Letošní Vánoce vytáhnou obrat e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu

26. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Start hlavní nákupní sezóny ve spojení s útlumem „offline“ aktivit opět pocítili především internetoví obchodníci – průběžná říjnová čísla ukazují meziroční nárůst o desítky procent. Podle předběžných odhadů tak vytáhne vánoční sezóna celoroční čísla e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu.

Vánočními tahouny budou podle datových analýz a statistických predikcí Heureky kategorie, které souvisí se zdravým životním stylem. A kromě toho také vše, co bude zpříjemňovat fakt, že jsme nuceni v mnohem větší míře trávit čas především doma.

„Jarní lockdown nahnal lidi k počítačům a na online měla tato skutečnost velmi pozitivní vliv. V některých měsících rostla e-commerce meziročně až o 40 %,“ připomněl březnové statistiky Tomáš Braverman, šéf nákupního rádce Heureka.cz. Spojení toho, že nás čeká tradičně nejsilnější část roku, a toho, že jsme nuceni offlinové aktivity utlumovat a přesouvat do online, podle Bravermana způsobí, že online byznys čeká zdaleka nejsilnější sezóna. „E-commerce poroste raketově a vánoční sezóna vytáhne celoroční čísla až ke třicetiprocentnímu meziročnímu růstu. A to i přesto, že lidé budou v důsledku krize peníze šetřit – tím spíše se na internet, kde lze vybrat zdaleka nejvýhodnější nabídku, přesune velká část zákazníků,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky.

Zdravý životní styl a zútulňování domovů

Aktuální stav chtě nechtě částečně ovlivní i to, co budou lidé nacházet letos pod vánočními stromečky. „Letošní Vánoce budou spíše o praktických věcech než o luxusních doplňcích. Velkým tématem bude také zdravý životní styl a touha trošku si to doma zpříjemnit,“ řekl Tomáš Braverman a doplnil: „Naše datová analýza tak ukázala třeba na ‘smoothiovače’, french pressy a kávovary. Oblíbená budou také bezdrátová sluchátka nebo repráčky, a jak muži tak ženy ocení věci k domácímu cvičení.

Ženy ocení něco pro zdraví, muži technologické vychytávky

Velkým vánočním hitem, který si užijí všichni milovníci kávy budou letos french pressy, mocca konvičky a další doplňky pro přípravu kvalitní kávy. Ženy pak ocení třeba aromalampy nebo aroma difuzéry. V dárcích pro muže budou vévodit bezdrátové vychytávky typu sluchátek, repráků či nabíječek, populárním dárkem budou i letos chytré hodinky. Nejeden muž také zaplesá nad herní konzolí s oblíbenou hrou.

Mezi dětmi bude vánočním hitem stavebnice Lego, zabodujete také kreativními sadami a interaktivními hračkami.

Podobné články

DPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy

22. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka. Čtěte více

Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro

18. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. Čtěte více

Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu. Čtěte více

Předvánoční nákupy budou letos vypadat jinak, protože zákazníci se stále více zadlužují

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce proto zpracovala aktuální údaje o nákupním chování, abychom zjistili, jak by mohly vypadat letošní předvánoční nákupy. Ukazuje se, že zákazníci nakupují méně a více sází na hodnotu požadovaného zboží. Nemůžeme říct, že nás zákazníci nevarovali. Od začátku roku hledají úspory a odkládají velké nákupy. Čtěte více