Kartami Visa se nejvíce platí za sázení a elektroniku

1. 12. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Visa)
Hazard vévodí žebříčku oblastí, za něž Češi na internetu utrácejí nejvíce peněz. Druhé místo patří elektronice, která však v porovnání s vítězem dosahuje polovičních hodnot. Podle statistik Visa Europe držitelé karet za počítače, ledničky, televize a spol. zaplatili při online platbách v období od října 2013 do září 2014 necelou miliardu.
Foto: Freeimages.com

„Vzhledem k blížícím se Vánocům půjdou prodeje v této oblasti ještě významně nahoru. Markantní nárůst očekáváme 1. prosince, na tzv. „kybernetické pondělí“. Cyber Monday je oficiální marketingový termín, kterým se v západních zemích označuje pondělí po americkém svátku Díkuvzdání, kdy podle statistik dosahují prodeje po internetu pravidelně rekordních hodnot. Obchodníci to vysvětlují tím, že právě v době Díkůvzdání lidé začínají intenzivně řešit Vánoce, obcházejí obchody a v pondělí po internetu objednávají to, co si o víkendu vybrali,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko. 

Kromě sázek a elektroniky Češi na internetu s oblibou platí také za zahraniční zájezdy. Cestovním kancelářím letos z Visa karet přistane na účet asi 800 milionů korun. Zhruba stejnou částku spolknou aerolinky. Mezi další oblíbené komodity v online nakupování patří telekomunikační vybavení, sportovní příslušenství či lístky do divadel a na kulturní akce.

Odlišná situace je na Slovensku. V souhrnné statistice sice také vedou sázky a online kasína – celkové útraty Visa kartami dosahují 57,5 milionů eur, což je v přepočtu na koruny jen o 300 milionů méně než v ČR. Nákupy elektroniky, které charakterizují český trh, jsou však ve slovenských statistikách až na desátém místě. „Podobně jako v Čechách jsou Slováci zvyklí platit online cestovním kancelářím a aerolinkám, které ve výčtu zaujímají přední příčky. Vedle toho jsou velmi vysoko také útraty za oblečení. Vzhledem k celkové hodnotě 13,6 milionů eur je to čtvrtá nejvyšší položka,“ shrnul rozdíly obou trhů Marcel Gajdoš.

Podobně jako v Čechách, i na Slovensku se očekává významný nárůst online plateb v souvislosti se zmiňovaným „kybernetickým pondělkem“. Stejně tomu bylo i v loňském roce, kdy se v souvislosti se zahájením adventu spustila vlna předvánočních online nákupů.

Štítky: 

Podobné články

Služba Click to Pay od Mastercard zjednodušuje placení na e-shopech

20. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard. Této služby lze využít u téměř 20 % českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení. Čtěte více

Spočívá budoucnost autentizace v tokenech?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Společnost Visa celosvětově vydala prostřednictvím služby Visa Token Service (VTS) přes čtyři miliardy tokenů. Jde o významný úspěch, který pomáhá prohloubit zabezpečení digitálních plateb a podporuje inovace v oblasti e-commerce a rozšiřování akceptační sítě. Dosažením tokenu s číslem čtyři miliardy překonala Visa množství svých karet v oběhu. Přispělo k tomu více než zdvojnásobení počtu tokenů Visa vydaných v jednom roce. Čtěte více

Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje

30. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil? Čtěte více

Díky AT Computers a SumUp může platby kartou přijímat skutečně každý

5. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers zařadila do prodeje oblíbený platební terminál značky SumUp již na podzim 2020. Nově je však toto řešení k dispozici nejen pro podnikatele, ale i pro nefiremní uživatele. Čtěte více