Letošní Vánoce vytáhnou obrat e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu

26. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Start hlavní nákupní sezóny ve spojení s útlumem „offline“ aktivit opět pocítili především internetoví obchodníci – průběžná říjnová čísla ukazují meziroční nárůst o desítky procent. Podle předběžných odhadů tak vytáhne vánoční sezóna celoroční čísla e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu.

Vánočními tahouny budou podle datových analýz a statistických predikcí Heureky kategorie, které souvisí se zdravým životním stylem. A kromě toho také vše, co bude zpříjemňovat fakt, že jsme nuceni v mnohem větší míře trávit čas především doma.

„Jarní lockdown nahnal lidi k počítačům a na online měla tato skutečnost velmi pozitivní vliv. V některých měsících rostla e-commerce meziročně až o 40 %,“ připomněl březnové statistiky Tomáš Braverman, šéf nákupního rádce Heureka.cz. Spojení toho, že nás čeká tradičně nejsilnější část roku, a toho, že jsme nuceni offlinové aktivity utlumovat a přesouvat do online, podle Bravermana způsobí, že online byznys čeká zdaleka nejsilnější sezóna. „E-commerce poroste raketově a vánoční sezóna vytáhne celoroční čísla až ke třicetiprocentnímu meziročnímu růstu. A to i přesto, že lidé budou v důsledku krize peníze šetřit – tím spíše se na internet, kde lze vybrat zdaleka nejvýhodnější nabídku, přesune velká část zákazníků,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky.

Zdravý životní styl a zútulňování domovů

Aktuální stav chtě nechtě částečně ovlivní i to, co budou lidé nacházet letos pod vánočními stromečky. „Letošní Vánoce budou spíše o praktických věcech než o luxusních doplňcích. Velkým tématem bude také zdravý životní styl a touha trošku si to doma zpříjemnit,“ řekl Tomáš Braverman a doplnil: „Naše datová analýza tak ukázala třeba na ‘smoothiovače’, french pressy a kávovary. Oblíbená budou také bezdrátová sluchátka nebo repráčky, a jak muži tak ženy ocení věci k domácímu cvičení.

Ženy ocení něco pro zdraví, muži technologické vychytávky

Velkým vánočním hitem, který si užijí všichni milovníci kávy budou letos french pressy, mocca konvičky a další doplňky pro přípravu kvalitní kávy. Ženy pak ocení třeba aromalampy nebo aroma difuzéry. V dárcích pro muže budou vévodit bezdrátové vychytávky typu sluchátek, repráků či nabíječek, populárním dárkem budou i letos chytré hodinky. Nejeden muž také zaplesá nad herní konzolí s oblíbenou hrou.

Mezi dětmi bude vánočním hitem stavebnice Lego, zabodujete také kreativními sadami a interaktivními hračkami.

Podobné články

E-shopy se špatnou optimalizací vyhledávání připravují až o 40 % zisků

26. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Luigi’s Box)
České internetové obchody se připravují na předvánoční nákupy. Vedle marketingových kampaní a plných skladových zásob však často zapomínají na optimalizaci vyhledávání zboží. Čtěte více

Electro World vzdoruje Covidu, online nákupy vzrostly o více něž 200 %

25. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Electro World)
Společnost Electro World kvůli vládním opatřením souvisejícím s pandemií choroby Covid-19 uzavřela k 22. říjnu 2020 svoje prodejny a zaměřila se na čistě on-line prodej. Ačkoliv o jejím firemním e shopu řada zákazníků donedávna ani nevěděla, situace se rapidně změnila. Čtěte více

Na změny v online prodeji se připravte včas. Zákazníkům zjednodušíte platby

24. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
V téměř celé Evropě vstoupí 31. prosince letošního roku v platnost nové evropské nařízení, které by mohlo v případě nedodržení zákazníkům znepříjemnit online platby. K tomu, aby u vás na webu mohli zákazníci nakupovat i poté, co začne platit nové nařízení, bude nutné podniknout několik kroků. Čtěte více

Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize. Čtěte více