Mezi IT a marketingem to skřípe

5. 7. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Nefungující spolupráce mezi marketingovým a IT oddělením má výrazný vliv na kvalitu poskytovaných služeb. Podle studie společnosti Accenture jsou manažeři IT odhodlanější k vzájemné spolupráci více než manažeři marketingoví. Tři ze čtyř manažerů IT souhlasí s tím, že vzájemná spolupráce mezi oběma divizemi je velmi důležitá, v případě marketingových manažerů však podobný názor sdílí pouze 55 % dotázaných.

I když jsou však manažeři IT více otvevření vzájemné spolupráci, pouze 45 % z nich považuje podporu marketingu za svou prioritu. Obě strany však poukázaly na nespokojnost se vzájemnou spoluprací na marketingových projektech. Přibližně třetina marketingových manažerů se vyjadřila, že výsledky práce divize IT nesplňují jejich očekávání a naopak, 46 % manažerů IT si stěžovalo, že marketingové oddělení jim neposkytuje dostatečné podklady k tomu, aby mohli splnit náročné požadavky byznysu.

Pokud jde o využívání technologií, obě skupiny manažerů se shodly na tom, že jsou pro marketing nevyhnutelné, a že hlavním cílem jejich využití, je získat přístup k datům o zákaznících. Rozdílné jsou však jejich pohledy na důvod a motivaci spolupráce. Zatímco pro marketingové manažery je hlavním motivem spolupráce s  oddělením IT získat bližší informace o svých zákaznících, manažěři IT tento důvod uvedli až na desátém místě svých důvodů pro vzájemnou spolupráci. Jejich hlavním motivačním faktorem je poskytnout klientovi  lepší zákaznickou zkušenost při jednání s firmou, což naopak marketingoví specialisté uvedli na třetím místě.

Ke zlepšení vzájemné spolupráce obou divizí může přispět několik kroků. IT oddělení se musí stát strategickým partnerem marketingových manažerů a nezůstávat jen v pozici „dodavatele platformy“, jak je tomu dnes ve většině případů. Zkušenosti obou týmů se musí pravidelně aktualizovat a prolínat, přičemž marketingové oddělení by mělo více přemýšlet v kontextu technologií a naopak, manažeři IT by měli pružněji reagovat na požadavky trhu. Obě skupiny by se měly dohodnout na klíčových obchodních faktorech a využití adekvátních nástrojů, procesů a platforem s cílem lépe pochopit své zákazníky a přinášet jim vyšší hodnotu.

„Spolupráce marketingového a IT oddělení je pro dosažení úspěchu společnosti opravdu rozhodující. Spotřebitel je stále náročnější, a právě digitální platformy mohou společnostem v různých segmentech pomoci reagovat na požadavky svých klientů. Dobrou zprávou je, že si obě skupiny manažerů uvedomují, že technologie dnes hrají klíčovou roli. Důležité je však to, aby sa shodli na tom, jak mohou dané technologie co nejlépe aplikovat tak, aby společné aktivity vedly ke zvýšení afinity značky, loajálnosti zákazníků a růstu tržeb,“ dodal Brian Whipple, global managing director, Accenture Interactive.

Téměř polovina dotázaných z obou skupin i přes existující problém vnímá za poslední roky zlepšení vzájemné spolupráce. Na druhé straně téměř stejné procento, 41 % marketingových manažerů a 42 % IT manažerů, si myslí, že intenzívnější vzájemná spolupráce by vedla k lepším službám zákazníkům.

Štítky: 

Podobné články

Globální prodej PC se v prvním čtvrtletí 2024 vrátil na předpandemickou úroveň

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětový trh s osobními počítači po dvou letech poklesu vrátil v prvním čtvrtletí roku 2024 k růstu. Celkem se v tomto období prodalo 59,8 milionu PC, což představuje meziroční nárůst o 1,5 %. Čtěte více
Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Globální trh s monitory se ve 4. čtvrtletí 2023 vrátil k růstu. Mírné oživení by mělo pokračovat

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej počítačových monitorů zakončil rok 2023 pozitivně – v posledním loňském kvartále se podle IDC prodalo 31,9 milionu zařízení. Výsledný meziroční růst na úrovni 3,8 % za čtvrtý kvartál tak dokonce mírně překonal původní prognózu, jež předpokládala růst o 3,2 %. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky vloni mírně rostl, do budoucna se očekává růst poptávky

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s nositelnými zařízeními ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC meziročně klesl o 0,9 %. Navzdory zlepšeným ekonomickým podmínkám zaznamenaly vyspělé trhy, jako jsou Spojené státy, západní Evropa a Japonsko, ve na konci loňského pokles v důsledku utlumené poptávky, náročného srovnání s obchodně úspěšným rokem 2022 nebo převisu nahromaděných zásob. Čtěte více