Infografika: Česká e-commerce zažila rekordní druhý kvartál

9. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Obrat českých e-shopů ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 50,45 miliardy, což je v meziročním srovnání nárůst o více než deset procent. Rekordní druhý kvartál podtrhuje i nárůst 3 144 nových e-shopů v tomto období.

Podle dat společnosti Shoptet tak aktuálně v České republice funguje 41 639 e-shopů.

Přesně 50,45 miliard, takový byl obrat české e-commerce scény v druhém kvartálu letošního roku. Meziročně nárůst činí 5,5 miliardy, v roce 2020 byl za stejné období obrat 44,98 miliardy.

„Meziroční srovnání výsledků potvrzuje, že oblast e-commerce zaznamenala během pandemie koronaviru značný růst. Majitelé kamenných obchodů byli nuceni přesunout svůj byznys na internet, stejně tak se změnilo i nákupní chování zákazníků. Před vypuknutím pandemie v roce 2019 zaznamenaly české e-shopy od dubna do června obrat 35,4 miliardy korun. V letošním roce byla za stejné období překonána hranice 50 miliard korun, což je nárůst o více než 40 procent,“ řekl Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet. Zároveň dodal, že dalším důvodem vzrůstajícího obratu je zvyšující se počet nových prodejců, kterým e-shopy úspěšně fungují a dovolují jim byznysově růst. E-commerce tak zvyšuje svůj podíl na celkovém maloobchodu. Ten na rozdíl od e-commerce roste jen o jednotky procent a podle posledních statistik ČSÚ meziměsíční tržby v maloobchodě stagnují. „Stále tedy platí, že efekt covidu na českou e-commerce působí a dá se očekávat, že vánoční sezóna bude opravdu mimořádná a zcela jistě rekordní,“ doplnil Huba.

Meziročně se zvýšil také obrat tuzemských e-shopů za první polovinu letošního roku. „V lednu jsme očekávali, že by mohl obrat v letošním roce vzrůst celkově asi o 18 procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu již nyní dosáhl český e-commerce sektor nárůstu o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom nejsilnější období teprve čeká,“ dodal Samuel Huba ze společnosti Shoptet, která má pod svými křídly 27 527 e-shopů a je již více než 5 let českou jedničkou poskytující e-shopové platformy.

Od dubna do června vzniklo 3 144 nových e-shopů

Sektor české e-commerce se ve druhém čtvrtletí rozšířil o 3 144 nových e-shopů. Jde tedy o meziroční nárůst o 25 procent. Nejčastější segmentem, ve kterém lidé na internetu podnikají, zůstává i nadále oblečení a doplňky. Následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady či potraviny a dětské zboží s elektronikou.

Nejvíce rostoucí kategorií v daném období byly produkty zaměřené na cestování (kufry, karavany, doplňky na cesty a dovolenou), jejichž prodej oproti prvnímu čtvrtletí 2021 vzrostl o polovinu.

Dařilo se také kategorii stavební materiály, kde došlo oproti prvním třem měsícům letošního roku k nárůstu o 29 procent. Dalšími rostoucími kategoriemi jsou segment auto-moto (nárůst o 26 procent), sport a turistika (nárůst 22 procent) a erotika (nárůst 13 procent).

Fenomén nakupování přes internet potvrdil i ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica: „E-commerce se stala definitivně mainstreamem obchodu. Potvrzují to například reklamní a marketingové agentury, které se zaměřují na podporu e-shopů. Ty během lockdownu rozhodně neměly nouzi o zakázky, naopak rostly a zvyšovaly své obraty. Ukazuje se, že digitální transformace dnes již prostupuje téměř všemi segmenty a má v české ekonomice zásadní postavení.“

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více