Spočívá budoucnost autentizace v tokenech?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Společnost Visa celosvětově vydala prostřednictvím služby Visa Token Service (VTS) přes čtyři miliardy tokenů. Jde o významný úspěch, který pomáhá prohloubit zabezpečení digitálních plateb a podporuje inovace v oblasti e-commerce a rozšiřování akceptační sítě. Dosažením tokenu s číslem čtyři miliardy překonala Visa množství svých karet v oběhu. Přispělo k tomu více než zdvojnásobení počtu tokenů Visa vydaných v jednom roce.

„Tokenizace je jednoduchý, ale účinný koncept. Spočívá v ochraně citlivých údajů před podvodníky a přispívá ke zvyšování bezpečnosti digitálních plateb,” uvedl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. „V Česku patříme k lídrům v oblasti mobilních plateb a uvědomujeme si důležitost jejich zabezpečení. Počet institucí, které tokeny vydávají, a obchodníků a zákazníků, kteří je využívají, proto neustále roste,“ dodal.

Objem e-commerce vzrostl od začátku pandemie o více než 50 %. Společně s oblibou online nákupů roste i poptávka spotřebitelů po pohodlnějších a bezpečnějších platebních řešeních. Visa jde této poptávce vstříc právě službou Visa Token Service, která nahrazuje šestnáctimístné číslo karty Visa digitálním tokenem. Ten nemůže odemknout nikdo kromě samotné společnosti. Tímto způsobem je Visa schopna efektivně chránit citlivé údaje zákazníků před jejich zneužitím.

Tokeny chrání online nákupy

Z tokenů může profitovat celý platební ekosystém. Přinášejí do e-commerce větší bezpečnost a uživatelskou přívětivost, ze které mohou těžit nejen spotřebitelé, ale také obchodníci, vydavatelé karet a zúčtovací banky, tzv. acquireři. 

Analýza společnosti Visa ukázala, že využívání Visa tokenů vedlo mezi 8 600 vydavateli a 800 000 obchodníky ke snížení podvodů o 28 % a zvýšení míry spokojenosti o tři procenta. Obchodníci tak mohou zvyšovat objem svých prodejů a zároveň snížit výdaje spojené s náklady na řešení podvodů.

Budoucnost autentizace je v tokenech

Většina finančních aktivit dnes probíhá prostřednictvím cloudů, což s sebou nese požadavky na pokročilé bezpečnostní technologie, které ochrání citlivá zákaznická data. Budoucností je tzv. autentizace 2.0, kterou zajišťují tokeny a nástroje jako Cloud Token Framework firmy Visa. Tento systém byl navržen s cílem zvýšit bezpečnost a zákaznickou spokojenost při platbách na internetu napříč různými druhy zařízení i formami platebních styků. 

„Dosažení takto vysokého čísla vydaného tokenu je důkazem, že se společnosti Visa úspěšně daří zajišťovat bezpečné, spolehlivé a pohodlné transakce po celém světě,” uzavřel Gajdoš. „Cílem společnosti Visa je pomáhat jednotlivcům, podnikům i celým ekonomikám prosperovat. Další rozšiřování tokenizace v této misi významně pomáhá.“ 

Více informací o roli společnosti Visa v tokenové transformaci najdete zde. 

Podobné články

Jaké jsou dopady inflace na ceny v e-commerce?

20. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Aktuální situace a všechny přidružené události posledních měsíců se odráží na rostoucích cenách spotřebního zboží. V jakých kategoriích je tento trend patrný nejvíce ukazuje nejnovější analýza vývoje cen na internetu, kterou zpracoval nákupní rádce Heureka.cz. Čtěte více

Služba Click to Pay od Mastercard zjednodušuje placení na e-shopech

20. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard. Této služby lze využít u téměř 20 % českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení. Čtěte více

Firmy „jsou mimo“ – chování zákazníků se mění rychleji, než obchodníci dokáží reagovat

12. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Podle nového průzkumu společnosti Accenture se naprostá většina (88 %) vedoucích pracovníků firem domnívá, že se zákazníci a zaměstnanci mění rychlejším tempem, než s jakým se tomu firmy dokáží přizpůsobit, čímž dochází k tzv. „krizi relevance“. Čtěte více

Do českých obchodů míří platební technologie kevin. Čím je výjimečná?

2. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: kevin.)
Společnost kevin., poskytovatel platební infrastruktury nové generace pro přímé a bezpečné finanční P2P transakce, navázala spolupráci se společností Monet+ a její softwarovou platformou Switchio spravující tisíce platebních terminálů v Evropě. Díky tomu budou platby z účtu na účet (A2A) firmy kevin. dostupné na všech POS terminálech připojených k platformě Switchio. Čtěte více