Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu.

Zákazníkům pro využití služby stačí e-mailová adresa a platební karta, kterou zaplatí první třetinu platby. Z širších možností placení těží kromě zákazníků i e-shopy, přivádí jim totiž více klientů a zvyšují objem nákupů.

„Nákup na třetiny funguje na jednoduchém principu – vyberete zboží, vyberete způsob doručení, zadáte svou e-mailovou adresu a kartou zaplatíte první třetinu ceny. Zbylé dvě třetiny pak postupně zaplatíte v dalších dvou měsících. Rozložení je přitom úplně zdarma. Neutratíte tak tolik peněz najednou a máte více volných prostředků na další nákupy,“ popsal princip služby Jan Hanzlík, country manager Twista.

Nákup na třetiny tak nyní díky Twistu vyzkoušeli zákazníci na více než 1 000 českých e-shopech. U všech plateb se zákazníkům zobrazí možnost zaplatit nákup po třetinách, na kterou stačí kliknout a následovat instrukce. Můžou si přitom vybrat, zda se jim mají další dvě platby strhnout z karty automaticky, nebo jestli to udělají ručně.

„Nákup na třetiny se u našich spolupracujících e-shopů osvědčil. Díky němu vzrostla průměrná hodnota objednávky, dneska se pohybuje kolem 4 000 Kč, a díky naší službě se taky zvyšuje ochota zákazníků na e-shopech nakoupit – mohou si snáz pořídit dražší zboží, aniž by to zásadně zatížilo jejich měsíční rozpočet,” doplnil Hanzlík.

Nákup na třetiny je pro zákazníky zcela zdarma. Náklady za službu nesou e-shopy, kterým se ale rozšíření platebních možností vyplácí. V současné době je Nákup na třetiny na e-shopech přítomný i díky platebním branám GoPay, PayU a Comgate. Za poslední rok narostl počet transakcí s Nákupem na třetiny od Twista více než šestkrát.

Velký nárůst transakcí u platebních metod od Twista e-shopy zaznamenaly, když začaly používat tzv. widgety. To jsou interaktivní prvky vestavěné do webových stránek, které zákazníkům rovnou zobrazují cenu rozdělenou na třetiny. Všem e-shopům, které je používají, bez výjimky narostl celkový objem peněz zaplacených Twistem. Například na internetovém tržišti Allegro se po zavedení widgetů zvýšila celková částka za Twisto nákupy o 40 %, celkový počet transakcí potom o 33 %.

Věděli jsme, že widgety pomáhají, ale musím přiznat, že když jsme si hodnotili čísla z několika e-shopů, byl pro mě tak obrovský nárůst ve všech sledovaných parametrech příjemným překvapením,” uzavřel country manažer Twista.

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více