Mladou generaci táhnou kamenné obchody

17. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Cisco)
Česká republika patří k zemím s vysokou oblibou nakupování přes internet. V poslední době se ale ve světě objevuje nový fenomén. Stále více lidí, zejména těch mezi 18–24 lety, se od monitorů vrací zpět do obchodů.
Foto: SXC.hu

To ale jen v případě, že jsou vybaveny moderními technologiemi a umožňují zákazníkům interakci prostřednictvím jejich smartphonů. Tato generace totiž vyrůstá v době, kdy jsou smartphony či internet něco zcela běžného a považují tak jejich využívání ve všech oblastech svého života za zcela přirozené.

Podle studie, kterou pro společnost Cisco provedla ve Spojených státech amerických společnost Zogby Analytics, by 60 % této generace raději nakupovalo v obchodech, které jim umožní využít speciální aplikace k nakupování, přístup k internetu zdarma, digitální slevové kupony nebo možnost ihned si objednat zboží, které už není skladem. Důležité pro rozhodnutí uskutečnit nákup je pro tyto zákazníky také skutečnost, zda obchod poskytuje pokročilé online služby.

Asi 80 % internetové generace vlastní smartphone a zároveň více jak 75 % plánuje uskutečnit většinu svých svátečních nákupů v kamenných obchodech. „Moderní technologie v obchodech umožňují lidem kombinovat výhody online nakupování s výhodami kamenných obchodů. Zákazník si tak může na místě zboží prohlédnout nebo vyzkoušet a zároveň k němu díky technologiím získá doplňující multimediální obsah, může si přečíst recenze, porovnat ceny, sdílet zkušenosti a mnohem víc. Zážitek z nakupování je pak mnohem silnější. To jsou věci, které lidé, zvyklí na moderní technologie, vyhledávají,“ řekl Peter Lechman, manažer pro klíčové zákazníky v oblasti retailu ze společnosti Cisco. Tento trend také znamená velkou příležitost pro obchodníky, jak budovat loajalitu, prohloubit vztah se zákazníky a podpořit růst tržeb.

Nejžádanější moderní technologie s největším potenciálem:

• Přístup k internetu zdarma – dostupnost rychlého internetového připojení je zásadní pro možnost využití většiny ostatních technologií. Navíc dnes představuje wi-fi síť v obchodech pro obchodníka nejen náklad na její vybudování, ale i zajímavou monetizační platformu

• Mobilní aplikace (osobní nákupní průvodce) – dokáže zákazníkovi poskytnout celou řadu užitečných funkcí, jejichž prostřednictvím se zlepší jeho zážitek z nakupování

• Služby založené na lokalizaci – výrazně rozšiřují možnosti interakce zákazníka se svým okolím v obchodě nebo například v muzeu

• Digitální zrcadla, virtuální kabinky – umožňují zákazníkům zkoušet oblečení, aniž by se museli převlékat, snadno tak zjistí, zda by jim vybrané oblečení slušelo

• Interaktivní digitální katalogy – zjednodušují zákazníkům získání detailních informací o produktech, recenzí nebo srovnání cen

• Virtuální expert – jeho prostřednictvím získá zákazník i v tom nejmenším obchodě špičkové poradenství ke všem produktům. Prostřednictvím vysoce kvalitní videokonference se propojí s odborníkem, který mu odpoví na všechny jeho dotazy; toto zařízení může fungovat i v jiných oblastech, může člověka propojit s úředníkem v bance, na úřadě či s lékařem, zkrátka s jakýmkoliv odborníkem, kterého by bylo za normálních okolností potřeba navštívit osobně

Štítky: 
Průzkumy, Cisco systems

Podobné články

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více

Celosvětový prodej smartphonů ve 2. čtvrtletí stagnoval

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Navzdory globální nejistotě a slabé poptávce v Číně se celosvětový prodej chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí tohoto roku zvýšil v objemu o jedno procento. Výrobci se klesající prodeje snaží kompenzovat vyššími cenami, které chtějí v očích zákazníků ospravedlnit integrací funkcí na bázi umělé inteligence i do cenově dostupnějších zařízení. Čtěte více

Celosvětové výdaje na IT letos vzrostou o 7,9 % na 5,43 bilionu dolarů

17. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Globální výdaje na ICT produkty a služby letos podle Gartneru meziročně vzrostou o 7,9 % na 5,43 bilionu dolarů. Mezi hlavní hybatele vývoje aktuálně podle studie patří umělá inteligence a omezování výdajů kvůli nejisté ekonomické situaci. Čtěte více

Celosvětový prodej PC ve druhém kvartálu vzrostl o 4,4 %

14. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Globální prodej osobních počítačů podle společnosti Gartner ve druhém čtvrtletí roku 2025 vzrostl o 4,4 % na 63 milionů kusů. Růst prodeje podpořila zvýšená tvorba skladových zásob v USA kvůli nejistotě ohledně cel, dále pak i upgrady počítačů na nová zařízení s Windows 11, prodej notebooků s podporou AI i poptávka ve vzdělávacím sektoru. Čtěte více