Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu.

Zákazníkům pro využití služby stačí e-mailová adresa a platební karta, kterou zaplatí první třetinu platby. Z širších možností placení těží kromě zákazníků i e-shopy, přivádí jim totiž více klientů a zvyšují objem nákupů.

„Nákup na třetiny funguje na jednoduchém principu – vyberete zboží, vyberete způsob doručení, zadáte svou e-mailovou adresu a kartou zaplatíte první třetinu ceny. Zbylé dvě třetiny pak postupně zaplatíte v dalších dvou měsících. Rozložení je přitom úplně zdarma. Neutratíte tak tolik peněz najednou a máte více volných prostředků na další nákupy,“ popsal princip služby Jan Hanzlík, country manager Twista.

Nákup na třetiny tak nyní díky Twistu vyzkoušeli zákazníci na více než 1 000 českých e-shopech. U všech plateb se zákazníkům zobrazí možnost zaplatit nákup po třetinách, na kterou stačí kliknout a následovat instrukce. Můžou si přitom vybrat, zda se jim mají další dvě platby strhnout z karty automaticky, nebo jestli to udělají ručně.

„Nákup na třetiny se u našich spolupracujících e-shopů osvědčil. Díky němu vzrostla průměrná hodnota objednávky, dneska se pohybuje kolem 4 000 Kč, a díky naší službě se taky zvyšuje ochota zákazníků na e-shopech nakoupit – mohou si snáz pořídit dražší zboží, aniž by to zásadně zatížilo jejich měsíční rozpočet,” doplnil Hanzlík.

Nákup na třetiny je pro zákazníky zcela zdarma. Náklady za službu nesou e-shopy, kterým se ale rozšíření platebních možností vyplácí. V současné době je Nákup na třetiny na e-shopech přítomný i díky platebním branám GoPay, PayU a Comgate. Za poslední rok narostl počet transakcí s Nákupem na třetiny od Twista více než šestkrát.

Velký nárůst transakcí u platebních metod od Twista e-shopy zaznamenaly, když začaly používat tzv. widgety. To jsou interaktivní prvky vestavěné do webových stránek, které zákazníkům rovnou zobrazují cenu rozdělenou na třetiny. Všem e-shopům, které je používají, bez výjimky narostl celkový objem peněz zaplacených Twistem. Například na internetovém tržišti Allegro se po zavedení widgetů zvýšila celková částka za Twisto nákupy o 40 %, celkový počet transakcí potom o 33 %.

Věděli jsme, že widgety pomáhají, ale musím přiznat, že když jsme si hodnotili čísla z několika e-shopů, byl pro mě tak obrovský nárůst ve všech sledovaných parametrech příjemným překvapením,” uzavřel country manažer Twista.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více