Jak využívají Češi mobilní telefon na cestách?

8. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: O2)
Datová spotřeba Čechů v posledních týdnech výrazně roste. Není proto překvapením, že spotřebitelé postupně mění své chování i v zahraničí. Na dovolené mají jednak více času brouzdat na webu a pod slunečníkem většinou není možnost připojit se k Wi-Fi.

Pláž, koupání a chytrý telefon v ruce. Tak vypadá typická česká dovolená v Chorvatsku poté, co zákazníci mohou využívat služby tamních operátorů za domácí ceny. Podle aktuálních statistik O2 z letošní letní sezóny spotřebovali Češi vůbec nejvíce dat v roamingu právě u Jadranu. V Chorvatsku, kam přes zimu jezdí minimum cestovatelů, stoupla spotřeba dat dokonce padesátinásobně. Chorvatsku pak na záda v množství spotřebovaných dat dýchá Itálie. Volání naopak vévodí Německo, kam mnoho Čechů vyráží pracovně i během léta.

Chorvatsko podle dat Asociace českých cestovních kanceláři ročně navštíví na 800 tisíc Čechů, je tak naší nejpopulárnější dovolenkovou destinací. A podle statistik operátora O2 lidé letní oddych s knížkou v ruce vyměnili za aktivní sdílení zážitků. Chorvatsko společně s Itálií celý řebříček vede. „Češi mnohem více na plážích datují, zejména sdílejí fotografie na sociálních sítích. Rekordní byl letošní 7. červenec, kdy zákazníci O2 přenesli zatím největší objem dat v rámci jednoho dne. Do přenesených dat by se vešlo desítky miliónu fotografií pořízených chytrými telefony,“ rozkryla podrobnosti ředitelka mobilního segmentu v O2 Silvia Cieslarová.

I když Chorvatsko vede oficiální statistiky, nejvyšší počet unikátních uživatelů roamingu ukazují údaje O2 v našich sousedních zemích. Nejvíce v Rakousku následovaném Německem a Slovenskem. Chorvatsko je v tomto ohledu až čtvrté a Itálie šestá. „Do Rakouska a jeho krásných hor vyrážíme za letní pěší turistikou a aktivní dovolenou, na které nemáme tolik času na brouzdání na internetu. Jde také o tranzitní zemi, přes kterou Češi autem míří právě k Jadranu,“ vysvětlila Cieslarová.

Zatímco u dat zaznamenal operátor po uvolnění roamingových poplatků vysoké meziroční růsty, u telefonování je růst mnohem nižší - počet minut provolaných v roamingu vzrostl oproti loňskému roku na dvojnásobek. S obrovským náskokem před ostatními zeměmi zde dominuje Německo. „Volání v roamingu využívají spíše firemní zákazníci na pracovních cestách,“ uzavřela Cieslarová.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Google Find My Device umožní lokalizovat ztracenou elektroniku

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci Find My Device, kterou poprvé ohlásila již na své loňské vývojářské konferenci. Technologie využívá sdílenou síť tvořenou miliardami zařízení se systémem Android a funkčně odpovídá možnostem podobných služeb společností Apple a Tile. Aktuálně je služba dostupná v USA a Kanadě, zbytek světa by měl brzy následovat. Čtěte více

Nová aktualizace uživatelského rozhraní One UI 6.1 rozšiřuje technologii Galaxy AI do dalších zařízení

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung nasazuje umělou inteligenci Galaxy AI do většího počtu zařízení prostřednictvím aktualizovaného uživatelského rozhraní One UI 6.1. Mobilní umělá inteligence se tak dostane k podstatně většímu počtu uživatelů – od konce března ji budou moci postupně využít i majitelé telefonů řady Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 a tabletů řady Tab S9. Čtěte více

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více