Kolik lodí posíláte mezi zákazníky
Pokud vám jde z marketingové hatmatilky občas hlava kolem, následující analogie jednoduše vystihuje, o co nám při prodeji vlastně jde.
- 16. 5. 2014
- 1 min
Představte si, že jste majitelem přístavu. Máte plné sklady zboží. A jediný způsob, jak je můžete prodat, je čekat, až vás někdo náhodně najde, anebo poslat do světa obchodní lodě, které je nabídnou.
Pokud budou vaše lodě pouze kotvit v přístavu, žádné objednávky nepřivezou a vy nic neprodáte.
V této pozici je bohužel každá firma, která pouze pasivně čeká, až ji zákazníci najdou. Až se k ní vrátí s dalšími objednávkami. Nebo až si uvědomí, že potřebují doplňky k tomu, co si už koupili.
Úspěšní provozovatelé přístavů vysílají své obchodní lodě na moře každý den:
- Každý den jim někde vychází inzerát
- Každý den se setkávají s novým potenciálním zákazníkem
- Každý den telefonují zákazníkům, kteří se měli rozhodnout s nákupem
- Každý den posílají zákazníkům nabídku s doplňkovou nabídkou
Právě tyto aktivity jim totiž zaručují, že budou mít vždy dost objednávek. A právě tyto aktivity udržují jejich úspěch.
Kolik lodí vyšlete na moře v následujících sedmi dnech z vaší firmy?
Autor: Pavel Řehulka