Novinky

Kdy má smysl „prodělávat“

Firmy, které používají k získávání zákazníků dopisy, inzeráty a katalogy, mají mnohdy negativní zkušenost... Dělají to ale správně?

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Jakzvýšitprodej.cz
  • 19. 6. 2015
  • 1 min
Kdy má smysl „prodělávat“

Firma zveřejní inzerát za 20 000 Kč a ten ji přivede třeba jen pět nových zákazníků.

Pokud je hodnota průměrné objednávky tři tisíce korun a zisk tisíc korun, na pětici zákazníků vydělá pět tisíc korun.

Protože ale za inzerát zaplatili čtyřnásobně více, 15 000 Kč tak vlastně prodělali a na inzerci proto trvale zanevřou.

Je to ale správné?

Možná ne...

Pokud totiž podnikají v oboru, který přináší opakované nákupy a tři tisíce je průměrná měsíční útrata zákazníka, pak roční zisk firmy na zákazníka činí 12 x 1 000 korun = 12 000 korun. A v případě pěti zákazníků je to 60 000 korun.

Z pohledu jednoho nákupu byl tedy onen inzerát prodělečný.

Z pohledu celoroční útraty firmě ale vydělal 40 000 korun.

Osobně prosazuji myšlenku, že by se každá reklama měla minimálně zaplatit. Jak ale vidíte, někdy má smysl na reklamě „prodělávat“.

Pokud totiž víme, že reklamou přivedený zákazník bude u naší firmy opakovaně nakupovat, původní ztráta se totiž brzy promění v zisk.

Jak si v následujících sedmi dnech spočítáte, které z vašich inzerátů má smysl opakovat, i když je dnes považujete za neúspěšné?

Autor: Pavel Řehulka

Podobné články

Aby vaše stránky více prodávaly #5
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #5

Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #4

Aby vaše stránky více prodávaly #3
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #3

Aby vaše stránky prodávaly více #2
Novinky

Aby vaše stránky prodávaly více #2