Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

26. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito tzv. heavy buyers uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu.

V průměru si každý z nich v posledním měsíci objednal 5,1 zásilek. Většinou jde o ty, kteří už na internetu nakupují dlouhodobě: 61 % z si na e-shopu zboží poprvé objednalo před více než pěti lety. Více než polovině z nich (54 %) je od 18 do 34 let a 77 % z nich už také nakoupilo na zahraničním e-shopu.

„Tato třetina zákazníků je pro e-shopy zásadní. Proto je pro prodejce i přepravní společnosti tolik důležité vědět, jak jim i ostatním nakupování co nejvíce zpříjemnit a jak se vyvarovat toho, aby nakonec zavítali raději do kamenných prodejen. Z průzkumu třeba víme, že prakticky všichni vyžadují nabídku pokročilých přepravních služeb a že e-shopy mají stále co vylepšovat ohledně vracení zboží. My jim v tomto pomáháme třeba službou Return My Parcel Portal,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Nákupní chování bývá u výše zmíněné třetiny online zákazníků velmi ovlivněno sociálními sítěmi. V 82 % případů jde o Facebook, v 78 % o YouTube a zatím jen ve 39 % o Instagram. Narozdíl od průměru většina z nich preferuje platbu kartou (53 %) a zboží raději přebírá v práci (67 %). Naproti tomu naprostá většina všech online zákazníků si přitom objednávky nechává vozit domů (78 %). Vysoká část zákazníků platí stále na dobírku (46 %), byť jde o platební metodu, která v mnoha zemích výrazněji ustupuje a nahrazují ji online platby.

Štítky: 

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více