O kolik přijdete ztrátou jediného zákazníka
Firmy si většinou myslí, že ztrátou jednoho zákazníka přijdou o pár desítek nebo stovek korun. Mimořádně o tisícikorunové částky. Pracovníci, kteří odpovídají, totiž často vnímají jen částku, kterou zákazník utratil při posledním nákupu.
Právě zde se ale skrývá nebezpečí. Počítejte se mnou. Vydělte vaše roční tržby počtem zákazníků, kteří u vás každý rok nakoupí. Výsledné číslo je průměrná roční útrata jednoho jediného zákazníka. Toto číslo vynásobte počtem roků, po které u vás spokojený zákazník nakupuje. A výsledné číslo je částka, o kterou vaše firma přijde, pokud od vás tento jeden průměrný zákazník odejde.
Znají tato čísla vaši pracovníci? A vědí, že zákazník, který odejde naštvaně kvůli nespokojenosti s nákupem za 17,50 Kč si ve skutečnosti s sebou odnáší mnohem vyšší částku?
Autor: Pavel Řehulka