Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

26. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito tzv. heavy buyers uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu.

V průměru si každý z nich v posledním měsíci objednal 5,1 zásilek. Většinou jde o ty, kteří už na internetu nakupují dlouhodobě: 61 % z si na e-shopu zboží poprvé objednalo před více než pěti lety. Více než polovině z nich (54 %) je od 18 do 34 let a 77 % z nich už také nakoupilo na zahraničním e-shopu.

„Tato třetina zákazníků je pro e-shopy zásadní. Proto je pro prodejce i přepravní společnosti tolik důležité vědět, jak jim i ostatním nakupování co nejvíce zpříjemnit a jak se vyvarovat toho, aby nakonec zavítali raději do kamenných prodejen. Z průzkumu třeba víme, že prakticky všichni vyžadují nabídku pokročilých přepravních služeb a že e-shopy mají stále co vylepšovat ohledně vracení zboží. My jim v tomto pomáháme třeba službou Return My Parcel Portal,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Nákupní chování bývá u výše zmíněné třetiny online zákazníků velmi ovlivněno sociálními sítěmi. V 82 % případů jde o Facebook, v 78 % o YouTube a zatím jen ve 39 % o Instagram. Narozdíl od průměru většina z nich preferuje platbu kartou (53 %) a zboží raději přebírá v práci (67 %). Naproti tomu naprostá většina všech online zákazníků si přitom objednávky nechává vozit domů (78 %). Vysoká část zákazníků platí stále na dobírku (46 %), byť jde o platební metodu, která v mnoha zemích výrazněji ustupuje a nahrazují ji online platby.

Štítky: 

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více