V Česku stále vede dobírka a její podíl dále roste

24. 4. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní společnost DPD potvrdila rostoucí oblibu platby na dobírku. Podle interních statistik společnosti od srpna do prosince roku 2016 počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 000 měsíčně více než za totéž období v předešlém roce.
Foto: Pixabay.com

Nejvíce lidé využívali možnost dobírky v období Vánoc, kdy počet zásilek v prosinci v obou letech překročil půl milionu, v roce 2016 to bylo však o 8,3 % více než v 2015.

Nakupující v českých e-shopech čím dál častěji využívají platbu při převzetí. Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili o 42 000 zásilek při doručení více než v prosinci roku 2015.

Zvýšil se také počet uskutečněných transakcí, od srpna do prosince 2016 se vyšplhal na 102 000, což je o téměř 38 % více než v předešlém roce. Nejčetnějšími měsíci byly v obou letech listopad a prosinec. Nejvíce plateb kartou proběhlo u zásilek z modletického depa, hned za ním z depa ve Velkých Přílepech.

„Naše výsledky jsou důkazem, že má dobírka v ČR stále silný základ. My se v DPD dlouhodobě snažíme být průkopníkem inovací, informovat zákazníky a poskytovat jim nejjednodušší způsoby doručení včetně platebních možností - proto tento trend nevidíme jako příliš pozitivní. V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Podobné články

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více