V prosinci zaměstnanci „proflákali“ třetinu pracovního času

17. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: TruconneXion)
Během loňského prosince strávili zaměstnanci u firemních počítačů více času nepracovními aktivitami než v minulých letech, a to až 1,5 hodiny denně. Online poflakování v práci pokračuje i v lednu kvůli výprodejům a bude nabírat na intenzitě s blížící se olympiádou v Soči.
Foto: SXC.hu

Typický snímek pracovního času sestavený společností TruconneXion ovšem dokazuje, že větší míra zneužívání času pro soukromé účely je vykoupena delší pracovní dobou. „Řada zaměstnanců pracuje v podvečerních a večerních hodinách, mnohdy z domova, a pracovní den se prodlužuje,“ řekl Martin Hnízdil, AuditPro manažer společnosti TruconneXion.

Podle společnosti TruconneXion je na vrcholu statistiky mimopracovních činností na internetu on-line nakupování. Stále více času tráví zaměstnanci na sociálních sítích, zejména Facebooku.

„Sociální sítě umazávají z dříve dominantního podílu soukromé pošty a Facebook alternuje i rozesílání vlastních přání či péefek. Nejfrekventovanější privátní aktivity na internetu doplňuje plánování příprav vánočních či novoročních svátků a zimní dovolené,“ řekl Martin Hnízdil.

Online nakupování v pracovní době v roce 2013 kulminovalo v týdnu od 9. a 16. prosince a zaměstnalo lidi v předvánočním týdnu déle než dříve, což je způsobeno zkracujícími se dodacími lhůtami elektronických obchodů.

Oproti minulým rokům také více vynikne permanentní charakter kampaně, kdy předvánoční nakupování plynule přejde do období povánočních výprodejů a slev. „K e-shopům se zaměstnanci vrací hned po návratu ze svátků, aby prozkoumali nabídku povánočních výprodejů, větší vliv na jejich rozhodování mají také weby porovnávající ceny, kde tráví více času,“ řekl Martin Hnízdil.

Štítky: 

Podobné články

Globální prodej PC se v prvním čtvrtletí 2024 vrátil na předpandemickou úroveň

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětový trh s osobními počítači po dvou letech poklesu vrátil v prvním čtvrtletí roku 2024 k růstu. Celkem se v tomto období prodalo 59,8 milionu PC, což představuje meziroční nárůst o 1,5 %. Čtěte více
Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Globální trh s monitory se ve 4. čtvrtletí 2023 vrátil k růstu. Mírné oživení by mělo pokračovat

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej počítačových monitorů zakončil rok 2023 pozitivně – v posledním loňském kvartále se podle IDC prodalo 31,9 milionu zařízení. Výsledný meziroční růst na úrovni 3,8 % za čtvrtý kvartál tak dokonce mírně překonal původní prognózu, jež předpokládala růst o 3,2 %. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky vloni mírně rostl, do budoucna se očekává růst poptávky

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s nositelnými zařízeními ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC meziročně klesl o 0,9 %. Navzdory zlepšeným ekonomickým podmínkám zaznamenaly vyspělé trhy, jako jsou Spojené státy, západní Evropa a Japonsko, ve na konci loňského pokles v důsledku utlumené poptávky, náročného srovnání s obchodně úspěšným rokem 2022 nebo převisu nahromaděných zásob. Čtěte více