Počet nákupů z mobilů v ČR dosáhl nového maxima

19. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Češi stále více nakupují z mobilních telefonů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku díky tomu dosáhl podíl těchto zařízení na tržbách e-shopů nového maxima. Internetoví obchodníci se navíc mohou radovat z růstu celé e-commerce, který za první tři čtvrtletí přesáhl 24 %.

Aktuální údaje o stavu české e-commerce vycházejí z údajů konzultační společnosti Acomware. Z analýzy vyplývá, že ve třetím čtvrtletí růst obratu tuzemských e-shopů meziročně mírně zpomalil na aktuálních 13 %, celkově se ale za celý letošní rok zvýšil téměř o čtvrtinu. „Již teď je v podstatě jisté, že celá e-commerce letos poroste minimálně o 20 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. „Hlavním trendem, který pozorujeme, je ochota zákazníků využívat k nákupům mobilní telefon. Ve třetím čtvrtletí už mobily tvořily v e-shopech skoro 15 % návštěvnosti, něco málo pod sedm procent obratu a poprvé u nich dosáhla míra konverze jednoho procenta,“ dodal.

Od října navíc čekají tuzemské e-shopy nejdůležitější tři měsíce v roce. „Vánoce jsou již tradičně obdobím, na které se obchodníci dlouhodobě připravují. Letos by vedle kampaní neměly podcenit právě otázku optimalizace webů pro mobily. Zvyšuje se také poptávka po kvalitních službách,“ upřesňuje Penkala. Již dříve zveřejnil Acomware odhad růstu pro vánoční období, kde by si měly e-shopy meziročně přilepšit až o 25 %. Někteří obchodníci očekávají ještě výraznější růst – například Alza.cz odhaduje, že Češi letos utratí za dárky až o 40 % více peněz než loni.

Česká e-commerce ve 3. čtvrtletí 2015:

  1. Meziroční růst obratu českých e-shopů ve třetím čtvrtletí mírně zpomalil na 13 %.Pokud ale srovnáme první tři čtvrtletí letošního a loňského roku,celkový růst za rok 2015 dosahuje 24 %.
  2. Tržby z mobilů rostly a ve 3. čtvrtletí dosáhly s podílem 6,7 % nového maxima.
  3. Dominantní zůstávají nákupy ze stolních počítačů, jež se na tržbách podílely z více než 87 procent.Celkové tržby se ale nezvyšují – ve druhém i třetím čtvrtletí byly shodné.
  4. Nejrychleji rostl obrat nákupů z mobilních telefonů – meziročně o 46 procent. Tablety zaznamenaly růsto 35 %, PC o 9 %.
  5. Zvyšuje se taképodíl mobilů na návštěvnosti e-shopů, aktuálně tvořil 14,9procenta. Ve druhém čtvrtletí to bylo 11,6 procenta.
  6. Průměrná (celková) hodnota objednávky dosáhla 1 811 Kč při míře konverze 1,88 %.Nadále je cena nejvyšší u PC a nejnižší u mobilních telefonů.
  7. Míra konverze je nejvyšší u PC – 2,08 procenta. U mobilních telefonů došlo od počátku roku k pravidelnému růstu konverzního poměru. Konverze poprvé dosáhl jednoho procenta, což je historicky nejvíce.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více