Vánoce e-shopům přinesou obrat 17 miliard korun

21. 11. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Téměř třetina internetové populace nakoupí v letošním roce většinu dárků přes internet, 4 % nebudou nakupovat v kamenných obchodech vůbec, zbytek zde utratí 17 miliard korun. To zjistil web Heureka.cz.
Foto: SXC.hu

Internet k nákupu vánočních dárků částečně využije 96 % Čechů, kteří používají internet. Naši východní sousedé to mají trochu jinak, na rozdíl od nás bez použití internetu nakoupí dárky 7 % Slováků.

Zatímco v loňském roce lidé nakupovali většinu dárků v kamenných obchodech a na internetu dokoupili pouze něco, v letošním roce budou spíše využívat internet a do klasických obchodů se vydají jen v některých případech. 30 % Čechů tak bude nakupovat spíše z pohodlí domova, loni takto nakupovalo 25 % Čechů.

Častěji, ve 28 % případů, použijí k nákupu dárků internet ženy, zatímco z mužů využije objednávku přes internet jen 23 %. „Jak známo, muži nechávají vše na poslední chvíli. Často tak dárky nakupují přímo na Štědrý den, kdy je objednávka v elektronickém obchodě nemožná. Naopak ženy objednávají dárky na internetu s předstihem a nemusí se bát, že jim zboží dorazí pozdě,“ myslí si Michal Osuský z agentury NMS.

Na celkovém obratu 51,2 mld. korun se vánoční nákupy podílí významnou částí. „Vánoce dělají v kasách obchodníků třetinu celoročního obratu, v letošním roce to bude 17 mld. korun,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Letošní vánoční útraty může také ovlivnit chystaná akce mezi e-shopy s názvem Den dopravy zdarma. „Tato akce slaví jinde ve světě velké úspěchy a u nás bude mít premiéru 27. listopadu. V e-shopech zapojených do této akce nebudou lidé v daný den platit za dopravu u jakéhokoliv zakoupeného zboží (nad 300 Kč),“ vysvětluje princip akce Demuth.

Využijete k nákupu vánočních dárků internet nebo kamenné obchody? Češi aktivní na internetu
Výhradně na internetu4 %
Většinu přes internet, zbytek v kamenných obchodech26 %
Je to tak napůl42 %
Většinu v kamenných obchodech, zbytek na internetu24 %
Výhradně v kamenných obchodech4 %
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více