Nákupní horečka vrcholí, rekordy trhala ČR i celá Evropa

14. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Za první adventní týden (od 27. 11. do 3. 12.) Češi kartami Visa zaplatili přes 3,6 miliardy korun. To je o 25 % více než ve stejném období před rokem.
Foto: Freeimages.com

Nárůsty útrat byly v období od 27. listopadu do 3. prosince patrné zejména v online nakupování, především díky „Cyber Monday“ a masivní kampani tuzemských e-shopů. Prostřednictvím svých Visa karet čeští zákazníci utratili na internetu přes 404 milionů korun. To v meziročním srovnání představuje nárůst o 13 procent. Zároveň je to o 12,5 procent více než o týden dříve. Velmi dobře si vedl i v Česku již etablovaný „Black Friday“.

„Black Friday“ vzali Češi rychle za svůj

Během Černého pátku („Black Friday“), který letos připadl na 27. listopadu, Češi nechali v kamenných obchodech bezmála 600 milionů korun, což je téměř o třetinu více než přesně před rokem. „Závěr pracovního týdne tradičně nahrává předvánočním návštěvám obchodů. Letos navíc byla veřejnost ještě více zahlcena všudypřítomnou reklamou mnoha obchodníků na trhu, kteří odkazovali na slevy z Černého pátku,“ popsal Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Čechy ovládlo „Cyber Monday“

Z hlediska online nákupů ve sledovaném období vyčníval nad ostatní 30. listopad. Během tzv. „Cyber Monday“ (pondělí následující po americkém svátku díkuvzdání) kulminovaly nákupy přes internet. Útraty kartami Visa v e-shopech ten den meziročně vzrostly o 23 procent a přesáhly 69 milionů korun (viz graf níže). Původně anglosaská tradice tak zdomácněla velmi rychle i v České republice. „Češi jsou dlouhodobě fanoušky moderních technologií a stále častěji platí kartou za dárky vybrané v internetových obchodech. Podíl těchto útrat bude nadále růst, stejně jako se bude zvyšovat nakupování zboží přes mobilní zařízení. Mezi trendy poslední doby rovněž patří obcházení výloh během víkendu a nakupování vyhlédnutého zboží v pondělí přes internet,“ uvedl Marcel Gajdoš.

Rekordy trhala celá Evropa

V celé Evropě bylo během prvního adventního týdne kartami Visa provedeno přes 420 milionů jednotlivých plateb, což je o 14 procent více než v roce 2014. Útraty v kamenných obchodech meziročně vzrostly o 16 procent, online nákupy dokonce o bezmála 29 procent. Během pátku „Black Friday“ byl ustanoven nový rekord pro tento den, když bylo prostřednictvím systému Visa Europe provedeno 1 793 platebních transakcí za vteřinu. „Dá se očekávat, že toto číslo bude překonáno 23. prosince. Těsně před Štědrým dnem dosahují vánoční nákupy v kamenných obchodech celoročního vrcholu. Stejně tomu bylo i loni v České republice,“ uzavřel Marcel Gajdoš.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více