Za co můžete zákazníka pochválit?
Vzpomínáte, kdy jste naposledy dostali písemné poděkování za nákup od některého z vašich dodavatelů?
Pokud jste na tom stejně, jako já, na žádné takové poděkování si nevzpomenete. Nikdy totiž nepřišlo. A pokud ano, moc dobře si jej naopak pamatujete. Je to totiž něco zcela mimořádného.
Každý psycholog potvrdí, že lidé opakují to, za co získávají pochvalu, ocenění, uznání, nebo poděkování. A nemusí to být jen dárky nebo peníze.
Pošlete-li jedno takové poděkování některému z vašich zákazníků každý pracovní den, za rok to udělá nějakých 250 dopisů. A pokud se k vám připojí i ostatní ve firmě, tři minuty investované do nadepsání dopisu a nalepení známky se mohou proměnit v několik tisíc překvapených a příjemně potěšených zákazníků ročně.
Ano, většina lidí odtuší, že tím sledujete své vlastní zájmy. Přesto se ale neubrání pocitu, že je vaše gesto potěšilo.
A protože budete jediní, kdo si na ně vzpomene, aniž byste od nich chtěli další peníze, ona vzdálenost mezi zákazníkem a vaší firmou bude opět o něco menší než ta, kterou musí překonat u vašich konkurentů.
Kterým zákazníkům poděkujete v následujících sedmi dnech?
Autor: Pavel Řehulka