Zájem o Samsung Galaxy S6 se iPhonu 6 nevyrovnal

26. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
O nejnovější model Samsung Galaxy S6 je měsíc po uvedení na český trh zhruba stejný zájem jako o předchozí Galaxy S5. Konkurenční novince iPhone 6 se ale nevyrovnal, ve stejném období o ni byl zájem až desetinásobný.

„O nejnovější Samsung Galaxy S6 je mezi internetovými uživateli měsíc po uvedení podobný zájem jako o další úspěšný model, který byl na trh uveden zhruba před rokem, Samsung Galaxy S5,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz. Průměrná cena základního modelu Samsung Galaxy S6 se aktuálně pohybuje kolem 19 tisíc a telefon má v nabídce téměř 90 e-shopů s certifikátem Ověřeno zákazníky 

Na iPhoní mánii Samsung nedosáhl

Odlišná situace však panovala mezi českými zákazníky při uvádění nejnovějšího konkurenčního modelu iPhone 6. „Uvádění novinek Applu je vždy specifické a provázené větší hysterií, dá-li se to tak nazvat. Potvrzuje to fakt, že ve srovnání se stejným obdobím před a po uvedení na český trh, byl o iPhone 6 zájem zhruba desetinásobně vyšší, než u Samsungu,“ doplnil Tomáš Braverman.

Přesto je však dlouhodobě nejoblíbenějším telefonem mezi zákazníky Samsung Galaxy S4 mini, vítěz soutěže ProduktRoku 2014. „Tento telefon byl uveden na trh před dvěma lety, a od té doby jeho průměrná cena klesla o polovinu na současných zhruba šest tisíc,“ řekl Tomáš Braverman. Mezi iPhony je nejoblíbenější iPhone 5S. Jeho cena od uvedení klesla asi o 15 % a aktuálně je v průměru kolem sedmnácti tisíc.

Apple mezi Čechy získává na oblibě

Telefony Samsung jsou mezi českými zákazníky dlouhodobě oblíbenější, než iPhony. V úvodu letošního roku však čeští zákazníci své chování trochu změnili. „Podíly obou značek v prvním čtvrtletí tohoto roku poklesly a vyrovnaly se, aktuálně jsou zhruba pětinové. Je to způsobeno odlišnou cenovou politikou značek. Navíc, do těchto čísel promlouvají i další značky, o které v loňském roce nebyl takový zájem – například Huawei, Xiaomi nebo Lenovo,“ řekl Tomáš Braverman. Podle něj je důležitým faktorem pro jednotlivé značky úspěšnost jejich nových vlajkových lodí. „Celková čísla však mohou nakonec dopadnout úplně jinak. Pro všechny obchodníky je totiž rozhodující až druhá polovina roku, především potom vánoční sezóna,“ doplnil Tomáš Braverman.

Tržní podíly výrobců mobilních telefonů dle Heureka.cz
1. čtvrtletí 20141. čtvrtletí 2015
Samsung (30 %)Apple (22 %)
Apple (25 %)Samsung (20 %)
Sony (11 %)Sony (12 %)
LG (6 %) Nokia (6 %)
Nokia (5 %)LG (6 %)
HTC (4 %)Lenovo (6 %)
Huawei (3 %)Huawei (5 %)
Xiaomi (2 %)Xiaomi (4 %)
BlackBerry (2 %)HTC (3 %)

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Google Find My Device umožní lokalizovat ztracenou elektroniku

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci Find My Device, kterou poprvé ohlásila již na své loňské vývojářské konferenci. Technologie využívá sdílenou síť tvořenou miliardami zařízení se systémem Android a funkčně odpovídá možnostem podobných služeb společností Apple a Tile. Aktuálně je služba dostupná v USA a Kanadě, zbytek světa by měl brzy následovat. Čtěte více

Nová aktualizace uživatelského rozhraní One UI 6.1 rozšiřuje technologii Galaxy AI do dalších zařízení

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung nasazuje umělou inteligenci Galaxy AI do většího počtu zařízení prostřednictvím aktualizovaného uživatelského rozhraní One UI 6.1. Mobilní umělá inteligence se tak dostane k podstatně většímu počtu uživatelů – od konce března ji budou moci postupně využít i majitelé telefonů řady Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 a tabletů řady Tab S9. Čtěte více

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více