Jsou slevy skutečně takové, jak obchodníci slibují?

20. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
V období povánočních výprodejů a lednových slevy Češi nakupují zhruba o třetinu více než v průběhu roku. Obchodníci slibují slevy až do výše osmdesáti procent, realita trhu je však často jiná. Jaká je skutečnost dle portálu Heureka.cz?
Foto: Freeimages.com

„I když obchodníci deklarují často slevy v řádech vyšších desítek procent, výsledné ceny se od těch dlouhodobě průměrných na internetu neliší. Z našich údajů vyplývá, že se reálné slevy pohybovaly těsně pod hranicí 20 %,“ řekl Dan Blažek, marketingový ředitel Heureka.cz a doplnil: „V některých segmentech byly slevy vyšší, například u oblečení, v některých segmentech byl však průměrná výše lednových slev na hranici 16 %.“

Pokud pomineme elektroniku, o kterou měli klasicky Češi o výprodejích nejvyšší zájem, nejvíce se zajímali o oblečení, které zároveň bylo v průměru zlevňováno nejvíce. „Ve výprodejích byl největší zájem o pánské a dámské bundy a kabáty, o pánskou a dětskou obuv nebo o dámské kalhoty. Obecně se nejvíce nakupovalo především zimní oblečení, čemuž samozřejmě nahrály také mrazy, které přišly s počátkem roku,“ uvedl Dan Blažek.

„Tradičně nejvíce nakupovali Češi ve slevách hned v úterý (27. prosince) po Vánocích, a samozřejmě i s návratem do práce v pondělí 2. ledna,“ uzavřel Dan Blažek.

Podobné články

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

Skip Pay jde na Slovensko, nabídne nákup na Třetinu

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 4 000 eur do tří bezúročných splátek. Čtěte více

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více