Počet nákupů z mobilů v ČR dosáhl nového maxima

19. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Češi stále více nakupují z mobilních telefonů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku díky tomu dosáhl podíl těchto zařízení na tržbách e-shopů nového maxima. Internetoví obchodníci se navíc mohou radovat z růstu celé e-commerce, který za první tři čtvrtletí přesáhl 24 %.

Aktuální údaje o stavu české e-commerce vycházejí z údajů konzultační společnosti Acomware. Z analýzy vyplývá, že ve třetím čtvrtletí růst obratu tuzemských e-shopů meziročně mírně zpomalil na aktuálních 13 %, celkově se ale za celý letošní rok zvýšil téměř o čtvrtinu. „Již teď je v podstatě jisté, že celá e-commerce letos poroste minimálně o 20 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. „Hlavním trendem, který pozorujeme, je ochota zákazníků využívat k nákupům mobilní telefon. Ve třetím čtvrtletí už mobily tvořily v e-shopech skoro 15 % návštěvnosti, něco málo pod sedm procent obratu a poprvé u nich dosáhla míra konverze jednoho procenta,“ dodal.

Od října navíc čekají tuzemské e-shopy nejdůležitější tři měsíce v roce. „Vánoce jsou již tradičně obdobím, na které se obchodníci dlouhodobě připravují. Letos by vedle kampaní neměly podcenit právě otázku optimalizace webů pro mobily. Zvyšuje se také poptávka po kvalitních službách,“ upřesňuje Penkala. Již dříve zveřejnil Acomware odhad růstu pro vánoční období, kde by si měly e-shopy meziročně přilepšit až o 25 %. Někteří obchodníci očekávají ještě výraznější růst – například Alza.cz odhaduje, že Češi letos utratí za dárky až o 40 % více peněz než loni.

Česká e-commerce ve 3. čtvrtletí 2015:

  1. Meziroční růst obratu českých e-shopů ve třetím čtvrtletí mírně zpomalil na 13 %.Pokud ale srovnáme první tři čtvrtletí letošního a loňského roku,celkový růst za rok 2015 dosahuje 24 %.
  2. Tržby z mobilů rostly a ve 3. čtvrtletí dosáhly s podílem 6,7 % nového maxima.
  3. Dominantní zůstávají nákupy ze stolních počítačů, jež se na tržbách podílely z více než 87 procent.Celkové tržby se ale nezvyšují – ve druhém i třetím čtvrtletí byly shodné.
  4. Nejrychleji rostl obrat nákupů z mobilních telefonů – meziročně o 46 procent. Tablety zaznamenaly růsto 35 %, PC o 9 %.
  5. Zvyšuje se taképodíl mobilů na návštěvnosti e-shopů, aktuálně tvořil 14,9procenta. Ve druhém čtvrtletí to bylo 11,6 procenta.
  6. Průměrná (celková) hodnota objednávky dosáhla 1 811 Kč při míře konverze 1,88 %.Nadále je cena nejvyšší u PC a nejnižší u mobilních telefonů.
  7. Míra konverze je nejvyšší u PC – 2,08 procenta. U mobilních telefonů došlo od počátku roku k pravidelnému růstu konverzního poměru. Konverze poprvé dosáhl jednoho procenta, což je historicky nejvíce.

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více