Mladou generaci táhnou kamenné obchody

17. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Cisco)
Česká republika patří k zemím s vysokou oblibou nakupování přes internet. V poslední době se ale ve světě objevuje nový fenomén. Stále více lidí, zejména těch mezi 18–24 lety, se od monitorů vrací zpět do obchodů.
Foto: SXC.hu

To ale jen v případě, že jsou vybaveny moderními technologiemi a umožňují zákazníkům interakci prostřednictvím jejich smartphonů. Tato generace totiž vyrůstá v době, kdy jsou smartphony či internet něco zcela běžného a považují tak jejich využívání ve všech oblastech svého života za zcela přirozené.

Podle studie, kterou pro společnost Cisco provedla ve Spojených státech amerických společnost Zogby Analytics, by 60 % této generace raději nakupovalo v obchodech, které jim umožní využít speciální aplikace k nakupování, přístup k internetu zdarma, digitální slevové kupony nebo možnost ihned si objednat zboží, které už není skladem. Důležité pro rozhodnutí uskutečnit nákup je pro tyto zákazníky také skutečnost, zda obchod poskytuje pokročilé online služby.

Asi 80 % internetové generace vlastní smartphone a zároveň více jak 75 % plánuje uskutečnit většinu svých svátečních nákupů v kamenných obchodech. „Moderní technologie v obchodech umožňují lidem kombinovat výhody online nakupování s výhodami kamenných obchodů. Zákazník si tak může na místě zboží prohlédnout nebo vyzkoušet a zároveň k němu díky technologiím získá doplňující multimediální obsah, může si přečíst recenze, porovnat ceny, sdílet zkušenosti a mnohem víc. Zážitek z nakupování je pak mnohem silnější. To jsou věci, které lidé, zvyklí na moderní technologie, vyhledávají,“ řekl Peter Lechman, manažer pro klíčové zákazníky v oblasti retailu ze společnosti Cisco. Tento trend také znamená velkou příležitost pro obchodníky, jak budovat loajalitu, prohloubit vztah se zákazníky a podpořit růst tržeb.

Nejžádanější moderní technologie s největším potenciálem:

• Přístup k internetu zdarma – dostupnost rychlého internetového připojení je zásadní pro možnost využití většiny ostatních technologií. Navíc dnes představuje wi-fi síť v obchodech pro obchodníka nejen náklad na její vybudování, ale i zajímavou monetizační platformu

• Mobilní aplikace (osobní nákupní průvodce) – dokáže zákazníkovi poskytnout celou řadu užitečných funkcí, jejichž prostřednictvím se zlepší jeho zážitek z nakupování

• Služby založené na lokalizaci – výrazně rozšiřují možnosti interakce zákazníka se svým okolím v obchodě nebo například v muzeu

• Digitální zrcadla, virtuální kabinky – umožňují zákazníkům zkoušet oblečení, aniž by se museli převlékat, snadno tak zjistí, zda by jim vybrané oblečení slušelo

• Interaktivní digitální katalogy – zjednodušují zákazníkům získání detailních informací o produktech, recenzí nebo srovnání cen

• Virtuální expert – jeho prostřednictvím získá zákazník i v tom nejmenším obchodě špičkové poradenství ke všem produktům. Prostřednictvím vysoce kvalitní videokonference se propojí s odborníkem, který mu odpoví na všechny jeho dotazy; toto zařízení může fungovat i v jiných oblastech, může člověka propojit s úředníkem v bance, na úřadě či s lékařem, zkrátka s jakýmkoliv odborníkem, kterého by bylo za normálních okolností potřeba navštívit osobně

Štítky: 
Průzkumy, Cisco systems

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Globální prodej PC se v prvním čtvrtletí 2024 vrátil na předpandemickou úroveň

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětový trh s osobními počítači po dvou letech poklesu vrátil v prvním čtvrtletí roku 2024 k růstu. Celkem se v tomto období prodalo 59,8 milionu PC, což představuje meziroční nárůst o 1,5 %. Čtěte více

Globální trh s monitory se ve 4. čtvrtletí 2023 vrátil k růstu. Mírné oživení by mělo pokračovat

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej počítačových monitorů zakončil rok 2023 pozitivně – v posledním loňském kvartále se podle IDC prodalo 31,9 milionu zařízení. Výsledný meziroční růst na úrovni 3,8 % za čtvrtý kvartál tak dokonce mírně překonal původní prognózu, jež předpokládala růst o 3,2 %. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky vloni mírně rostl, do budoucna se očekává růst poptávky

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s nositelnými zařízeními ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC meziročně klesl o 0,9 %. Navzdory zlepšeným ekonomickým podmínkám zaznamenaly vyspělé trhy, jako jsou Spojené státy, západní Evropa a Japonsko, ve na konci loňského pokles v důsledku utlumené poptávky, náročného srovnání s obchodně úspěšným rokem 2022 nebo převisu nahromaděných zásob. Čtěte více