Novinky

Zákazníci preferují známý e-shop a nízkou cenu zboží

E-shopy vedou nad kamennými prodejnami díky nižší ceně a možnosti objednat zboží kdykoliv. Recenze a hodnocení ostatních uživatelů nehrají až tak velkou roli v preferenci internetových obchodů oproti kamenným, u samotných internetových nákupů ale významnou roli hrají.

Pavel Gregor
Zdroj: APEK
  • 3. 12. 2013
  • 1 min
Zákazníci preferují známý e-shop a nízkou cenu zboží

Podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) při rozhodování mezi nákupem v internetovém nebo kamenném obchodu hrají hlavní roli (32 %) výhodnější ceny. S 19 % následuje možnost objednání zboží kdykoliv. Výhodou (pro 18 % dotazovaných) je i snadné srovnání nabídky jednotlivých obchodů.

„V začátcích nakupující na internet přilákaly nejnižší ceny a tento důvod stále vede. Postupem času se důležitějšími stávají i další výhody ať už úspora času v kombinaci s možností dodání kdykoliv nebo třeba možnost jednoduchého srovnání několika nabídek různých obchodů,” řekl Jan Vetyška výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Nejčastěji (stejně jako v loňském roce) zákazníci při nakupování na internetu nejprve navštíví známý e-shop, se kterým mají dobrou zkušenosti. Druhou nejčastější strategií je vyhledávání zboží v rámci vyhledávačů a porovnávání nabídky na webech různých obchodů.

Nakupující na internetových obchodech oceňují i úsporu času (17 %), pohodlné dodání domů či do kanceláře (8 %). Pouze jedno procento nevnímá žádné výhody nákupu na e-shopu oproti kamennému obchodu.

Zajímavé je, že pouze 3 % vidí jako výhodu možnost podívat se na hodnocení kvality nabízených produktů ostatními uživateli a ještě méně, 1 %, hodnocení spolehlivosti obchodů ostatními uživateli.

Recenze ostatních uživatelů ale při nákupu na Internetu často zohledňuje 33 % uživatelů, 47 % je zohledňuje občas, 15 % výjimečně a pouze 5 % nikdy. Aspoň občas se jimi tedy řídí 80 % zákazníků e-shopů.

Obrazová galerie