Trh elektronických sportů v Česku meziročně vzroste o 23 %

18. 4. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Podle nejnovějšího průzkumu společností PayPal a SuperData dosáhnou příjmy z elektronických sportů v Evropě v roce 2018 objemu 345 milionů dolarů. Hlavní cílovou skupinou u elektronických sportů je v Evropě generace přelomu tisíciletí, jejíž členové tvoří přes polovinu (62 %) všech hráčů.
Foto: Pixabay.com

Oblibu elektronických sportů v Evropě podporuje široce dostupný internet a zejména sociální sítě.

Podle aktuální zprávy se odvětví elektronických sportů v Evropě rozvíjí prudkým tempem a objem příjmů z něj v roce 2018 překročí hranici 345 milionů dolarů. Mezi zeměmi zařazenými do průzkumu vede Švédsko spolu s Ruskem, Francií a Spojeným království, a to jak co do velikosti trhu elektronických sportů z hlediska příjmů, tak co do počtu diváků. Ve Švédsku přesáhly příjmy z této oblasti v roce 2016 částku 40 milionů dolarů.

V Česku činily příjmy ve stejném období více než tři miliony dolarů a do roku 2018 by se měly vyšplhat na téměř 3,3 milionů dolarů.

„Elektronické sporty jsou výrazným sportovním odvětvím a zábavou pro spoustu lidí a mám radost, že se PayPal stává přirozeným partnerem milionů hráčů po celém světě,“ řekl Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro severní a střední Evropu. „I český trh elektronických sportů vypadá slibně. Zdejší publikum dál plynule roste a do roku 2018 tady bude téměř 360 000 pravidelných uživatelů. Je zřejmé, že zájem Čechů o soutěžní hraní vzrůstá a že bychom tomuto odvětví měli věnovat zvláštní pozornost. Víme, jak důležité je zajistit u každé transakce bezproblémovou platbu, ať už jde o koupi letenek, nebo kouzelného meče pro trpaslíka v 99. úrovni hry. Proto podporujeme hráče našimi bezpečnými a pohodlnými platbami a také pro oprávněné transakce nabízíme program ochrany kupujících Buyer Protection Program a proto spolupracujeme s partnery jako Wargaming, kteří poskytují zábavu milionům fanoušků elektronických sportů.“

Mladí lidé narození okolo začátku 21. století momentálně tvoří jednu z nejpočetnějších generací spotřebitelů a utvářejí trendy v mnoha oblastech, včetně elektronických sportů. Podle společnosti SuperData tato generace odvětví digitálních her takřka bezvýhradně ovládá. Mezi zájemci o elektronické sporty převládají věkové kategorie 18–24 let a 25–34 let (dohromady tvoří 62 % celoevropského publika, v Česku do nich spadá 56 % všech hráčů). Jen 10 % fanoušků je starších než 45 let.

Z rozdělení podle pohlaví sice vyplývá, že elektronické sporty baví převážně muže (v Evropě jde o 84 % hráčů oproti 16 % žen), v některých zemích je ale zastoupení žen výraznější: ve Švédsku mají 24% podíl, ve Francii a Spojeném království je jich shodně po 22 % a v Polsku 19 %. Nejnižší podíl hráček má Izrael, kde je žen mezi fanoušky pouze 10 %.

„Elektronické sporty se stávají jedním z nejzajímavějších fenoménů naší doby a je skvělé být u toho po boku společnosti PayPal, která už od samého začátku poskytuje fanouškům své špičkové služby,“ komentuje Atila Yesildag, Senior eSports Manager pro oblast EU ze společnosti Wargaming.

Průzkum společnosti SuperData zjistil, že v Severní Americe klání v elektronických sportech pravidelně sleduje 33 milionů lidí, přes 71 % diváků oblíbených her přitom spadá do věkové kategorie 18–34 let.

V České republice měly elektronické sporty v roce 2016 přes 242 000 jedinečných diváků. Toto číslo má podle odhadů do roku 2018 vzrůst na více než 357 000 uživatelů.

Štítky: 

Podobné články

Marcin Glogowski, generální ředitel PayPal pro střední a východní Evropu

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

12. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů. Čtěte více

„Černý pátek“ a „kyber pondělí“ mají rádi kupující i podvodníci

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Obliba tzv. černého pátku a kyber pondělí neustále roste - 93 % dotázaných českých zákazníků ví o jejich existenci. Pro třetinu spotřebitelů generace Z (18-24 let) a generace mileniálů (25-40 let) se nakupování v tyto dny již stalo tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Čtěte více

Jak se české malé a střední firmy zapojují do byznysu digitální Evropy

21. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Součástí bílé knihy Small Business Growth in Europe (Růst malých firem v Evropě) je analýza vzorové sady dat zahrnující údaje o 157 636 malých firmách, které s pomocí společnosti PayPal přijímají digitální platby v 28 zemích Evropské unie. Z výsledků analýzy například vyplývá, že nezáleží na tom, kde firmy sídlí - digitální ekonomika, exportní příležitosti a řešení pro online platby jim zajišťují stejné tempo růstu. Čtěte více

E-commerce a SMB jsou motorem hospodářského růstu v Česku

26. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Podle průzkumu společností PayPal a Deloitte je motorem ekonomického růstu a expanze místních firem přechod na digitální hospodářství a růst objemu elektronického obchodu (v regionu objem tržeb přes online obchod vzrostl od roku 2007 o 200 %). Ekonomiku přitom pohánějí kupředu zejména malé a středně velké firmy. Čtěte více