich rozhodování a výběru těch správných dárků,“ uvedl Vladimír Vacula, product leader Cyrrus Advisory.

Opinio – hodnocení produktů nabízí přehled zboží prozatím ve třech segmentech. „Do dnešního dne jsme analyzovali statisíce recenzí z nejrůznějších zdrojů v oblasti mobilních telefonů, digitálních fotoaparátů a objektivů,“ doplnil Vacula.

Samotná aplikace funguje v přehledném prostředí. Hodnotící kritéria přirozeně vyplývají ze zpracovávaných recenzí, na základě nejčastěji zmiňovaných vlastností a parametrů produktu. Není potřeba vyhledávat a pročítat nespočet recenzí k vašemu novému telefonu, aplikace to udělá za vás. U sledovaných parametrů je uveden počet pozitivních a negativních postojů. Navíc uživatel vidí i míru pozitivního sentimentu, jenž je vypočítán z počtu kladných a záporných názorů.

Cílem jsou další segmenty a spolupráce s e-shopy

Aplikace Opinio – hodnocení produktů je zdarma uživatelům přístupná na Google Play. Do budoucna Cyrrus Advisory plánuje zastřešit i další segmenty, například televizory nebo notebooky. „Postupně budeme přidávat také další oblasti, které lidé rádi objednávají a hodnotí. Rádi bychom také navázali intenzivní spolupráci s e-shopy, jejichž recenze bychom přímo v aplikaci chtěli zobrazovat výměnou za nákupní odkaz na jejich stránky. V nejbližší době také uvedeme našeho chatbota, který zájemcům dokáže jednoduše pomoci s výběrem nejvhodnější techniky,“ uzavřel Vacula.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více