Novinky

Spotřebitelé méně věří podnikatelům

Evropská komise zveřejnila hodnocení jednotlivých trhů zboží a služeb v rámci členských států EU. Česká republika se za dva roky propadla o 20 příček. Tak výrazný propad nezaznamenala žádná ze zemí evropské sedmadvacítky.

Pavel Gregor
Zdroj: dTest
  • 11. 12. 2012
  • 1 min
Spotřebitelé méně věří podnikatelům

Z každoročního hodnocení spotřebitelských trhů vychází Česká republika výrazně pod evropským průměrem. Patří jí až 22. příčka. „Evropská komise sleduje celkem 51 trhů a hodnotí, zda je v jejich rámci pro spotřebitele snadné srovnávat zboží a služby, jestli mají negativní zkušenosti s obchodníky nebo jim důvěřují, a zda jednotlivé trhy splňují jejich očekávání,“ řekl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.

Komise zvlášť hodnotí zboží a služby a srovnává výsledky celé sedmadvacítky států. Ze zboží si u nás nejlépe vedou knihy, noviny a časopisy. Oproti evropskému průměru má v České republice nejhorší pověst trh ojetých automobilů, obuvi a oblečení a masa a masných výrobků.

Dle statistiky mají v České republice už tradičně nejnižší důvěru realitní služby, naopak nejlépe si stojí podniky, které poskytují kulturu a zábavu. Špatné hodnocení si vysloužily převážně služby, jako jsou hypotéky, půjčky či investiční produkty. Pro spotřebitele je obtížné je vzájemně srovnávat.