Letošní Vánoce vytáhnou obrat e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu

26. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Start hlavní nákupní sezóny ve spojení s útlumem „offline“ aktivit opět pocítili především internetoví obchodníci – průběžná říjnová čísla ukazují meziroční nárůst o desítky procent. Podle předběžných odhadů tak vytáhne vánoční sezóna celoroční čísla e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu.

Vánočními tahouny budou podle datových analýz a statistických predikcí Heureky kategorie, které souvisí se zdravým životním stylem. A kromě toho také vše, co bude zpříjemňovat fakt, že jsme nuceni v mnohem větší míře trávit čas především doma.

„Jarní lockdown nahnal lidi k počítačům a na online měla tato skutečnost velmi pozitivní vliv. V některých měsících rostla e-commerce meziročně až o 40 %,“ připomněl březnové statistiky Tomáš Braverman, šéf nákupního rádce Heureka.cz. Spojení toho, že nás čeká tradičně nejsilnější část roku, a toho, že jsme nuceni offlinové aktivity utlumovat a přesouvat do online, podle Bravermana způsobí, že online byznys čeká zdaleka nejsilnější sezóna. „E-commerce poroste raketově a vánoční sezóna vytáhne celoroční čísla až ke třicetiprocentnímu meziročnímu růstu. A to i přesto, že lidé budou v důsledku krize peníze šetřit – tím spíše se na internet, kde lze vybrat zdaleka nejvýhodnější nabídku, přesune velká část zákazníků,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky.

Zdravý životní styl a zútulňování domovů

Aktuální stav chtě nechtě částečně ovlivní i to, co budou lidé nacházet letos pod vánočními stromečky. „Letošní Vánoce budou spíše o praktických věcech než o luxusních doplňcích. Velkým tématem bude také zdravý životní styl a touha trošku si to doma zpříjemnit,“ řekl Tomáš Braverman a doplnil: „Naše datová analýza tak ukázala třeba na ‘smoothiovače’, french pressy a kávovary. Oblíbená budou také bezdrátová sluchátka nebo repráčky, a jak muži tak ženy ocení věci k domácímu cvičení.

Ženy ocení něco pro zdraví, muži technologické vychytávky

Velkým vánočním hitem, který si užijí všichni milovníci kávy budou letos french pressy, mocca konvičky a další doplňky pro přípravu kvalitní kávy. Ženy pak ocení třeba aromalampy nebo aroma difuzéry. V dárcích pro muže budou vévodit bezdrátové vychytávky typu sluchátek, repráků či nabíječek, populárním dárkem budou i letos chytré hodinky. Nejeden muž také zaplesá nad herní konzolí s oblíbenou hrou.

Mezi dětmi bude vánočním hitem stavebnice Lego, zabodujete také kreativními sadami a interaktivními hračkami.

Podobné články

Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje

30. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil? Čtěte více

Digitalizace B2B je masový trend: 80 % firem inovuje e-shop a snaží se oslovit koncové zákazníky

27. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: BOOTIQ )
Poptávka roste po konfigurátorech produktů, zjednodušení komunikace zákaznického centra i rozšíření možností marketingu. Změny se odehrávají rovněž mezi výrobci, dodavateli a obchodníky, kdy dochází k rozšiřování partnerských sítí a vzájemné integrace portálů a skladů. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i rozšíření prodejních kanálů velkoobchodů. Čtěte více

COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa

27. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pandemie COVID-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům, kteří přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků. Čtěte více

Množství vratek se vlivem pandemie a rekordního růstu české e-commerce zdvojnásobilo

12. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Vloni dosáhly obraty českých e-shopů rekordních 196 miliard korun, což představovalo meziroční růst o 26 %. Když ovšem roste v e-commerce skokově objem zásilek, dá se očekávat i výrazný růst počtu vratek a k tomu také došlo. Ze standardních a konzistentních 7 % vratek před pandemií se jejich množství během pandemie zdvojnásobilo na 15 % všech zásilek. Čtěte více