V lednu se v e-shopech nakupovalo téměř jako před Vánoci

16. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Předvánoční nákupní horečka zdaleka neskončila Štědrým dnem. Díky lednovým výprodejům počet objednávek klesl oproti prosinci pouze o 9 %. Průměrná cena objednávky se v lednu pohybovala kolem 1 650 korun, což je pouze o 8 % méně než během vánočních nákupů.
Foto: Freeimages.com

V lednu lidé využívali slev a výprodejových akcích a v e-shopech tak nakupovali skoro stejně jako před Vánoci. Oproti prosinci počet objednávek kles o devět procent. Je to téměř o 16 % více, než je celoroční průměr. „I přes to, že nejvíce lidé pořizovali právě zlevněné zboží, tak hodnota jedné objednávky byla v prvním měsíci tohoto roku jen o 150 korun nižší, než kolik lidé zaplatili v prosinci. Během vánočních nákupů utratili nakupující téměř 1 800 korun, v lednu to pak bylo 1 650 korun, tedy jen o osm procent méně,“ doplnil Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nejvíce lidé tradičně nakupovali elektroniku a oblečení.

Pro e-shopaře jsou povánoční výprodeje stejně důležité jako vánoční nákupy. Dá se říci, že hektické období, které odstartovalo již na začátku října, pokračovalo až do konce ledna. O tom, jak byl kdo úspěšný, rozhodoval především dobře zvládnutý on-line marketing. Mnoho provozovatelů internetových obchodů podceňuje komunikaci se stávajícími zákazníky, avšak právě o výprodejových a slevových akcích je nejlepší dát vědět všem kontaktům v databázi. Ideální je pak sdělení personalizovat například podle toho, jaké zboží v minulosti nakoupili.

„Z pohledu objednávek jsou nadcházející dva tři měsíce spíše klidnější. Toto období ale neznamená, že si e-shopaři odpočinou. Je potřeba analyzovat předchozí rok, nastavit cíle pro ten stávající. Uklidit, inovovat a modernizovat obchod,“ okomentoval Miroslav Uďan.

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více