Mladou generaci táhnou kamenné obchody

17. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Cisco)
Česká republika patří k zemím s vysokou oblibou nakupování přes internet. V poslední době se ale ve světě objevuje nový fenomén. Stále více lidí, zejména těch mezi 18–24 lety, se od monitorů vrací zpět do obchodů.
Foto: SXC.hu

To ale jen v případě, že jsou vybaveny moderními technologiemi a umožňují zákazníkům interakci prostřednictvím jejich smartphonů. Tato generace totiž vyrůstá v době, kdy jsou smartphony či internet něco zcela běžného a považují tak jejich využívání ve všech oblastech svého života za zcela přirozené.

Podle studie, kterou pro společnost Cisco provedla ve Spojených státech amerických společnost Zogby Analytics, by 60 % této generace raději nakupovalo v obchodech, které jim umožní využít speciální aplikace k nakupování, přístup k internetu zdarma, digitální slevové kupony nebo možnost ihned si objednat zboží, které už není skladem. Důležité pro rozhodnutí uskutečnit nákup je pro tyto zákazníky také skutečnost, zda obchod poskytuje pokročilé online služby.

Asi 80 % internetové generace vlastní smartphone a zároveň více jak 75 % plánuje uskutečnit většinu svých svátečních nákupů v kamenných obchodech. „Moderní technologie v obchodech umožňují lidem kombinovat výhody online nakupování s výhodami kamenných obchodů. Zákazník si tak může na místě zboží prohlédnout nebo vyzkoušet a zároveň k němu díky technologiím získá doplňující multimediální obsah, může si přečíst recenze, porovnat ceny, sdílet zkušenosti a mnohem víc. Zážitek z nakupování je pak mnohem silnější. To jsou věci, které lidé, zvyklí na moderní technologie, vyhledávají,“ řekl Peter Lechman, manažer pro klíčové zákazníky v oblasti retailu ze společnosti Cisco. Tento trend také znamená velkou příležitost pro obchodníky, jak budovat loajalitu, prohloubit vztah se zákazníky a podpořit růst tržeb.

Nejžádanější moderní technologie s největším potenciálem:

• Přístup k internetu zdarma – dostupnost rychlého internetového připojení je zásadní pro možnost využití většiny ostatních technologií. Navíc dnes představuje wi-fi síť v obchodech pro obchodníka nejen náklad na její vybudování, ale i zajímavou monetizační platformu

• Mobilní aplikace (osobní nákupní průvodce) – dokáže zákazníkovi poskytnout celou řadu užitečných funkcí, jejichž prostřednictvím se zlepší jeho zážitek z nakupování

• Služby založené na lokalizaci – výrazně rozšiřují možnosti interakce zákazníka se svým okolím v obchodě nebo například v muzeu

• Digitální zrcadla, virtuální kabinky – umožňují zákazníkům zkoušet oblečení, aniž by se museli převlékat, snadno tak zjistí, zda by jim vybrané oblečení slušelo

• Interaktivní digitální katalogy – zjednodušují zákazníkům získání detailních informací o produktech, recenzí nebo srovnání cen

• Virtuální expert – jeho prostřednictvím získá zákazník i v tom nejmenším obchodě špičkové poradenství ke všem produktům. Prostřednictvím vysoce kvalitní videokonference se propojí s odborníkem, který mu odpoví na všechny jeho dotazy; toto zařízení může fungovat i v jiných oblastech, může člověka propojit s úředníkem v bance, na úřadě či s lékařem, zkrátka s jakýmkoliv odborníkem, kterého by bylo za normálních okolností potřeba navštívit osobně

Štítky: 
Průzkumy, Cisco systems

Podobné články

Prodej bezdrátových síťových prvků v prvním čtvrtletí 2025 vzrostl o 10,6 %

23. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s bezdrátovými sítěmi (WLAN) pro podniky podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně vzrostl o 10,6 % a dosáhl hodnoty 2,3 miliardy dolarů. Čtěte více

Prodej tiskáren a multifunkcí v prvním čtvrtletí vzrostl o 2,7 %

18. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej tiskáren a multifunkcí během prvního letošního kvartálu podle údajů společnosti IDC meziročně vzrostl o 2,7 % na 19,4 milionu zařízení. V tržbách na druhou stranu trh ve stejném období klesl o 3,2 % na devět miliard dolarů. Čtěte více

IDC snížilo prognózu prodeje chytrých telefonů pro letošní rok

12. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Analytická agentura IDC snížila kvůli vysoké nejistotě na trzích, volatilitě celních tarifů a dalším makroekonomickým problémům včetně vysoké inflace a nezaměstnanosti v některých regionech odhad počtu prodaných chytrých mobilních telefonů. Zatímco ještě v únoru agentura očekávala meziroční růst trhu o 2,3 %, nyní své odhady snížila na 0,6 %. Čtěte více

IDC navzdory americkým clům vylepšilo prognózu prodeje PC

9. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Na základě výsledků z prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila společnost IDC prognózu prodeje osobních počítačů v letošním roce. Celosvětově by se tak mělo podle nejnovějších odhadů v roce 2025 prodat 274 milionů PC, což představuje meziroční nárůst o 4,1 %. Čtěte více