STEM/MARK: Češi na dovolené pracovní e-maily nechávají stranou

28. 7. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: ČEZ)
Mobil na dovolené používáme hlavně pro rozesílání SMS, pracovní e-maily jsou pro nás zejména v zahraničí tabu. A když Češi na dovolené chtějí použít internet, hledají volně přístupnou Wi-Fi síť. Tak by se daly shrnout výsledky průzkumu o mobilní komunikaci Čechů během dovolené, který pro Mobil od ČEZ připravila agentura STEM/MARK.

Mobily a tablety jsou tak stále častěji společníkem na cestách – s telefonem cestuje zhruba 80 % Čechů. Naopak záměrně ho doma nechává jenom zhruba desetina populace, především starší lidé. Tak hovoří výsledky průzkumu Mobilu od ČEZ, který se týkal komunikace Čechů na jejich letní dovolené. Na cesty si Češi podle výzkumu rádi berou i tablet, naopak vozit s sebou notebook je mnohem méně obvyklé – dělá to jen necelá polovina z nás. V Česku totiž platí přesvědčení, že práce a dovolená k sobě příliš nepatří. Polovina respondentů uvedla, že pracovní e-maily během dovolené po Čechách nekontroluje a v případě zahraniční dovolené je toto číslo ještě větší (62 %). Pokud se tedy přes léto nebudete moci spojit se svými kolegy či obchodními partnery, nebude to nic neobvyklého. Pouze pětina účastníků průzkumu uvedla, že firemní e-mail kontroluje alespoň jednou denně v případě tuzemské dovolené. Ze zahraničí svojí mailovou schránku kontroluje jen 15 % respondentů.

„Mobilní telefon nás provází prakticky na každém kroku, nás ale zajímalo, jak se lidé chovají v době, kdy se bez něj teoreticky mohou obejít,“ komentoval výzkum Pavel Hlavinka, generální ředitel ČEZ Prodej. „Je zajímavé sledovat rozdílné chování podle pohlaví, věkových skupin, regionů nebo finančních možností respondentů. Například muži jsou na internetu mnohem více „závislí“ než ženy,“ dodal.

Téměř devět desetin lidí uvádí, že na dovolenou jezdí do zahraničí, je proto logické, že tomu také odpovídá jejich využívání mobilu, tabletu nebo notebooku. „Z výsledků plyne, že více než 3/4 Čechů se snaží při pobytu v zahraničí na komunikaci maximálně šetřit. Posíláme spíš jen SMS a hledáme místa s volně přístupným wi-fi signálem. Komunikaci v zahraničí nijak neomezuje jen zhruba 1/10 Čechů,“ řekl Hlavinka. Využívání internetu na dovolené má specifický smysl. „Čechy zajímá především předpověď počasí, turistické informace, mapy a navigace. A také sociální sítě. Ve věkové skupině 15 až 29 let se bez nich neobejde přes 70 % respondentů,“ dodal Hlavinka.

K dovolené patří fotografování. Ačkoliv Češi ještě stále preferují fotografování pomocí klasického fotoaparátu, tak telefon pro tyto účely používá už ¼ respondentů. Výhradně telefon k pořizování fotografií používá přes 10 % Čechů.

Výzkum přinesl i jedno překvapení. Stále je totiž populární tzv. prozvánění. V oblibě ho mají především ženy a mladší ročníky z menších měst a vesnic.

Štítky: 

Podobné články

Prodej gamingových PC čeká zotavení, herní monitory dále porostou

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky herních počítačů postihl v roce 2023 stejný osud jako celý trh s PC, přičemž herní kategorie meziročně poklesla o 13,2 % na 44 milionů kusů. Herní monitory se tomuto trendu dokázaly postavit, protože jejich nižší ceny pomohly přitáhnout zájem zákazníků, a jejich prodej během roku 2023 podle IDC vzrostl o 20,3. Čtěte více

Prodej tiskových zařízení v roce 2023 klesal

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej periferních tiskových zařízení činil podle společnosti IDC ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 celkem 21,1 milionu kusů, což představuje meziroční pokles o 15,5 %. Hodnota dodávek v tomto čtvrtletí rovněž klesla (o 11,7 % na 9,7 miliardy USD). Trh jako celek klesl i v celoročním souhrnu – v objemu o 8,4 %, v tržbách o 1,4 %. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení vloni vykázal růst tržeb o 5,2 %

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC dosáhly celosvětové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení za rok 2023 na 17,6 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 868 milionů dolarů. Čtvrté čtvrtletí zůstalo relativně stabilní s celkovými tržními příjmy ve výši 4,96 miliardy USD (meziroční nárůst o 0,8 %) při dodávkách 1,2 milionu kusů. Čtěte více

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více