Prodej VR headsetů by měl navzdory krátkému propadu opět růst

23. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Ačkoli IDC počítá s tím, že letos se kvůli okolnostem spojeným s pandemií viru COVID-19 dočká trh s headsety pro virtuální realitu propadu (asi o sedm procent), již v příštím roce by měl opět takřka o polovinu (asi 42 % růst).

Potíže v letošním roce navíc nebyly zapříčiněny nedostatkem poptávku, ale naopak omezenou výrobou a nedostatkem nabídky a straně výrobců a dodavatelů.

I díky rostoucímu zájmu ze soukromého (podnikového) sektoru pak IDC předpokládá, že až do roku 2024 prodej VR headsetů poroste meziročně průměrným tempem na úrovni 48 %.

Virtuální realita se dostává do fáze rozvinutého produktu a získává si větší publikum. „Ačkoli hry stále zůstávají nejčastějším využitím virtuální reality, roste i zájem o jiné oblasti, např. o virtuální koncerty nebo cvičení a fitness obecně,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik IDC. „Další důležitou a rychle rostoucí oblastí jsou podnikové tréninky, spolupráce, designování a výroba. Očekáváme, že celosvětová poptávka podnikového sektoru vzroste z 38 % v roce 2020 na 53 % v roce 2024.“

„Zájem o virtuální realitu roste ve spotřebitelském i firemním sektoru,“ poznamenal Tom Mainelli, viceprezident výzkumu v IDC. „Nicméně události z první poloviny roku 2020 výrazně ovlivnily celý trh, a to navzdory tomu, že poptávka rostla. I díky představení nových produktů očekáváme ve druhé polovině letošního roku výrazný nárůst, který bude v dalším roce ještě znatelnější.“

Prodej samostatných VR řešení, stejně tak však i řešení určených pro připojení k PC či dalšímu zařízení (typicky herní konzoli) navzdory rostoucímu povědomí a zájmu zákazníků ve 2. čtvrtletí roku 2020 klesal.

Největšími výrobci VR headsetů byly ve sledovaném období Facebook (38,7 %), Sony (21,9 %), Pico (9,2 %), DPVR (8,9 %) a HTC (4,9 %). Zbytek trhu (16,4 %) připadl na ostatní.

Štítky: 

Podobné články

Prorazí konečně VR díky novince, na které se podíleli společnosti HP, Valve a Microsoft?

8. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP Inc. představila náhlavní soupravu pro virtuální realitu (VR) HP Reverb G2, vyvinutou ve spolupráci se špičkami v odvětví, firmami Valve a Microsoft. HP Reverb G2 nabízí špičkovou optiku, inside-out tracking, prostorové 3D audio, přirozené pohyby, komfort při dlouhém nošení a podporu pro Windows Mixed Reality i SteamVR. Čtěte více

HTC rozšířilo nabídku VR headsetů. Bojovat chce výbavou i cenou

24. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Nové varianty headsetu HTC VIVE Cosmos využívají jeho unikátní modularity. Kromě nových headsetů VIVE Cosmos Elite, Cosmos XR a Cosmos Play se tak mohou i majitelé původního HTC Vive Cosmos těšit na nová rozšíření. U žádné z variant nechybí obraz s rozlišením 2 880 × 1 700 px a obnovovací frekvencí 90 Hz, kvalitní stereo sluchátka ani praktické odklopné provedení. Čtěte více

IDC: Celosvětové výdaje na AR a VR budou příští rok atakovat hranici 20 miliard USD

5. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle agentury IDC v roce 2020 dosáhnou 18,8 miliard amerických dolarů. Oproti letošním 10,5 miliardám USD půjde tedy o takřka 80% nárůst. Výrazný růst se pak očekává i v dlouhodobějším horizontu. Čtěte více

HTC: VR headset Vive Cosmos

15. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC oznámila příchod nejnovější virtuální reality HTC Vive Cosmos. Fanoušci se mohou těšit na headset s rozlišením 2 880 x 1 700, který díky RGB matici výrazně potlačuje viditelnost mřížky mezi jednotlivými pixely. V balení naleznou ergonomické pohybové ovladače umožňující přirozenou interakci s virtuálními světy. Přesný inside-out tracking zajistí šest kamer s extrémně širokým záběrem. Čtěte více