Mladou generaci táhnou kamenné obchody

17. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Cisco)
Česká republika patří k zemím s vysokou oblibou nakupování přes internet. V poslední době se ale ve světě objevuje nový fenomén. Stále více lidí, zejména těch mezi 18–24 lety, se od monitorů vrací zpět do obchodů.
Foto: SXC.hu

To ale jen v případě, že jsou vybaveny moderními technologiemi a umožňují zákazníkům interakci prostřednictvím jejich smartphonů. Tato generace totiž vyrůstá v době, kdy jsou smartphony či internet něco zcela běžného a považují tak jejich využívání ve všech oblastech svého života za zcela přirozené.

Podle studie, kterou pro společnost Cisco provedla ve Spojených státech amerických společnost Zogby Analytics, by 60 % této generace raději nakupovalo v obchodech, které jim umožní využít speciální aplikace k nakupování, přístup k internetu zdarma, digitální slevové kupony nebo možnost ihned si objednat zboží, které už není skladem. Důležité pro rozhodnutí uskutečnit nákup je pro tyto zákazníky také skutečnost, zda obchod poskytuje pokročilé online služby.

Asi 80 % internetové generace vlastní smartphone a zároveň více jak 75 % plánuje uskutečnit většinu svých svátečních nákupů v kamenných obchodech. „Moderní technologie v obchodech umožňují lidem kombinovat výhody online nakupování s výhodami kamenných obchodů. Zákazník si tak může na místě zboží prohlédnout nebo vyzkoušet a zároveň k němu díky technologiím získá doplňující multimediální obsah, může si přečíst recenze, porovnat ceny, sdílet zkušenosti a mnohem víc. Zážitek z nakupování je pak mnohem silnější. To jsou věci, které lidé, zvyklí na moderní technologie, vyhledávají,“ řekl Peter Lechman, manažer pro klíčové zákazníky v oblasti retailu ze společnosti Cisco. Tento trend také znamená velkou příležitost pro obchodníky, jak budovat loajalitu, prohloubit vztah se zákazníky a podpořit růst tržeb.

Nejžádanější moderní technologie s největším potenciálem:

• Přístup k internetu zdarma – dostupnost rychlého internetového připojení je zásadní pro možnost využití většiny ostatních technologií. Navíc dnes představuje wi-fi síť v obchodech pro obchodníka nejen náklad na její vybudování, ale i zajímavou monetizační platformu

• Mobilní aplikace (osobní nákupní průvodce) – dokáže zákazníkovi poskytnout celou řadu užitečných funkcí, jejichž prostřednictvím se zlepší jeho zážitek z nakupování

• Služby založené na lokalizaci – výrazně rozšiřují možnosti interakce zákazníka se svým okolím v obchodě nebo například v muzeu

• Digitální zrcadla, virtuální kabinky – umožňují zákazníkům zkoušet oblečení, aniž by se museli převlékat, snadno tak zjistí, zda by jim vybrané oblečení slušelo

• Interaktivní digitální katalogy – zjednodušují zákazníkům získání detailních informací o produktech, recenzí nebo srovnání cen

• Virtuální expert – jeho prostřednictvím získá zákazník i v tom nejmenším obchodě špičkové poradenství ke všem produktům. Prostřednictvím vysoce kvalitní videokonference se propojí s odborníkem, který mu odpoví na všechny jeho dotazy; toto zařízení může fungovat i v jiných oblastech, může člověka propojit s úředníkem v bance, na úřadě či s lékařem, zkrátka s jakýmkoliv odborníkem, kterého by bylo za normálních okolností potřeba navštívit osobně

Štítky: 
Průzkumy, Cisco systems

Podobné články

Výdaje na kybernetickou bezpečnost letos v Evropě vzrostou o 11,8%

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC předpokládá, že výdaje na bezpečnost v Evropě v roce 2025 meziročně vzrostou o 11,8 %. Geopolitický vývoj, zintenzivnění kybernetické kriminality a zpřísňující se regulační prostředí nutí evropské organizace přijímat stále sofistikovanější obranná opatření. Očekává se, že výdaje na bezpečnost zůstanou po celé období 2023-2028 vysoké a do roku 2028 dosáhnou téměř 97 miliard USD. Čtěte více

Prodej tiskáren a multifunkcí ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostl o 3,1 %

2. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s periferními tiskovými zařízeními podle IDC ve čtvrtém kvartálu roku 2024 zaznamenal meziroční růst o 3,1 %. Pro dalo se téměř 22 milionů zařízení. Podle IDC tak jde o druhé čtvrtletí růstu v řadě. Čtěte více

Celosvětový trh s chytrými telefony v 1. čtvrtletí 2025 vzrostl o 1,5 %

24. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej chytrých telefonů v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně o 1,5 % na 304,9 milionu kusů. Trh s chytrými telefony si vedl v souladu s prognózami IDC, současná obchodní válka mezi USA a Čínou a volatilita cel však způsobuje obavy ohledně dalšího vývoje. Čtěte více

Celosvětové dodávky PC v prvním čtvrtletí roku 2025 vzrostly o 4,8 %

17. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle informací společnosti Gartner se v prvním kvartálu roku 2025 globálně prodalo celkem 59 milionů osobních počítačů. Růst podpořily zejména prodeje počítačů kvůli upgradu na Windows 11 a zvýšené pořizování zásob s cílem alespoň na čas předejít dopadům amerických celních opatření. Čtěte více