Jsou slevy skutečně takové, jak obchodníci slibují?

20. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
V období povánočních výprodejů a lednových slevy Češi nakupují zhruba o třetinu více než v průběhu roku. Obchodníci slibují slevy až do výše osmdesáti procent, realita trhu je však často jiná. Jaká je skutečnost dle portálu Heureka.cz?
Foto: Freeimages.com

„I když obchodníci deklarují často slevy v řádech vyšších desítek procent, výsledné ceny se od těch dlouhodobě průměrných na internetu neliší. Z našich údajů vyplývá, že se reálné slevy pohybovaly těsně pod hranicí 20 %,“ řekl Dan Blažek, marketingový ředitel Heureka.cz a doplnil: „V některých segmentech byly slevy vyšší, například u oblečení, v některých segmentech byl však průměrná výše lednových slev na hranici 16 %.“

Pokud pomineme elektroniku, o kterou měli klasicky Češi o výprodejích nejvyšší zájem, nejvíce se zajímali o oblečení, které zároveň bylo v průměru zlevňováno nejvíce. „Ve výprodejích byl největší zájem o pánské a dámské bundy a kabáty, o pánskou a dětskou obuv nebo o dámské kalhoty. Obecně se nejvíce nakupovalo především zimní oblečení, čemuž samozřejmě nahrály také mrazy, které přišly s počátkem roku,“ uvedl Dan Blažek.

„Tradičně nejvíce nakupovali Češi ve slevách hned v úterý (27. prosince) po Vánocích, a samozřejmě i s návratem do práce v pondělí 2. ledna,“ uzavřel Dan Blažek.

Podobné články

Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje

30. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil? Čtěte více

Digitalizace B2B je masový trend: 80 % firem inovuje e-shop a snaží se oslovit koncové zákazníky

27. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: BOOTIQ )
Poptávka roste po konfigurátorech produktů, zjednodušení komunikace zákaznického centra i rozšíření možností marketingu. Změny se odehrávají rovněž mezi výrobci, dodavateli a obchodníky, kdy dochází k rozšiřování partnerských sítí a vzájemné integrace portálů a skladů. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i rozšíření prodejních kanálů velkoobchodů. Čtěte více

COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa

27. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pandemie COVID-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům, kteří přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků. Čtěte více

Množství vratek se vlivem pandemie a rekordního růstu české e-commerce zdvojnásobilo

12. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Vloni dosáhly obraty českých e-shopů rekordních 196 miliard korun, což představovalo meziroční růst o 26 %. Když ovšem roste v e-commerce skokově objem zásilek, dá se očekávat i výrazný růst počtu vratek a k tomu také došlo. Ze standardních a konzistentních 7 % vratek před pandemií se jejich množství během pandemie zdvojnásobilo na 15 % všech zásilek. Čtěte více