Na Black Friday byly e-shopy až osmkrát vytíženější

8. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Luigi’s Box)
Na celosvětový nákupní svátek Black Friday, jehož slevové akce mnohdy trvají až do pondělí, zaznamenaly e-shopy osminásobnou aktivitu oproti normálu. Návštěvníci e-shopů tak podle dat z 500 největších e-shopů během prodlouženého víkendu udělali přes 180 milionů akcí spojených s nákupem produktů. Více než 24 milionů přitom bylo přímo spojeno s vyhledáváním produktů.

„Ve srovnání s rokem 2019 jsme na e-shopech zaznamenali zhruba čtyřicetipěti procentní nárůst aktivity. Nejvíce přitom zákazníci nakupovali v pátek, o něco méně v neděli. V sobotu a pondělí pak byla návštěvnost e-shopů asi o třetinu nižší," uvedl Gejza Nagy, CEO slovenského startupu Luigi's Box. Ten poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů pro zvýšení prodeje. Online nakupování tak 500 největším e-shopům, které jeho technologie využívají, přineslo přes 180 milionů událostí ve vyhledávací analytice. Činnosti vykonané návštěvníky e-shopů, mezi které spadají zobrazení stránek, použití vyhledávání, prokliky i dokončení nákupu, přitom pouhý týden před tím čítaly kolem 23 milionů.

Na Black Friday zákazníci ví, po čem jdou

Během nákupních dní také systémy Luigi's Box dodaly zákazníkům přes 24 milionů výsledků vyhledávání a pomohly v zadání správného názvu výrobku díky funkci takzvaného našeptávače. Ty například umí zjistit, jaká klíčová slova zákazníci zadávají, aby se dostali ke specifickému výrobku, i z jakého důvodu třeba objednávku nedokončili. Nástroje slovenského startupu tak umí zjistit, jak seřadit nejlépe výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém nakupujícímu doporučit.

Právě optimalizace vyhledávání je jednou z klíčových věcí, na které by se e-shopy měly zaměřit. A to platí zejména kvůli dním, jako je Black Friday či předvánoční prodeje. „Zákazníci nakupující v tyto dny přesně vědí, co chtějí. Jejich cesta k produktu tak vede přirozeně přes vyhledávání. Pokud ale vyhledávač e-shopu nefunguje správně, jednoduše se může stát, že zákazníci nenakoupí u vás, ale u konkurence," vysvětlil Nagy. Při správném nastavení skončí pouhých dvě až pět procent vyhledávání bez výsledků, naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, je to v průměru 20 až 40 %.

Nejčastějších důvodů, proč zákazníci nenajdou hledaný produkt, je přitom několik: překlep, použití cizojazyčného slova či zadání synonyma, k němuž nemá e-shop přiřazený výrobek. A všechny představují potenciální ztrátu zisku. Zákazníci totiž ne vždy hledají produkt přesně tak, jak ho má obchod uvedený na svých stránkách. „Třeba místo slova 'reproduktor' zadají pojem 'reprák', případně název hledají v množném čísle. Databáze by proto měla počítat i s takovými alternativami," vysvětluje spoluzakladatel startupu, jehož nástroje dokáží díky umělé inteligenci a strojovému učení tyto problémy vyřešit. Jsou dostupné pro všechny e-shopy běžící na libovolné platformě a pro platformu Shoptet dokonce na jediné kliknutí.

Údaje ve článku vyplývají z dat 500 největších e-shopů, které používají nástroje na analýzu a optimalizaci vyhledávání od startupu Luigi's Box. Patří mezi ně například Electro World, Benu, Lékárna.cz, Astratex, O2, Košík.cz či Dedoles.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více