Počet nákupů z mobilů v ČR dosáhl nového maxima

19. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Češi stále více nakupují z mobilních telefonů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku díky tomu dosáhl podíl těchto zařízení na tržbách e-shopů nového maxima. Internetoví obchodníci se navíc mohou radovat z růstu celé e-commerce, který za první tři čtvrtletí přesáhl 24 %.

Aktuální údaje o stavu české e-commerce vycházejí z údajů konzultační společnosti Acomware. Z analýzy vyplývá, že ve třetím čtvrtletí růst obratu tuzemských e-shopů meziročně mírně zpomalil na aktuálních 13 %, celkově se ale za celý letošní rok zvýšil téměř o čtvrtinu. „Již teď je v podstatě jisté, že celá e-commerce letos poroste minimálně o 20 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. „Hlavním trendem, který pozorujeme, je ochota zákazníků využívat k nákupům mobilní telefon. Ve třetím čtvrtletí už mobily tvořily v e-shopech skoro 15 % návštěvnosti, něco málo pod sedm procent obratu a poprvé u nich dosáhla míra konverze jednoho procenta,“ dodal.

Od října navíc čekají tuzemské e-shopy nejdůležitější tři měsíce v roce. „Vánoce jsou již tradičně obdobím, na které se obchodníci dlouhodobě připravují. Letos by vedle kampaní neměly podcenit právě otázku optimalizace webů pro mobily. Zvyšuje se také poptávka po kvalitních službách,“ upřesňuje Penkala. Již dříve zveřejnil Acomware odhad růstu pro vánoční období, kde by si měly e-shopy meziročně přilepšit až o 25 %. Někteří obchodníci očekávají ještě výraznější růst – například Alza.cz odhaduje, že Češi letos utratí za dárky až o 40 % více peněz než loni.

Česká e-commerce ve 3. čtvrtletí 2015:

  1. Meziroční růst obratu českých e-shopů ve třetím čtvrtletí mírně zpomalil na 13 %.Pokud ale srovnáme první tři čtvrtletí letošního a loňského roku,celkový růst za rok 2015 dosahuje 24 %.
  2. Tržby z mobilů rostly a ve 3. čtvrtletí dosáhly s podílem 6,7 % nového maxima.
  3. Dominantní zůstávají nákupy ze stolních počítačů, jež se na tržbách podílely z více než 87 procent.Celkové tržby se ale nezvyšují – ve druhém i třetím čtvrtletí byly shodné.
  4. Nejrychleji rostl obrat nákupů z mobilních telefonů – meziročně o 46 procent. Tablety zaznamenaly růsto 35 %, PC o 9 %.
  5. Zvyšuje se taképodíl mobilů na návštěvnosti e-shopů, aktuálně tvořil 14,9procenta. Ve druhém čtvrtletí to bylo 11,6 procenta.
  6. Průměrná (celková) hodnota objednávky dosáhla 1 811 Kč při míře konverze 1,88 %.Nadále je cena nejvyšší u PC a nejnižší u mobilních telefonů.
  7. Míra konverze je nejvyšší u PC – 2,08 procenta. U mobilních telefonů došlo od počátku roku k pravidelnému růstu konverzního poměru. Konverze poprvé dosáhl jednoho procenta, což je historicky nejvíce.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více