Vzrůstá počet útoků mířících na malé firmy a výrobní sektor

17. 4. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Symantec)
Během loňského roku se ztrojnásobil počet útoků na malé firmy. Zároveň také o 30 % vzrostl počet webových útoků. Primárním cílem útoků se po vládních organizacích stávají výrobní podniky. Co dále se můžete dozvědět ze zprávy Internet Security Threat Report 18 společnosti Symantec?
Internet Security Threat Report 2013

Důvodem k útokům na malé společnosti (pod 250 zaměstnanců) je zejména skutečnost, že tyto firmy mohou mít pocit, že jsou vůči útokům imunní a že často nemají patřičně zabezpečené počítačové sítě. Cílem útoků je nejčastěji získání informací o bankovních účtech, údajích o zákaznících a duševní vlastnictví.

Celkový počet cílených útoků vzrostl v roce 2012 o 42 %.

Počet webových útoků vzrost o 30 procent

Stále populárnějšími se stávají útoky typu „watering hole,“ kdy útočník ohrožuje svou vytipovanou obětí často navštěvované stránky, prostřednictvím kterých později pronikne bez povšimnutí do cílového počítače.

61 % škodlivých stránek jsou legitimní webové stránky, které byly ohroženy a infikovány nebezpečným kódem. Nejčastěji se skrytý škodlivý kód ukrývá na stránkách zaměřených na on-line nakupování, obchod a technologie. Tento fakt je připisován zejména neopraveným zranitelnostem (53 % aktivních webových serverů má otevřené zranitelnosti, 24 % serverů má kritické zranitelnosti).

Oblíbeným typem škodlivého kódu se stal ransomware, který může útočníkům přinášet vysoké zisky. Útočník zneužije napadanou webovou stránku k infikování a uzamčení počítače nic netušícího uživatele a za jeho odemčení požaduje výkupné. Společnost Symantec odhaduje, že v roce 2012 bylo vylákáno zhruba 5 milionů USD.

Stále nižší zájem je o spamovou poštu – zatímco ještě v roce 2010 bylo celosvětově rozesláno 62 miliard nevyžádaných e-mailů, v roce 2012 to bylo již „jen“ 30 miliard e-mailů.

Primárním cílem se stává výrobní sektor a znalostní pracovníci

Vládní organizace již nejsou v popředí zájmu kybernetických útočníků, který se přesunuje do výrobního sektoru a průmyslu obecně, zejména na dodavatelské řetězce. Prostřednictvím dodavatelských společností je totiž možné získat i citlivá data velkých firem. Nejčastější obětí útoků byli ve všech odvětvích znalostní pracovníci (27 %) s přístupem k duševnímu vlastnictví a s přístupem k prodejním informacím (24 %).

Do výrobního sektoru směřovalo 24 % útoků, 19 % útoků do finančního sektoru, 17 % do sektoru služeb, 12 % do státní správy, 10 % do energetiky, 8 % do konzultačních a poradenských firem, 2 % do velkoobchodu, 2 % do maloobchodu, 2 % do leteckého průmyslu a 1 % do dopravy a komunikací.

Množství škodlivého kódu pro mobilní zařízení vzrostlo o 58 %

Ve 32 % případů se mobilní hrozby pokoušely ukrást informace typu telefonních čísel a e-mailových adres.

Nejčastější příčinou úniku dat jsou hackeři

Za ztrátu nebo únik dat mohou ve 40 % případů hackeři, ve 23 % případů je někde poskytne nevědomky na veřejnost sám vlastní chybou, ve 23 % případů je to krádež počítače nebo úložného zařízení a v 8 % případů jde o vnitropodnikovou krádež.

Štítky: 

Podobné články

Symantec představil partnerský program Secure One

3. 11. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Symantec)
Symantec připravil rozšířený program na podporu prodejních kanálů, který by měl parterům zaměřeným na bezpečnostní řešení umožnit dosahovat vyšších příjmů. Program Symantec Secure One zjednodušuje požadavky na odbornost a usnadňuje získání příslušných certifikátů. Čtěte více
Z vyhlášení nejlepších partnerů

Symantec Partner Sales Academy 2015

5. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Symantec)
Ve dnech 26.–27. května 2015 se konalo setkání partnerů a distributorů společnosti Symantec. I přes nepříznivé dopravní podmínky na dálnici D1 se sešlo více než 60 partnerů z České a Slovenské republiky, aby se setkalo se zástupci firmy Symantec, a to jak části Security, tak Veritas. Čtěte více
Luděk Vyhnalík, obchodník pro oblast Commercial a Michal Kováč, TAR ve společnosti Symantec

Symantec: Luděk Vyhnalík a Michal Kováč

13. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Symantec)
Symantec jmenoval na obchodní pozici pro oblast Commercial Luďka Vyhnalíka (52 let). Jako TAR (territory account manager) bude mít na starosti klíčové zákazníky z části Prahy, východních Čech a z Moravy. Do divize Consumer na pozici channel sales nastoupil Michal Kováč (35 let). Čtěte více

Symantec a Norton získali ocenění od AV-Test

14. 3. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Symantec)
Produkty Norton Internet Security a Symantec Endpoint Protection získaly ocenění za nejlepší použitelnost od nezávislé testovací organizace AV-Test. Norton získal ocenění v sekci zaměřené na domácí uživatele a Symantec zvítězil mezi produkty pro podnikovou sféru. Čtěte více