Vánoce e-shopům přinesou obrat 17 miliard korun

21. 11. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Téměř třetina internetové populace nakoupí v letošním roce většinu dárků přes internet, 4 % nebudou nakupovat v kamenných obchodech vůbec, zbytek zde utratí 17 miliard korun. To zjistil web Heureka.cz.
Foto: SXC.hu

Internet k nákupu vánočních dárků částečně využije 96 % Čechů, kteří používají internet. Naši východní sousedé to mají trochu jinak, na rozdíl od nás bez použití internetu nakoupí dárky 7 % Slováků.

Zatímco v loňském roce lidé nakupovali většinu dárků v kamenných obchodech a na internetu dokoupili pouze něco, v letošním roce budou spíše využívat internet a do klasických obchodů se vydají jen v některých případech. 30 % Čechů tak bude nakupovat spíše z pohodlí domova, loni takto nakupovalo 25 % Čechů.

Častěji, ve 28 % případů, použijí k nákupu dárků internet ženy, zatímco z mužů využije objednávku přes internet jen 23 %. „Jak známo, muži nechávají vše na poslední chvíli. Často tak dárky nakupují přímo na Štědrý den, kdy je objednávka v elektronickém obchodě nemožná. Naopak ženy objednávají dárky na internetu s předstihem a nemusí se bát, že jim zboží dorazí pozdě,“ myslí si Michal Osuský z agentury NMS.

Na celkovém obratu 51,2 mld. korun se vánoční nákupy podílí významnou částí. „Vánoce dělají v kasách obchodníků třetinu celoročního obratu, v letošním roce to bude 17 mld. korun,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Letošní vánoční útraty může také ovlivnit chystaná akce mezi e-shopy s názvem Den dopravy zdarma. „Tato akce slaví jinde ve světě velké úspěchy a u nás bude mít premiéru 27. listopadu. V e-shopech zapojených do této akce nebudou lidé v daný den platit za dopravu u jakéhokoliv zakoupeného zboží (nad 300 Kč),“ vysvětluje princip akce Demuth.

Využijete k nákupu vánočních dárků internet nebo kamenné obchody? Češi aktivní na internetu
Výhradně na internetu4 %
Většinu přes internet, zbytek v kamenných obchodech26 %
Je to tak napůl42 %
Většinu v kamenných obchodech, zbytek na internetu24 %
Výhradně v kamenných obchodech4 %
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více