Letošní Vánoce vytáhnou obrat e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu

26. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Start hlavní nákupní sezóny ve spojení s útlumem „offline“ aktivit opět pocítili především internetoví obchodníci – průběžná říjnová čísla ukazují meziroční nárůst o desítky procent. Podle předběžných odhadů tak vytáhne vánoční sezóna celoroční čísla e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu.

Vánočními tahouny budou podle datových analýz a statistických predikcí Heureky kategorie, které souvisí se zdravým životním stylem. A kromě toho také vše, co bude zpříjemňovat fakt, že jsme nuceni v mnohem větší míře trávit čas především doma.

„Jarní lockdown nahnal lidi k počítačům a na online měla tato skutečnost velmi pozitivní vliv. V některých měsících rostla e-commerce meziročně až o 40 %,“ připomněl březnové statistiky Tomáš Braverman, šéf nákupního rádce Heureka.cz. Spojení toho, že nás čeká tradičně nejsilnější část roku, a toho, že jsme nuceni offlinové aktivity utlumovat a přesouvat do online, podle Bravermana způsobí, že online byznys čeká zdaleka nejsilnější sezóna. „E-commerce poroste raketově a vánoční sezóna vytáhne celoroční čísla až ke třicetiprocentnímu meziročnímu růstu. A to i přesto, že lidé budou v důsledku krize peníze šetřit – tím spíše se na internet, kde lze vybrat zdaleka nejvýhodnější nabídku, přesune velká část zákazníků,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky.

Zdravý životní styl a zútulňování domovů

Aktuální stav chtě nechtě částečně ovlivní i to, co budou lidé nacházet letos pod vánočními stromečky. „Letošní Vánoce budou spíše o praktických věcech než o luxusních doplňcích. Velkým tématem bude také zdravý životní styl a touha trošku si to doma zpříjemnit,“ řekl Tomáš Braverman a doplnil: „Naše datová analýza tak ukázala třeba na ‘smoothiovače’, french pressy a kávovary. Oblíbená budou také bezdrátová sluchátka nebo repráčky, a jak muži tak ženy ocení věci k domácímu cvičení.

Ženy ocení něco pro zdraví, muži technologické vychytávky

Velkým vánočním hitem, který si užijí všichni milovníci kávy budou letos french pressy, mocca konvičky a další doplňky pro přípravu kvalitní kávy. Ženy pak ocení třeba aromalampy nebo aroma difuzéry. V dárcích pro muže budou vévodit bezdrátové vychytávky typu sluchátek, repráků či nabíječek, populárním dárkem budou i letos chytré hodinky. Nejeden muž také zaplesá nad herní konzolí s oblíbenou hrou.

Mezi dětmi bude vánočním hitem stavebnice Lego, zabodujete také kreativními sadami a interaktivními hračkami.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více