V kancelářích dominuje papír od Xeroxu
Desátý ročník průzkumu s názvem Sledování hodnoty značky – kancelářský papír byl proveden mezi 3 000 koncovými zákazníky z různých ekonomických sektorů a potvrdil dominantní postavení firmy Xerox v tomto odvětví.
Xerox po sedmé za sebou uhájil prvenství v povědomí zákazníků o dodavatelích kancelářského papíru. Ve svém průzkumu to uvedla firma Opticom International Research, která každoročně zveřejňuje tzv. index hodnoty značky, který vychází ze dvou kategorií měření – povědomí a spokojenost se značkou. Ta se definuje jako aktivum spojované s jejím vlastníkem, jejím jménem a symbolem, a přidává či ubírá majiteli nebo zákazníkovi na celkové hodnotě výrobku.
Mezi tři nejúspěšnější značky kancelářského papíru podle indexu Opticom Brand Equity patří následující:
| 2011 | Značka | Majitel značky |
| 1 | Xerox | Xerox |
| 2 | Navigator | Grupo Portucel Soporcel |
| 3 | Lyreco | Lyreco |
Z průzkumu blíže vyplývá, že papír Xerox se v povědomí zákazníků umisťuje nejlépe mezi velkými firmami. Navíc, spolu s firmou Lyreco je zastoupen v první desítce ve všech zkoumaných zemích. Ostatně papír Xerox patří v těchto zemích i mezi nejprodávanější. Mezi všemi respondenty platí, že největší důraz při vybírání dodavatele kancelářského papíru kladou na úsporu a kvalitu. Menší podniky potom spíše zajímá cena a tradice odběru od určité firmy, větší podniky zase kladou velký důraz na environmentální aspekty.
Zajímavým zjištěním také je, že v případě nabídky levnějšího papíru od jiného dodavatele by se 51 procent dotázaných rozhodlo zvolit tuto variantu, ale 44 procent (tedy jen o 7 procent méně) by i nadále zůstalo věrných svému původnímu dodavateli. To ukazuje, že loajalita hraje stále významnou roli i přes stálé vyšší nároky na snižování nákladů.