Vybíráme v mobilu, objednáváme na počítači

1. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Přestože si přes 60 % lidí primárně prohlíží anebo se rozhoduje o nákupu zboží v e-shopu na mobilu nebo tabletu, tak objednávku v drtivé většině případů dokončí na počítači. Proč si takto komplikují nakupování, když podle posledních údajů ČSÚ má 41 % dospělých Čechů ve svém mobilu internet a mobilní telefon stále při ruce?

Odpověď je jednoduchá. Protože řada provozovatelů e-shopů zanedbává mobilní aplikace a uživatelsky přívětivý mobilní přístup do svých obchodů. Zákazníkům pak nezbývá, než své nákupy v 85 % dokončit na počítači.

Čeští zákazníci se v průběhu posledních několika let pozvolna naučili důvěřovat nákupům přes internet a e-shopy jsou dnes již běžně využívanou službou, kterou ocení všichni, kteří se neradi mačkají mezi davy nákupních center, preferují pohodlné a klidné nakupování nebo zkrátka nemají času nazbyt. Neustálé zdokonalování chytrých telefonů a také fakt, že přes 41 % dospělých Čechů má v mobilu internet, který mohou mít neustále po ruce, nabízí nové možnosti nákupů v e-shopech. Internetové obchody tak pro své zákazníky musí vytvořit mobilní weby nebo aplikace, které jim umožní bezproblémový výběr i platbu zboží. To, že je pro lidi lákavé nakupovat prostřednictvím mobilního telefonu je zřejmé z toho, že přes 60 % zákazníků si své zboží vybírá právě na mobilu, jak vyplynulo z průzkumu. Avšak jenom malá část z nich své nákupy přes telefon skutečně provede.

„Řada mobilních verzí e-shopů nefunguje přesně tak, jak by měla. Velmi často se fotografie zboží zobrazují dlouho, popisky jsou mnohdy špatně čitelné nebo nejsou viditelné vůbec a to ani nemluvím o webových formulářích. Pokud má zákazník obtíže už jenom při prohlížení mobilního webu internetového obchodu, nebude mít pak ani důvěru k samotnému placení touto formou. Obchodníci by proto měli věnovat větší péči webům pro mobily a měli by se soustředit na to, jak je co nejvíce zjednodušit, ať už se to týká šablon, popisků a dalších parametrů,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Přestože většina lidí své zboží vybírá na mobilu, k finálnímu objednání a platbě dochází v 85 % na běžném stolním počítači či notebooku. Pro zákazníky jde o méně komplikovaný způsob nákupu, neboť snadněji vyplní jednotlivé formuláře a více důvěřují také samotné platbě vybraného zboží.

Z uvedeného průzkumu též vyplynulo, že lidé nákupy po internetu často řeší během dovolených (zákazníci zvažují v průběhu dovolené přes 14,5 % objednávek uskutečněných zboží v e-shopech). Mezi hlavní uváděné důvody patří možnost konzultace s partnerem nebo více času k výběru zboží. V takových případech ovšem obvykle nevysedávají u stolního počítače ani s sebou nevláčí notebook, ale sledují nabídku zboží na mobilním telefonu. Je proto velkou výzvou pro všechny provozovatele internetových obchodů, aby své e-shopy přizpůsobili i pro zákazníky, kteří chtějí k nákupu využít své chytré telefony, a odstranili stávající překážky, které jim stojí v pohodlném výběru a platbě zboží.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více