Mobilní aplikace jsou vizitkou firem

30. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Oracle)
Průzkum společnosti Oracle odhalil, že generace Y (tedy lidé ve věku 18–34 let) přikládá mobilním aplikacím velký význam. Více než polovina respondentů (55 %) uvedla, že po špatné zkušenosti s firemní mobilní aplikací se sníží pravděpodobnost, že by používali produkty nebo služby dané firmy.

Celosvětově provedená studie Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation (Generace Y a mobilita: jak mohou firmy využít zájmu mladých lidí o mobilní aplikace) ukázala, že 39 % mladých lidí po špatné zkušenosti s mobilní aplikací také služby a produkty příslušné firmy méně doporučuje ostatním, 27 % získá dokonce negativní pohled na nabídku firmy jako celek.

Pokud firmy nejsou schopny poskytnout svým stávajícím a potenciálním zákazníkům mobilní aplikace očekávané úrovně, projeví se to na hodnotě jejich značky. Riskují, že si odcizí mladou generaci a vyklidí trh konkurenci.

„Příjemná a personalizovaná uživatelská zkušenost se stává novou zbraní, jak zaujmout a udržet mladé lidi,“ uvedl Suhas Uliyar, viceprezident pro mobilní strategii a řízení produktů ve společnosti Oracle. „Firmy, které nedokáží nabídnout zákazníkům přidanou hodnotu v podobě pohodlné a funkční mobilní aplikace, mají jen malou šanci získat na trhu vedoucí postavení.“

Studie rovněž ukazuje, že mladí uživatelé si vypínají zasílání nevyžádaných sdělení, která nesouvisejí s jejich individuálními potřebami (56 % respondentů, preferuje taková oznámení nedostávat a stejná část uvádí, že na ně reagují pouze výjimečně), ale rádi přijímají od podniků komunikaci a podporu, která jim přináší nějakou přidanou hodnotu.

Možnost objednat si produkt nebo službu pomocí mobilní aplikace kladně přijímá 73 % respondentů, podobně 71 % chce, aby tímto způsobem mohli za služby platit, 65 % řešit problémy nebo vznášet stížnosti a reklamace.

Suhas Uliyar dodal: „Možnost spravovat v mobilní aplikaci účty nebo reportovat tímto způsobem problémy je založena na vzájemné dohodě mezi poskytovatelem služby a zákazníkem a je vnímána jako oboustranně přínosná. Jde o úplně jiný případ než jednostranné zasílaná oznámení. Organizace by měly poskytovat pomocí mobilních aplikací služby vnímané jako vstřícné, nikoliv ale příliš agresivní. Jen tímto způsobem mohou využít zájmu mladé generace a mobilní a tabletové aplikace, chybný přístup jim naopak tyto zákazníky odcizí.“

Mezi jednotlivými regiony existují při vnímání firemních mobilních aplikací významné rozdíly. Mladí lidé ve východní Asii používají mobilní aplikace v mnohem větší míře, a to především pro pracovní účely. Evropa (respektive celá oblast EMEA) v tomto ohledu za východní Asií výrazně zaostává, mobilní aplikace se zde pro pracovní účely v mnohem větší míře používají pouze v případě nutnosti. Ačkoliv mladí lidé po celém světě si v průměru stahují přibližně stejně mobilních aplikací, v Asii existuje oproti Evropě a Severní Americe mnohem větší ochota za ně platit. Ve východní Asii se mobilní aplikace nepokládají za doplněk, ale za nezbytnou součást každodenního života; mladí lidé sledují nabídku nových aplikací a za ty, které jim přenesou reálnou hodnotu, klidně zaplatí.

Po celém světě vnímá generace Y tablety a smartphony  značně rozdílně. Tablety se sice používají ve velkém, ale preferovanou platformu pro přístup k mobilním aplikacím představují chytré telefony. Například obsah médií si pomocí smartphonů nahrává 61 % respondentů, použití tabletů je téměř dvakrát nižší (35 %). Při převodu peněz příteli je tento poměr 48 % vs. 22 %.

„V případě aplikací pro tablety zůstává ještě velký prostor pro inovace, totéž se týká i dalších větších zařízení typu phabletů. Společnosti, které správně zareagují na poptávku na tomto dospívajícím trhu, dokáží slušně vydělat. Aplikace pro chytré telefony a tablety by ale neměly být vyvíjeny nezávisle na sobě. Mnoho lidí z generace Y vlastní více komunikačních zařízení a podniky by jim měly poskytovat konzistentní uživatelskou zkušenost; přidanou hodnotu nabídne zákazníkům pouze kvalitní aplikace fungující napříč všemi zařízeními,“ uzavřel Suhas Uliyar.

Štítky: 

Podobné články

HONOR představil motivační program pro vývojáře a designéry

23. 8. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Honor)
Cílem motivačního programu „The Developer Incentive Program“ je podpořit a odměnit kreativní a inovativní vývojáře aplikací a her a designéry témat uživatelského rozhraní mobilních telefonů. Honor v poukázkách, které následně mohou vývojáři využít k propagaci svých produktů, plánuje rozdat přes 120 milionů eur. Čtěte více

Huawei Mobile Cloud PC Client zajistí bezpečné a jednoduché ukládání, správu a sdílení dat

20. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei zpřístupnila aplikaci Huawei Mobile Cloud PC Client, která uživatelům přináší bezpečný a jednoduchý způsob ukládání, správy a sdílení dat. Čtěte více

Bez (fungujících) aplikací to dnes nejde

26. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Studie společnosti Cisco jasně ukázala, že od počátku pandemie COVID-19 výrazně vzrostla závislost spotřebitelů na aplikacích a digitálních službách. Zároveň je zřejmé, že spotřebitelé mají nulovou toleranci vůči neuspokojivému fungování aplikací. Čtěte více

Kerio Connect posiluje mobilní funkce

28. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kerio Technologies)
Nejnovější verze řešení Kerio Connect posiluje v oblasti BYOD – v reakci na rostoucí počet uživatelů, kteří přistupují k poštovnímu serveru z mobilních zařízení. Podle nejnovějších údajů až 8 z 10 uživatelů elektronické pošty přistupuje ke svému e-mailovému účtu prioritně ze svého chytrého telefonu. Čtěte více