Vánoce e-shopům přinesou obrat 17 miliard korun

21. 11. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Téměř třetina internetové populace nakoupí v letošním roce většinu dárků přes internet, 4 % nebudou nakupovat v kamenných obchodech vůbec, zbytek zde utratí 17 miliard korun. To zjistil web Heureka.cz.
Foto: SXC.hu

Internet k nákupu vánočních dárků částečně využije 96 % Čechů, kteří používají internet. Naši východní sousedé to mají trochu jinak, na rozdíl od nás bez použití internetu nakoupí dárky 7 % Slováků.

Zatímco v loňském roce lidé nakupovali většinu dárků v kamenných obchodech a na internetu dokoupili pouze něco, v letošním roce budou spíše využívat internet a do klasických obchodů se vydají jen v některých případech. 30 % Čechů tak bude nakupovat spíše z pohodlí domova, loni takto nakupovalo 25 % Čechů.

Častěji, ve 28 % případů, použijí k nákupu dárků internet ženy, zatímco z mužů využije objednávku přes internet jen 23 %. „Jak známo, muži nechávají vše na poslední chvíli. Často tak dárky nakupují přímo na Štědrý den, kdy je objednávka v elektronickém obchodě nemožná. Naopak ženy objednávají dárky na internetu s předstihem a nemusí se bát, že jim zboží dorazí pozdě,“ myslí si Michal Osuský z agentury NMS.

Na celkovém obratu 51,2 mld. korun se vánoční nákupy podílí významnou částí. „Vánoce dělají v kasách obchodníků třetinu celoročního obratu, v letošním roce to bude 17 mld. korun,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Letošní vánoční útraty může také ovlivnit chystaná akce mezi e-shopy s názvem Den dopravy zdarma. „Tato akce slaví jinde ve světě velké úspěchy a u nás bude mít premiéru 27. listopadu. V e-shopech zapojených do této akce nebudou lidé v daný den platit za dopravu u jakéhokoliv zakoupeného zboží (nad 300 Kč),“ vysvětluje princip akce Demuth.

Využijete k nákupu vánočních dárků internet nebo kamenné obchody? Češi aktivní na internetu
Výhradně na internetu4 %
Většinu přes internet, zbytek v kamenných obchodech26 %
Je to tak napůl42 %
Většinu v kamenných obchodech, zbytek na internetu24 %
Výhradně v kamenných obchodech4 %
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více