Prodej čínských telefonů roste i v ČR

13. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Karsa Technologies)
Vybrané značky čínských telefonů letos zaznamenávají proti loňskému roku až 75% nárůst prodejů. Za zvýšením obliby stojí snaha čínských výrobců o vytvoření kvalitních telefonů i výhodná cena v porovnání s kvalitou.

Průměrné ceny méně známých čínských modelů totiž nepřesahují 7 500 Kč. Výsledky prodejů smartphonů za třetí čtvrtletí letošního roku, jež uveřejnila americká společnost Strategy analytics, ukázaly na zásadní světový nárůst obliby čínských smartphonů značky Xiaomi. Také na našem trhu je již dobře etablovaná řada čínských výrobců. Vedle dobře známých telefonů HTC či Huawei roste popularita i menších značek. Příkladem může být již zmiňované Xiaomi či smartphony Zopo, THL, Cubot či Oppo. Stejně jako na světovém trhu rostou i u nás prodeje těchto telefonů téměř raketovým tempem.

Z cenového hlediska je možné i mezi čínskými smartphony nalézt zásadní rozdíly. Například značka THL má na českém trhu 20 modelů, jejichž průměrná cenová hladina činí 3 600 Kč. Oproti tomu průměrná cena jednoho z 12 nabízených modelů Xiaomi činí 7 500 Kč, jak ukázala analýza společnosti Karsa Technologies.

„Je patrné, že každý výrobce se zaměřuje na jiného zákazníka, čemuž odpovídá i cena. Xiaomi může svou výbavou směle konkurovat telefonům renomovaných značek při zachování výhodného poměru cena-výkon,“ vysvětlil Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům českých e-shopů nástroj pro srovnání cen produktů konkurence v reálném čase. „V analýze jsme se u čínských značek zaměřili také na to, jakým způsobem po uvedení na trh klesá cena jednotlivých produktů. Zatímco u renomovaných značek typu Samsung klesne postupem času cena až o 45 %, čínské telefony zlevní v průměru o 13 %. Z těchto údajů je možné usuzovat, že čínští výrobci se snaží svého potenciálního zákazníka přesvědčit ke koupi co možná nejnižší cenou již od samého začátku prodeje,“ dodal Ježek.

Ačkoli pro řadu českých spotřebitelů je již řadu let čínský výrobek synonymem nekvalitního zboží, podle odborníků se v případě čínských smartphonů nabízených v České republice není čeho obávat. „Přestože jsme u vybraných čínských modelů zaznamenali přibližně dvojnásobný počet reklamací než u renomovaných značek smartphonů, není nutné považovat všechny čínské telefony za nekvalitní,“ vysvětlil Pavel Sibřina, marketingový ředitel Mironet.cz.

Podobné články

IDC snížilo prognózu prodeje chytrých telefonů pro letošní rok

12. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Analytická agentura IDC snížila kvůli vysoké nejistotě na trzích, volatilitě celních tarifů a dalším makroekonomickým problémům včetně vysoké inflace a nezaměstnanosti v některých regionech odhad počtu prodaných chytrých mobilních telefonů. Zatímco ještě v únoru agentura očekávala meziroční růst trhu o 2,3 %, nyní své odhady snížila na 0,6 %. Čtěte více

Evropský trh s chytrými telefony klesl v 1. čtvrtletí 2025 o dvě procenta

2. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějšího výzkumu společnosti Canalys dodávky chytrých telefonů v Evropě v 1. čtvrtletí 2025 klesly o dvě procenta na 32,4 milionu kusů. Celkový pokles byl způsoben zejména nízkou poptávkou po cenově dostupných zařízeních, protože dodávky high-endových přístrojů naopak dosahovaly rekordních čísel. Čtěte více

Celosvětový trh s chytrými telefony v 1. čtvrtletí 2025 vzrostl o 1,5 %

24. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej chytrých telefonů v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně o 1,5 % na 304,9 milionu kusů. Trh s chytrými telefony si vedl v souladu s prognózami IDC, současná obchodní válka mezi USA a Čínou a volatilita cel však způsobuje obavy ohledně dalšího vývoje. Čtěte více
Zleva Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová

Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová (Samsung): Je důležité nezaspat dobu

13. 3. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Samsung)
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová patří do marketingového a PR týmu společnosti Samsung. Z rozhovoru se například dozvíte, jak všestranná je integrace AI v podání Samsungu, jaké jsou nejnovější funkce v jejich produktech a také se seznámíte s trendy v přijetí AI mezi zákazníky v Česku a na Slovensku. Čtěte více