V lednu se v e-shopech nakupovalo téměř jako před Vánoci

16. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Předvánoční nákupní horečka zdaleka neskončila Štědrým dnem. Díky lednovým výprodejům počet objednávek klesl oproti prosinci pouze o 9 %. Průměrná cena objednávky se v lednu pohybovala kolem 1 650 korun, což je pouze o 8 % méně než během vánočních nákupů.
Foto: Freeimages.com

V lednu lidé využívali slev a výprodejových akcích a v e-shopech tak nakupovali skoro stejně jako před Vánoci. Oproti prosinci počet objednávek kles o devět procent. Je to téměř o 16 % více, než je celoroční průměr. „I přes to, že nejvíce lidé pořizovali právě zlevněné zboží, tak hodnota jedné objednávky byla v prvním měsíci tohoto roku jen o 150 korun nižší, než kolik lidé zaplatili v prosinci. Během vánočních nákupů utratili nakupující téměř 1 800 korun, v lednu to pak bylo 1 650 korun, tedy jen o osm procent méně,“ doplnil Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nejvíce lidé tradičně nakupovali elektroniku a oblečení.

Pro e-shopaře jsou povánoční výprodeje stejně důležité jako vánoční nákupy. Dá se říci, že hektické období, které odstartovalo již na začátku října, pokračovalo až do konce ledna. O tom, jak byl kdo úspěšný, rozhodoval především dobře zvládnutý on-line marketing. Mnoho provozovatelů internetových obchodů podceňuje komunikaci se stávajícími zákazníky, avšak právě o výprodejových a slevových akcích je nejlepší dát vědět všem kontaktům v databázi. Ideální je pak sdělení personalizovat například podle toho, jaké zboží v minulosti nakoupili.

„Z pohledu objednávek jsou nadcházející dva tři měsíce spíše klidnější. Toto období ale neznamená, že si e-shopaři odpočinou. Je potřeba analyzovat předchozí rok, nastavit cíle pro ten stávající. Uklidit, inovovat a modernizovat obchod,“ okomentoval Miroslav Uďan.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více