Počet nákupů z mobilů v ČR dosáhl nového maxima

19. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Češi stále více nakupují z mobilních telefonů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku díky tomu dosáhl podíl těchto zařízení na tržbách e-shopů nového maxima. Internetoví obchodníci se navíc mohou radovat z růstu celé e-commerce, který za první tři čtvrtletí přesáhl 24 %.

Aktuální údaje o stavu české e-commerce vycházejí z údajů konzultační společnosti Acomware. Z analýzy vyplývá, že ve třetím čtvrtletí růst obratu tuzemských e-shopů meziročně mírně zpomalil na aktuálních 13 %, celkově se ale za celý letošní rok zvýšil téměř o čtvrtinu. „Již teď je v podstatě jisté, že celá e-commerce letos poroste minimálně o 20 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. „Hlavním trendem, který pozorujeme, je ochota zákazníků využívat k nákupům mobilní telefon. Ve třetím čtvrtletí už mobily tvořily v e-shopech skoro 15 % návštěvnosti, něco málo pod sedm procent obratu a poprvé u nich dosáhla míra konverze jednoho procenta,“ dodal.

Od října navíc čekají tuzemské e-shopy nejdůležitější tři měsíce v roce. „Vánoce jsou již tradičně obdobím, na které se obchodníci dlouhodobě připravují. Letos by vedle kampaní neměly podcenit právě otázku optimalizace webů pro mobily. Zvyšuje se také poptávka po kvalitních službách,“ upřesňuje Penkala. Již dříve zveřejnil Acomware odhad růstu pro vánoční období, kde by si měly e-shopy meziročně přilepšit až o 25 %. Někteří obchodníci očekávají ještě výraznější růst – například Alza.cz odhaduje, že Češi letos utratí za dárky až o 40 % více peněz než loni.

Česká e-commerce ve 3. čtvrtletí 2015:

  1. Meziroční růst obratu českých e-shopů ve třetím čtvrtletí mírně zpomalil na 13 %.Pokud ale srovnáme první tři čtvrtletí letošního a loňského roku,celkový růst za rok 2015 dosahuje 24 %.
  2. Tržby z mobilů rostly a ve 3. čtvrtletí dosáhly s podílem 6,7 % nového maxima.
  3. Dominantní zůstávají nákupy ze stolních počítačů, jež se na tržbách podílely z více než 87 procent.Celkové tržby se ale nezvyšují – ve druhém i třetím čtvrtletí byly shodné.
  4. Nejrychleji rostl obrat nákupů z mobilních telefonů – meziročně o 46 procent. Tablety zaznamenaly růsto 35 %, PC o 9 %.
  5. Zvyšuje se taképodíl mobilů na návštěvnosti e-shopů, aktuálně tvořil 14,9procenta. Ve druhém čtvrtletí to bylo 11,6 procenta.
  6. Průměrná (celková) hodnota objednávky dosáhla 1 811 Kč při míře konverze 1,88 %.Nadále je cena nejvyšší u PC a nejnižší u mobilních telefonů.
  7. Míra konverze je nejvyšší u PC – 2,08 procenta. U mobilních telefonů došlo od počátku roku k pravidelnému růstu konverzního poměru. Konverze poprvé dosáhl jednoho procenta, což je historicky nejvíce.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více