Kartami Visa se nejvíce platí za sázení a elektroniku

1. 12. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Visa)
Hazard vévodí žebříčku oblastí, za něž Češi na internetu utrácejí nejvíce peněz. Druhé místo patří elektronice, která však v porovnání s vítězem dosahuje polovičních hodnot. Podle statistik Visa Europe držitelé karet za počítače, ledničky, televize a spol. zaplatili při online platbách v období od října 2013 do září 2014 necelou miliardu.
Foto: Freeimages.com

„Vzhledem k blížícím se Vánocům půjdou prodeje v této oblasti ještě významně nahoru. Markantní nárůst očekáváme 1. prosince, na tzv. „kybernetické pondělí“. Cyber Monday je oficiální marketingový termín, kterým se v západních zemích označuje pondělí po americkém svátku Díkuvzdání, kdy podle statistik dosahují prodeje po internetu pravidelně rekordních hodnot. Obchodníci to vysvětlují tím, že právě v době Díkůvzdání lidé začínají intenzivně řešit Vánoce, obcházejí obchody a v pondělí po internetu objednávají to, co si o víkendu vybrali,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko. 

Kromě sázek a elektroniky Češi na internetu s oblibou platí také za zahraniční zájezdy. Cestovním kancelářím letos z Visa karet přistane na účet asi 800 milionů korun. Zhruba stejnou částku spolknou aerolinky. Mezi další oblíbené komodity v online nakupování patří telekomunikační vybavení, sportovní příslušenství či lístky do divadel a na kulturní akce.

Odlišná situace je na Slovensku. V souhrnné statistice sice také vedou sázky a online kasína – celkové útraty Visa kartami dosahují 57,5 milionů eur, což je v přepočtu na koruny jen o 300 milionů méně než v ČR. Nákupy elektroniky, které charakterizují český trh, jsou však ve slovenských statistikách až na desátém místě. „Podobně jako v Čechách jsou Slováci zvyklí platit online cestovním kancelářím a aerolinkám, které ve výčtu zaujímají přední příčky. Vedle toho jsou velmi vysoko také útraty za oblečení. Vzhledem k celkové hodnotě 13,6 milionů eur je to čtvrtá nejvyšší položka,“ shrnul rozdíly obou trhů Marcel Gajdoš.

Podobně jako v Čechách, i na Slovensku se očekává významný nárůst online plateb v souvislosti se zmiňovaným „kybernetickým pondělkem“. Stejně tomu bylo i v loňském roce, kdy se v souvislosti se zahájením adventu spustila vlna předvánočních online nákupů.

Štítky: 

Podobné články

Z 50 % na 70 %. Češi začali výrazně častěji používat AI nástroje

22. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa a KB)
Češi si na umělou inteligenci rychle zvykají. Podle aktuálního průzkumu provedeného agenturou Ipsos pro společnost Visa a Komerční banku dnes pravidelně využívá AI nástroje sedm z deseti lidí. Loni to přitom byla jen polovina populace. Zásadně roste i frekvence – zatímco před rokem s AI denně pracovalo jen 16 % uživatelů, letos je to 24 %. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více

Pětina Čechů se stala v posledních třech letech obětí kyberútoku

11. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: UniCredit Bank)
Pětina Čechů v posledních třech letech zaznamenala pokus o kyberútok na svou osobu, ukázal nejnovější průzkum UniCredit Bank. Škoda, kterou kyberútočníci napáchají, se neustále zvyšuje spolu s tím, že kyberútoky jsou čím dál častější. Loni celková škoda na klientech všech bank přesáhla miliardu korun a přesáhne ji i letos, uvádí Česká bankovní asociace. Čtěte více

Služba Click to Pay od Mastercard zjednodušuje placení na e-shopech

20. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard. Této služby lze využít u téměř 20 % českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení. Čtěte více