V Česku stále vede dobírka a její podíl dále roste

24. 4. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní společnost DPD potvrdila rostoucí oblibu platby na dobírku. Podle interních statistik společnosti od srpna do prosince roku 2016 počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 000 měsíčně více než za totéž období v předešlém roce.
Foto: Pixabay.com

Nejvíce lidé využívali možnost dobírky v období Vánoc, kdy počet zásilek v prosinci v obou letech překročil půl milionu, v roce 2016 to bylo však o 8,3 % více než v 2015.

Nakupující v českých e-shopech čím dál častěji využívají platbu při převzetí. Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili o 42 000 zásilek při doručení více než v prosinci roku 2015.

Zvýšil se také počet uskutečněných transakcí, od srpna do prosince 2016 se vyšplhal na 102 000, což je o téměř 38 % více než v předešlém roce. Nejčetnějšími měsíci byly v obou letech listopad a prosinec. Nejvíce plateb kartou proběhlo u zásilek z modletického depa, hned za ním z depa ve Velkých Přílepech.

„Naše výsledky jsou důkazem, že má dobírka v ČR stále silný základ. My se v DPD dlouhodobě snažíme být průkopníkem inovací, informovat zákazníky a poskytovat jim nejjednodušší způsoby doručení včetně platebních možností - proto tento trend nevidíme jako příliš pozitivní. V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Podobné články

Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

26. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito tzv. heavy buyers uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu. Čtěte více

Češi předhánějí zbytek Evropy v nákupech na zahraničních e-shopech

7. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Stále více Čechů si nechává dovážet zboží ze zahraničních e-shopů. Loni nakoupilo na zahraničních e-shopech 62 % Čechů, což je o 11 % více než v roce 2017. Evropský průměr je přitom 58 %. Čtěte více

DPD ve spolupráci se Sazkou otevírá přes 750 výdejních míst

15. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD přináší svým zákazníkům významnou novinku v podobě nových více než 750 výdejních míst Pickup, která budou fungovat ve stávajících prodejnách s terminálem Sazka. Čtěte více

Češi od e-shopů požadují hlavně poctivost a stále častěji i dopravu zdarma

10. 7. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup Češi od e-shopů požadují hlavně transparentnost a férovost v podobě jasných cen, dopravy a pravidel vrácení zboží. Většinu z nich dokáže před nákupem odradit i špatná reputace obchodníka na sociálních sítích. Čtěte více