Kartami Visa se nejvíce platí za sázení a elektroniku

1. 12. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Visa)
Hazard vévodí žebříčku oblastí, za něž Češi na internetu utrácejí nejvíce peněz. Druhé místo patří elektronice, která však v porovnání s vítězem dosahuje polovičních hodnot. Podle statistik Visa Europe držitelé karet za počítače, ledničky, televize a spol. zaplatili při online platbách v období od října 2013 do září 2014 necelou miliardu.
Foto: Freeimages.com

„Vzhledem k blížícím se Vánocům půjdou prodeje v této oblasti ještě významně nahoru. Markantní nárůst očekáváme 1. prosince, na tzv. „kybernetické pondělí“. Cyber Monday je oficiální marketingový termín, kterým se v západních zemích označuje pondělí po americkém svátku Díkuvzdání, kdy podle statistik dosahují prodeje po internetu pravidelně rekordních hodnot. Obchodníci to vysvětlují tím, že právě v době Díkůvzdání lidé začínají intenzivně řešit Vánoce, obcházejí obchody a v pondělí po internetu objednávají to, co si o víkendu vybrali,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko. 

Kromě sázek a elektroniky Češi na internetu s oblibou platí také za zahraniční zájezdy. Cestovním kancelářím letos z Visa karet přistane na účet asi 800 milionů korun. Zhruba stejnou částku spolknou aerolinky. Mezi další oblíbené komodity v online nakupování patří telekomunikační vybavení, sportovní příslušenství či lístky do divadel a na kulturní akce.

Odlišná situace je na Slovensku. V souhrnné statistice sice také vedou sázky a online kasína – celkové útraty Visa kartami dosahují 57,5 milionů eur, což je v přepočtu na koruny jen o 300 milionů méně než v ČR. Nákupy elektroniky, které charakterizují český trh, jsou však ve slovenských statistikách až na desátém místě. „Podobně jako v Čechách jsou Slováci zvyklí platit online cestovním kancelářím a aerolinkám, které ve výčtu zaujímají přední příčky. Vedle toho jsou velmi vysoko také útraty za oblečení. Vzhledem k celkové hodnotě 13,6 milionů eur je to čtvrtá nejvyšší položka,“ shrnul rozdíly obou trhů Marcel Gajdoš.

Podobně jako v Čechách, i na Slovensku se očekává významný nárůst online plateb v souvislosti se zmiňovaným „kybernetickým pondělkem“. Stejně tomu bylo i v loňském roce, kdy se v souvislosti se zahájením adventu spustila vlna předvánočních online nákupů.

Štítky: 

Podobné články

PSD2 – jen heslo už nestačí. Budou nákupy na e-shopech složitější?

9. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: VISA)
Zákazníci nejen českých e-shopů se od 14. září letošního roku dočkají vylepšeného zabezpečení svých plateb. V platnost vstoupí evropská směrnice o platebních službách PSD2 a její principy silného ověření klienta (SCA). To přinese zásadní změny v ověřování online plateb. Heslo už stačit nebude, a kromě jednorázových přístupových kódů budou zákazníci naplno využívat biometrické technologie. Čtěte více

I v českých e-shopech již lze platit prostřednictvím Google Pay

29. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Do Česka, Slovenska a Rumunska přichází možnost online placení prostřednictvím Google Pay. Zatímco placení mobilem v obchodech prostřednictvím této jednoduché a bezpečné platební metody si uživatelé už osvojili a oblíbili, online bylo touto metodou donedávna možné platit vesměs pouze u globálních partnerů. Čtěte více

Inteligentné terminály Telium Tetra od Ingenico už sú i na slovenskom trhu

27. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ingenico)
Objednať si a zaplatiť taxík, ohodnotiť obsluhu, zaplatiť šek, či uplatniť si body z vernostného programu. Alebo rozdeliť sumu na spoločnom účte z reštaurácie medzi priateľov. To všetko, ale aj mnoho iného, dokážu ponúknuť inteligentné platobné terminály. Čtěte více
Foto: Pixabay.com

Při online platbách byla okradena 3 % Čechů, peníze se vrátily jen polovině

26. 4. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Zkušenost s krádeží peněz při internetových platbách mají již 3 % Čechů. Jak zjistila společnost Eset prostřednictvím průzkumu mezi uživateli domovské stránky Seznam.cz, oběti téměř vždy přišly o částku do pěti tisíc korun. Většina okradených situaci reklamovala a polovině z nich se peníze vrátily zpět. Čtěte více