Prodej VR headsetů by měl navzdory krátkému propadu opět růst

23. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Ačkoli IDC počítá s tím, že letos se kvůli okolnostem spojeným s pandemií viru COVID-19 dočká trh s headsety pro virtuální realitu propadu (asi o sedm procent), již v příštím roce by měl opět takřka o polovinu (asi 42 % růst).

Potíže v letošním roce navíc nebyly zapříčiněny nedostatkem poptávku, ale naopak omezenou výrobou a nedostatkem nabídky a straně výrobců a dodavatelů.

I díky rostoucímu zájmu ze soukromého (podnikového) sektoru pak IDC předpokládá, že až do roku 2024 prodej VR headsetů poroste meziročně průměrným tempem na úrovni 48 %.

Virtuální realita se dostává do fáze rozvinutého produktu a získává si větší publikum. „Ačkoli hry stále zůstávají nejčastějším využitím virtuální reality, roste i zájem o jiné oblasti, např. o virtuální koncerty nebo cvičení a fitness obecně,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik IDC. „Další důležitou a rychle rostoucí oblastí jsou podnikové tréninky, spolupráce, designování a výroba. Očekáváme, že celosvětová poptávka podnikového sektoru vzroste z 38 % v roce 2020 na 53 % v roce 2024.“

„Zájem o virtuální realitu roste ve spotřebitelském i firemním sektoru,“ poznamenal Tom Mainelli, viceprezident výzkumu v IDC. „Nicméně události z první poloviny roku 2020 výrazně ovlivnily celý trh, a to navzdory tomu, že poptávka rostla. I díky představení nových produktů očekáváme ve druhé polovině letošního roku výrazný nárůst, který bude v dalším roce ještě znatelnější.“

Prodej samostatných VR řešení, stejně tak však i řešení určených pro připojení k PC či dalšímu zařízení (typicky herní konzoli) navzdory rostoucímu povědomí a zájmu zákazníků ve 2. čtvrtletí roku 2020 klesal.

Největšími výrobci VR headsetů byly ve sledovaném období Facebook (38,7 %), Sony (21,9 %), Pico (9,2 %), DPVR (8,9 %) a HTC (4,9 %). Zbytek trhu (16,4 %) připadl na ostatní.

Štítky: 

Podobné články

Facebook ovládl trh s headsety pro virtuální realitu

8. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Ačkoli podle IDC Facebook v prvním kvartálu roku 2021 dominovat prodeji headsetů pro virtuální realitu, stále zde existuje spousta prostoru pro konkurenci. Meziročně přitom prodej VR headsetů vzrostl o 52,4 %. Drtivou většinu (82,7 %) prodeje přitom tvořila tzv. „samostatná řešení,“ typu Oculus Quest 2 či Vice Focus od HTC, která pro svůj provoz nevyžadují nic dalšího. Čtěte více

HTC dále posouvá možnosti (profesionální) virtuální reality

18. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC VIVE představila novinky v oblasti virtuální reality v čele s novými headsety HTC VIVE Pro 2 a VIVE Focus 3 s 5K rozlišením a 120° zorným úhlem. Odhalena byla také nová sada profesionálních nástrojů VIVE Business pro podnikatele a společnosti všech velikostí i finální verze komunikační aplikace VIVE Sync, která opouští fázi beta provozu. Čtěte více

Epson představil novou generaci chytrých brýlí Moverio

17. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Společnost Epson uvedla na trh svou nejnovější generaci technologie rozšířené reality (AR) v podobě chytrých brýlí Moverio. Nová řada Moverio, která zahrnuje chytré brýle BT-40 a BT-40S, nabízí uživatelům mnoho nových funkcí včetně širšího zorného pole, vyššího rozlišení, vysokého kontrastu, lepší konektivity a pohodlnějšího provedení. Čtěte více

HTC přináší VR řešení pro vzdálenou spolupráci

27. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC zpřístupnila balík nástrojů pro vzdálenou spolupráci VIVE XR Suite, který se skládá z pěti praktických aplikací. Ty umožní uživatelům zachovat produktivitu a spolupracovat navzdory fyzické vzdálenosti prostřednictvím PC, telefonů, tabletů a většiny VR zařízení. Čtěte více