Na Black Friday byly e-shopy až osmkrát vytíženější

8. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Luigi’s Box)
Na celosvětový nákupní svátek Black Friday, jehož slevové akce mnohdy trvají až do pondělí, zaznamenaly e-shopy osminásobnou aktivitu oproti normálu. Návštěvníci e-shopů tak podle dat z 500 největších e-shopů během prodlouženého víkendu udělali přes 180 milionů akcí spojených s nákupem produktů. Více než 24 milionů přitom bylo přímo spojeno s vyhledáváním produktů.

„Ve srovnání s rokem 2019 jsme na e-shopech zaznamenali zhruba čtyřicetipěti procentní nárůst aktivity. Nejvíce přitom zákazníci nakupovali v pátek, o něco méně v neděli. V sobotu a pondělí pak byla návštěvnost e-shopů asi o třetinu nižší," uvedl Gejza Nagy, CEO slovenského startupu Luigi's Box. Ten poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů pro zvýšení prodeje. Online nakupování tak 500 největším e-shopům, které jeho technologie využívají, přineslo přes 180 milionů událostí ve vyhledávací analytice. Činnosti vykonané návštěvníky e-shopů, mezi které spadají zobrazení stránek, použití vyhledávání, prokliky i dokončení nákupu, přitom pouhý týden před tím čítaly kolem 23 milionů.

Na Black Friday zákazníci ví, po čem jdou

Během nákupních dní také systémy Luigi's Box dodaly zákazníkům přes 24 milionů výsledků vyhledávání a pomohly v zadání správného názvu výrobku díky funkci takzvaného našeptávače. Ty například umí zjistit, jaká klíčová slova zákazníci zadávají, aby se dostali ke specifickému výrobku, i z jakého důvodu třeba objednávku nedokončili. Nástroje slovenského startupu tak umí zjistit, jak seřadit nejlépe výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém nakupujícímu doporučit.

Právě optimalizace vyhledávání je jednou z klíčových věcí, na které by se e-shopy měly zaměřit. A to platí zejména kvůli dním, jako je Black Friday či předvánoční prodeje. „Zákazníci nakupující v tyto dny přesně vědí, co chtějí. Jejich cesta k produktu tak vede přirozeně přes vyhledávání. Pokud ale vyhledávač e-shopu nefunguje správně, jednoduše se může stát, že zákazníci nenakoupí u vás, ale u konkurence," vysvětlil Nagy. Při správném nastavení skončí pouhých dvě až pět procent vyhledávání bez výsledků, naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, je to v průměru 20 až 40 %.

Nejčastějších důvodů, proč zákazníci nenajdou hledaný produkt, je přitom několik: překlep, použití cizojazyčného slova či zadání synonyma, k němuž nemá e-shop přiřazený výrobek. A všechny představují potenciální ztrátu zisku. Zákazníci totiž ne vždy hledají produkt přesně tak, jak ho má obchod uvedený na svých stránkách. „Třeba místo slova 'reproduktor' zadají pojem 'reprák', případně název hledají v množném čísle. Databáze by proto měla počítat i s takovými alternativami," vysvětluje spoluzakladatel startupu, jehož nástroje dokáží díky umělé inteligenci a strojovému učení tyto problémy vyřešit. Jsou dostupné pro všechny e-shopy běžící na libovolné platformě a pro platformu Shoptet dokonce na jediné kliknutí.

Údaje ve článku vyplývají z dat 500 největších e-shopů, které používají nástroje na analýzu a optimalizaci vyhledávání od startupu Luigi's Box. Patří mezi ně například Electro World, Benu, Lékárna.cz, Astratex, O2, Košík.cz či Dedoles.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více