Služba Click to Pay od Mastercard zjednodušuje placení na e-shopech

20. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard. Této služby lze využít u téměř 20 % českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení.

Zvyšující se počet online nákupů a plateb kartou jde ruku v ruce s rostoucí potřebou jednoduchých a intuitivních řešení, které celý proces usnadňují. Společnost Mastercard spouští službu Click to Pay, která zjednodušuje proces placení v internetových obchodech. Zákazník díky ní nemusí v platební bráně zdlouhavě zadávat údaje ze své platební karty – služba Click to Pay je schopna rozpoznat uživatele a následně zobrazit maskované údaje karty v zabezpečeném prostředí platební brány. Uživatel tak nemusí hledat karty ve své peněžence a řešit jejich následné přepisování.

Mastercard Click to Pay je přímou součástí platební brány, což spotřebitelům přináší lepší uživatelský zážitek s menším počtem přerušení a nutného klikání na různá tlačítka. Díky integrované platební platformě v platební bráně lze všechny karty spravovat v jediném zabezpečeném profilu a lze je i automaticky aktualizovat. Spotřebitelům je tak pomocí inteligentního rozpoznávání výrazně usnadněno dokončení nákupu (tzn. vracející se uživatel bude rozpoznán prostřednictvím použití stejného zařízení nebo e-mailu).

Click to Pay zvyšuje úroveň uživatelské přívětivosti a bezpečnosti jednorázových plateb na internetu pomocí mezinárodního platebního standardu Secure Remote Commerce organizace EMVCo. „Tato služba představuje výrazné zjednodušení procesu online placení kartou, jenž uživateli umožňuje bezpečné uložení údajů ze své platební karty přímo u společnosti Mastercard. Odpadá tak nutnost zdlouhavého ručního zadávání údajů,“ řekl Luděk Slouka, ředitel digitálních plateb a inovací společnosti Mastercard pro střední Evropu.

Aktivace na pár kliknutí

Oproti ostatním řešením na trhu není Click to Pay svázané s konkrétní značkou zařízení nebo operačním systémem. Výhod řešení je možné využívat na jakémkoliv mobilním telefonu, tabletu nebo počítači. Služba je dostupná všem klientům českých bank a držitel platební karty si ji může aktivovat jedním ze tří způsobů. Buď v průběhu placení u obchodníka, který tuto možnost platby již nabízí nebo na webových stránkách Mastercard. Třetí a zároveň nejjednodušší způsob registrace mají klienti ČSOB, a to prostřednictvím aplikace mobilního bankovnictví, kde si zvolí, kterou ze svých platebních karet chtějí do Click to Pay přidat. Po potvrzení kontaktních údajů proběhne ověření přes Smart klíč, což následně klienty odkáže na webové stránky Mastercard, kde stačí své údaje zkontrolovat a potvrdit.

Prostřednictvím Click to Pay lze zaplatit již u více než devíti tisíc českých internetových obchodů, kterým platební brány zajištují společnosti Global Payments nebo GoPay. To, že e-shop službu podporuje, pozná uživatel podle jejího loga. Při placení pomocí Click to Pay lze rovněž ušetřit nebo získat mimořádné odměny u několika vybraných obchodníků mezi které patří O2, Datart, Leo Express, MPLA, SuperZOO nebo Sportisimo. Jedná se například o extra kredit u O2, slevu na další nákup u společnosti Datart a Sportisimo, extra kredit u Leo Expressu nebo slevu z ceny parkovného u MPLA.

„Největší výhodou Click to Pay je, že zákazník si bezpečně uloží kartu online a pak už ji při nakupování v e-shopech nebude muset nikdy hledat. Vše se za něj vyplní automaticky. A právě bezpečnost je v tomto případě důležitá – karty jsou proto tokenizované a údaje zůstávají přímo u karetní asociace a neposílají se nikam dál,“ doplnil provozní ředitel a country manažer Global Payments Robert Mazouch.

„Při placení kartou je klíčové, aby platba byla z pohledu zákazníka co nejpohodlnější a zároveň co nejbezpečnější. Click to Pay toto výborně splňuje. Jsme proto nadšeni, že GoPay obchodníci již mohou Click to Pay nabízet na svých e-shopech, a ještě více tak svým zákazníkům placení zpříjemnit,“ dodal ředitel společnosti GoPay Michal Babouček.

E-commerce v České republice má stále potenciál pro růst

Spotřebitelé stále více diverzifikují své výdaje napříč různými kanály a online nákupy se tak v české společnosti staly za poslední dva roky standardem. Potvrzují to mimo jiné i data z aktuálního reportu Mastercard Spending Pulse, který měří maloobchodní tržby v obchodech a na internetu napříč všemi formami plateb. Poslední čísla reflektují návrat spotřebitelů do kamenných prodejen po covidových omezeních, nicméně obrat e-commerce podle údajů ze srpna 2022 je stále o 28 % vyšší, než byl v předpandemickém roce 2019.

Český online prodej zaznamenává silný meziroční růst ve všech dostupných měřených odvětvích: prodej elektroniky zaznamenal nárůst o 12,7 % v porovnání se stejným obdobím v roce 2021 (+28,4 % vs 2019), prodej oděvů meziročně vzrostl o 19,1 % (+36,8 % vs 2019), obrat segmentu domácích potřeb vzrostl oproti loňskému roku téměř o třetinu, konkrétně o 32,1 % (+64,5 % oproti roku 2019).

„V datech Mastercard Spending Pulseje jasně viditelné, že chování spotřebitelů se za poslední roky, především důsledkem covidové pandemie, zásadně proměnilo. Podíl nákupů v online prostředí zůstává stabilní součástí našich každodenních nákupních zvyklostí a v oblasti zákaznického komfortu je pořád prostor pro inovace. Opisování údajů z platební karty mělo být minulostí už dávno,“ dodal generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více