Je vaše prezentace pravdivá?
Pravděpodobně to znáte i z vlastních zkušeností. Pokud potřebujete vyřešit nějaký problém, na internetu projdete prezentaci několika firem, a těm, které vás přesvědčí, ať již grafikou, nebo květnatými slovy, zavoláte. Tvrdí totiž, že umí náš problém vyřešit.
Uváděli seznam podobných zakázek, které už realizovali, a navíc slibovali, že se „snaží zákazníkova přání operativně řešit“.
Jenže...
Za prvé telefon dlouho nikdo nebere. Pak jej zvedne pracovnice, která si nás vyslechne, ale řekne, že by se musela zeptat šéfa. Když ji přinutíme, aby to udělala, šéf se nám skutečně ozve. Ale když zjistí, co po něm chceme, řekne, že to nedělají.
Zeptáme se tedy, proč to mají uvedené na internetových stránkách? A na druhé straně se ozve, že by to vlastně byli schopni udělat, ale jen u velkých zakázek.
Ano, při prezentaci se snažíme ukázat svou lepší stránku. A jak říkají cynikové, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.
Z každého zájemce, kterého do naší firmy přivedeme a obratem zase odmítneme, však vytváříme našeho nepřítele.
V jeho očích jsme totiž ztratili důvěru.
A to zcela zbytečně.
Projděte si vaše internetové stránky, inzeráty, propagační letáky a zkontrolujte, co z toho, co slibujete, neděláte, nechcete dělat a zákazníky s podobnými požadavky odmítáte.
Vypuštěním těchto nereálných slibů se stane vaše prezentace důvěryhodnější. A nebudete zbytečně trávit čas telefonáty a jednáním s lidmi, kteří po vás chtějí něco, co pro ně dělat stejně nemůžete či nechcete.
Autor: Pavel Řehulka