Služba Click to Pay od Mastercard zjednodušuje placení na e-shopech

20. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard. Této služby lze využít u téměř 20 % českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení.

Zvyšující se počet online nákupů a plateb kartou jde ruku v ruce s rostoucí potřebou jednoduchých a intuitivních řešení, které celý proces usnadňují. Společnost Mastercard spouští službu Click to Pay, která zjednodušuje proces placení v internetových obchodech. Zákazník díky ní nemusí v platební bráně zdlouhavě zadávat údaje ze své platební karty – služba Click to Pay je schopna rozpoznat uživatele a následně zobrazit maskované údaje karty v zabezpečeném prostředí platební brány. Uživatel tak nemusí hledat karty ve své peněžence a řešit jejich následné přepisování.

Mastercard Click to Pay je přímou součástí platební brány, což spotřebitelům přináší lepší uživatelský zážitek s menším počtem přerušení a nutného klikání na různá tlačítka. Díky integrované platební platformě v platební bráně lze všechny karty spravovat v jediném zabezpečeném profilu a lze je i automaticky aktualizovat. Spotřebitelům je tak pomocí inteligentního rozpoznávání výrazně usnadněno dokončení nákupu (tzn. vracející se uživatel bude rozpoznán prostřednictvím použití stejného zařízení nebo e-mailu).

Click to Pay zvyšuje úroveň uživatelské přívětivosti a bezpečnosti jednorázových plateb na internetu pomocí mezinárodního platebního standardu Secure Remote Commerce organizace EMVCo. „Tato služba představuje výrazné zjednodušení procesu online placení kartou, jenž uživateli umožňuje bezpečné uložení údajů ze své platební karty přímo u společnosti Mastercard. Odpadá tak nutnost zdlouhavého ručního zadávání údajů,“ řekl Luděk Slouka, ředitel digitálních plateb a inovací společnosti Mastercard pro střední Evropu.

Aktivace na pár kliknutí

Oproti ostatním řešením na trhu není Click to Pay svázané s konkrétní značkou zařízení nebo operačním systémem. Výhod řešení je možné využívat na jakémkoliv mobilním telefonu, tabletu nebo počítači. Služba je dostupná všem klientům českých bank a držitel platební karty si ji může aktivovat jedním ze tří způsobů. Buď v průběhu placení u obchodníka, který tuto možnost platby již nabízí nebo na webových stránkách Mastercard. Třetí a zároveň nejjednodušší způsob registrace mají klienti ČSOB, a to prostřednictvím aplikace mobilního bankovnictví, kde si zvolí, kterou ze svých platebních karet chtějí do Click to Pay přidat. Po potvrzení kontaktních údajů proběhne ověření přes Smart klíč, což následně klienty odkáže na webové stránky Mastercard, kde stačí své údaje zkontrolovat a potvrdit.

Prostřednictvím Click to Pay lze zaplatit již u více než devíti tisíc českých internetových obchodů, kterým platební brány zajištují společnosti Global Payments nebo GoPay. To, že e-shop službu podporuje, pozná uživatel podle jejího loga. Při placení pomocí Click to Pay lze rovněž ušetřit nebo získat mimořádné odměny u několika vybraných obchodníků mezi které patří O2, Datart, Leo Express, MPLA, SuperZOO nebo Sportisimo. Jedná se například o extra kredit u O2, slevu na další nákup u společnosti Datart a Sportisimo, extra kredit u Leo Expressu nebo slevu z ceny parkovného u MPLA.

„Největší výhodou Click to Pay je, že zákazník si bezpečně uloží kartu online a pak už ji při nakupování v e-shopech nebude muset nikdy hledat. Vše se za něj vyplní automaticky. A právě bezpečnost je v tomto případě důležitá – karty jsou proto tokenizované a údaje zůstávají přímo u karetní asociace a neposílají se nikam dál,“ doplnil provozní ředitel a country manažer Global Payments Robert Mazouch.

„Při placení kartou je klíčové, aby platba byla z pohledu zákazníka co nejpohodlnější a zároveň co nejbezpečnější. Click to Pay toto výborně splňuje. Jsme proto nadšeni, že GoPay obchodníci již mohou Click to Pay nabízet na svých e-shopech, a ještě více tak svým zákazníkům placení zpříjemnit,“ dodal ředitel společnosti GoPay Michal Babouček.

E-commerce v České republice má stále potenciál pro růst

Spotřebitelé stále více diverzifikují své výdaje napříč různými kanály a online nákupy se tak v české společnosti staly za poslední dva roky standardem. Potvrzují to mimo jiné i data z aktuálního reportu Mastercard Spending Pulse, který měří maloobchodní tržby v obchodech a na internetu napříč všemi formami plateb. Poslední čísla reflektují návrat spotřebitelů do kamenných prodejen po covidových omezeních, nicméně obrat e-commerce podle údajů ze srpna 2022 je stále o 28 % vyšší, než byl v předpandemickém roce 2019.

Český online prodej zaznamenává silný meziroční růst ve všech dostupných měřených odvětvích: prodej elektroniky zaznamenal nárůst o 12,7 % v porovnání se stejným obdobím v roce 2021 (+28,4 % vs 2019), prodej oděvů meziročně vzrostl o 19,1 % (+36,8 % vs 2019), obrat segmentu domácích potřeb vzrostl oproti loňskému roku téměř o třetinu, konkrétně o 32,1 % (+64,5 % oproti roku 2019).

„V datech Mastercard Spending Pulseje jasně viditelné, že chování spotřebitelů se za poslední roky, především důsledkem covidové pandemie, zásadně proměnilo. Podíl nákupů v online prostředí zůstává stabilní součástí našich každodenních nákupních zvyklostí a v oblasti zákaznického komfortu je pořád prostor pro inovace. Opisování údajů z platební karty mělo být minulostí už dávno,“ dodal generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.

Podobné články

Heureka pokračuje v nákupech – kupuje logistickou společnost Balíkobot

26. 8. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Posílení služeb v oblasti zpracování a přenosu logistických dat v marketplace a rozšíření a zatraktivnění služeb partnerům – to jsou jedny z hlavních cílů další akvizice skupiny Heureka Group. Ta kupuje službu Balíkobot, která aktuálně patří majoritně investorům Martinovi Kasovi a Davidu Folprechtovi. Čtěte více

Smarty.cz se rozrůstá mimo Prahu

23. 8. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Smarty.cz)
Prodejce chytré elektroniky a gamingových produktů Smarty.cz pokračuje v expanzi do kamenného retailu. V uplynulých dnech otevřel v pořadí svou už čtvrtou prodejnu, tentokrát v Teplicích. V nákupním centru Galerie Teplice nabídne na 150 metrech čtverečních to nejlepší nejen z oblasti chytré elektroniky, ale i gamingu, který v prostoru prodejny zaštiťuje značka JRC. Čtěte více

Sociální sítě pro přímé nákupy Čechy příliš nelákají

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Sociální sítě hrají v našich životech stále významnější roli. A to nejen v oblasti zábavy nebo sdílení informací. Významně také ovlivňují to, co, jak a kde nakupujeme. Přestože v ČR objednávání přímo prostřednictvím tohoto zdroje příliš netáhne, jsou sítě významným dodavatelem zákazníků pro e-shopy. Jak prostřednictvím klasické reklamy, tak díky influencerům. Čtěte více

České e-commerce se dařilo, již je jen jednotky procent pod loňským rokem

11. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Očekávané meziroční srovnání výkonu e-commerce, které v druhém čtvrtletí už „nejde proti“ koronavirovým opatřením, ukázalo významné zlepšení. Čísla obratu e-shopů se v druhém čtvrtletí zastavila 9 % pod úrovní loňského roku. Růst vykázaly především kategorie spojené s energetickou krizí a válkou na Ukrajině – krbová kamna nebo sporáky na tuhá paliva. Skokanem se staly 3D tiskárny. Čtěte více