V e-shopech loni nejvíce nakupovali Pražané

15. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Městům, kde se v minulém roce nejvíce nakupovalo online, vévodí Praha. Přes 16 % všech online objednávek putovalo právě do hlavního města. Moravskoslezský kraj vykazuje menší zájem o e-shopy než ostatní regiony.

Z celkových 81 miliard Kč, které lidé minulý rok utratili v e-shopech, putovalo přes 16 % z kapes Pražanů. Nepochybně svou roli tu hraje i samotný počet obyvatel, z celkového počtu tu žije 12 %. E-shopy hojně využívají i přes fakt, že v hlavním městě se dá v kamenných obchodech koupit prakticky cokoli a jsou lehce dosažitelné. „Lidé v Praze častěji využívají e-shopy ze dvou hlavních důvodů. Nechtějí zbytečně trávit čas nákupy, který mohou věnovat něčemu jinému, ať už práci, kultuře, sportu nebo rodině. Je jednodušší si zboží vybrat, objednat on-line a nechat dopravit nebo osobně vyzvednout. Druhým faktorem je skutečnost, že tráví oproti ostatním více času v MHD. Ten díky mobilním zařízením mohou využít právě k on-line nákupů,“ řekl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Naopak lidé žijící v Moravskoslezském kraji o nákupy v e-shopech nemají až takový zájem. Příkladem jsou města jako Havířov, Opava nebo Frýdek-Místek. Počet jejich objednávek odpovídá městům, která mají o desítky tisíc obyvatel méně. „Jde o kraj, kde je dlouhodobě nejvyšší nezaměstnanost. Očekával bych, že lidé budou vzhledem k nižším cenám více nakupovat on-line,“ uvedl Miroslav Uďan a dodal: „ Obecně lze říci, že v menších městech e-shopy využívají především pro objednání zboží, které nemají možnost koupit ve svém okolí.“ Lidé využívají internetové obchody ve všech koutech ČR, příkladem je nespočet objednávek z nejmenších obcí jako je Boží Dar (196 obyvatel) nebo Loučné pod Klínovcem (91 obyvatel).

PořadíMěstoPočet obyvatel Procento nákupů on-line
1Praha 1 272 69016,433
2Brno384 2774,298
3Ostrava302 4562,869
4Plzeň 169 6881,843
5Olomouc100 0431,193
6Liberec102 2471,026
7České Budějovice93 8831
8Hradec Králové94 2420,958
9Pardubice91 0730,954
10Ústí nad Labem95 0030,857
11Zlín76 0100,81
12Kladno69 1780,664
13Most67 0300,591
14Karlovy Vary53 7370,521
15Jihlava50 7600,505
16Havířov79 6790,494
17Teplice50 7280,468
18Mladá Boleslav44 7780,464
19Chomutov49 7840,463
20Jablonec nad Nisou45 2550,418
21Opava58 6430,399
22Frýdek-Místek58 1930,388
23Česká Lípa37 5100,365
24Prostějov44 5260,362
25Třebíč37 7810,344
26Znojmo34 0970,342
27Písek29 8800,335
28Trutnov31 0850,319
29Kroměříž29 0760,31
30Cheb33 4460,29

Zdroj: Procenta objednávek – Shoptet; Počet obyvatel  - Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2011

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více