Sto ideálních zákazníků
Pokud podnikáte v oboru, ve kterém můžete jmenovitě určit potenciální zákazníky, ať již jde o osoby, firmy, nebo instituce, nezapomeňte si také vytvořit seznam stovky ideálních zákazníků.
Tedy seznam těch, které byste rádi získali, kdyby vám někdo dal příležitost „mávnout kouzelným proutkem a vybrat si 100 zákazníků, kteří by vaší firmě přinesli maximální zisk s minimální námahou“.
Když si totiž tento seznam vytvoříme, stejným krokem si určujeme priority.
Ano, k přesvědčení těchto zákazníků bude pravděpodobně potřeba větší úsilí, než k přesvědčení jiných. Pokud se ale budete pravidelně (třeba každý měsíc) k těmto zákazníkům vracet a opakovaně jim dávat nové a nové důvody, proč si „začít“ s naší firmou, zákonitě to po nějaké době přinese výsledky.
A protože jsme se zaměřili na sto ideálních zákazníků, do našeho portfolia postupně začnou přibývat přesně ti zákazníci, kteří naší firmě přinesou maximální zisk s minimální námahou.
Kdo je vašich sto ideálních zákazníků a jak je v tomto týdnu oslovíte?
Autor: Pavel Řehulka