V e-shopech loni nejvíce nakupovali Pražané

15. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Městům, kde se v minulém roce nejvíce nakupovalo online, vévodí Praha. Přes 16 % všech online objednávek putovalo právě do hlavního města. Moravskoslezský kraj vykazuje menší zájem o e-shopy než ostatní regiony.

Z celkových 81 miliard Kč, které lidé minulý rok utratili v e-shopech, putovalo přes 16 % z kapes Pražanů. Nepochybně svou roli tu hraje i samotný počet obyvatel, z celkového počtu tu žije 12 %. E-shopy hojně využívají i přes fakt, že v hlavním městě se dá v kamenných obchodech koupit prakticky cokoli a jsou lehce dosažitelné. „Lidé v Praze častěji využívají e-shopy ze dvou hlavních důvodů. Nechtějí zbytečně trávit čas nákupy, který mohou věnovat něčemu jinému, ať už práci, kultuře, sportu nebo rodině. Je jednodušší si zboží vybrat, objednat on-line a nechat dopravit nebo osobně vyzvednout. Druhým faktorem je skutečnost, že tráví oproti ostatním více času v MHD. Ten díky mobilním zařízením mohou využít právě k on-line nákupů,“ řekl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Naopak lidé žijící v Moravskoslezském kraji o nákupy v e-shopech nemají až takový zájem. Příkladem jsou města jako Havířov, Opava nebo Frýdek-Místek. Počet jejich objednávek odpovídá městům, která mají o desítky tisíc obyvatel méně. „Jde o kraj, kde je dlouhodobě nejvyšší nezaměstnanost. Očekával bych, že lidé budou vzhledem k nižším cenám více nakupovat on-line,“ uvedl Miroslav Uďan a dodal: „ Obecně lze říci, že v menších městech e-shopy využívají především pro objednání zboží, které nemají možnost koupit ve svém okolí.“ Lidé využívají internetové obchody ve všech koutech ČR, příkladem je nespočet objednávek z nejmenších obcí jako je Boží Dar (196 obyvatel) nebo Loučné pod Klínovcem (91 obyvatel).

PořadíMěstoPočet obyvatel Procento nákupů on-line
1Praha 1 272 69016,433
2Brno384 2774,298
3Ostrava302 4562,869
4Plzeň 169 6881,843
5Olomouc100 0431,193
6Liberec102 2471,026
7České Budějovice93 8831
8Hradec Králové94 2420,958
9Pardubice91 0730,954
10Ústí nad Labem95 0030,857
11Zlín76 0100,81
12Kladno69 1780,664
13Most67 0300,591
14Karlovy Vary53 7370,521
15Jihlava50 7600,505
16Havířov79 6790,494
17Teplice50 7280,468
18Mladá Boleslav44 7780,464
19Chomutov49 7840,463
20Jablonec nad Nisou45 2550,418
21Opava58 6430,399
22Frýdek-Místek58 1930,388
23Česká Lípa37 5100,365
24Prostějov44 5260,362
25Třebíč37 7810,344
26Znojmo34 0970,342
27Písek29 8800,335
28Trutnov31 0850,319
29Kroměříž29 0760,31
30Cheb33 4460,29

Zdroj: Procenta objednávek – Shoptet; Počet obyvatel  - Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2011

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více