Jsou slevy skutečně takové, jak obchodníci slibují?

20. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
V období povánočních výprodejů a lednových slevy Češi nakupují zhruba o třetinu více než v průběhu roku. Obchodníci slibují slevy až do výše osmdesáti procent, realita trhu je však často jiná. Jaká je skutečnost dle portálu Heureka.cz?
Foto: Freeimages.com

„I když obchodníci deklarují často slevy v řádech vyšších desítek procent, výsledné ceny se od těch dlouhodobě průměrných na internetu neliší. Z našich údajů vyplývá, že se reálné slevy pohybovaly těsně pod hranicí 20 %,“ řekl Dan Blažek, marketingový ředitel Heureka.cz a doplnil: „V některých segmentech byly slevy vyšší, například u oblečení, v některých segmentech byl však průměrná výše lednových slev na hranici 16 %.“

Pokud pomineme elektroniku, o kterou měli klasicky Češi o výprodejích nejvyšší zájem, nejvíce se zajímali o oblečení, které zároveň bylo v průměru zlevňováno nejvíce. „Ve výprodejích byl největší zájem o pánské a dámské bundy a kabáty, o pánskou a dětskou obuv nebo o dámské kalhoty. Obecně se nejvíce nakupovalo především zimní oblečení, čemuž samozřejmě nahrály také mrazy, které přišly s počátkem roku,“ uvedl Dan Blažek.

„Tradičně nejvíce nakupovali Češi ve slevách hned v úterý (27. prosince) po Vánocích, a samozřejmě i s návratem do práce v pondělí 2. ledna,“ uzavřel Dan Blažek.

Podobné články

CZC jako e-shop končí, po transformaci se stane součástí platformy Allegro

14. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
V souvislosti se začleněním CZC do mezinárodní struktury Allegro Group prochází nyní e-shop postupnou transformací. Nejpozději od konce září bude obchod dostupný již jen výhradně na platformě Allegro. Nový majitel však slibuje, že ostatní dlouhodobé charakteristické rysy tohoto obchodu bude i nadále rozvíjet a podporovat. Čtěte více

Allegro spouští službu pro firmy. Allegro Business nabízí benefity prodejcům i zákazníkům

12. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Společnost Allegro v Česku spouští po vzoru svého domovského trhu službu dedikovanou výhradně firemním zákazníkům. Prostor vyhrazený firemním nákupům najdou zákazníci na business.allegro.cz, kde mají k dispozici více než milion nabídek s možností využití množstevních slev již při nákupu několika málo položek. Čtěte více

K meziročnímu růstu maloobchodních tržeb přispěl nejvíce internetový prodej

8. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Tržby v maloobchodě se v červnu dle ČSÚ reálně zvýšily meziročně o 4,4 % a meziměsíčně o 0,7 %. Internetovým a zásilkovým obchodům přitom tržby vzrostly o 22 %. Čtěte více

Nejvíce on-line služeb Češi letos objednali v červnu

30. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší. Čtěte více