Novinky

Jak správně uvádět cenový odhad

Někdy se stává, že zákazník nechce odpovídat na naše doplňující otázky. A požaduje po nás odhad ceny, aniž bychom přesně věděli, co po nás vlastně bude chtít – „Potřebuju tiskárny do firmy. Kolik to bude stát?“

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Jakzvýšitprodej.cz
  • 24. 1. 2014
  • 1 min
Jak správně uvádět cenový odhad

Většina reakcí v takovém případě zní: „Jó paninko, to záleží na tom, kolik máte zaměstnanců. Za jednu černobílou tiskárnu si účtujeme X Kč a pak ještě příplatky za přípravu a montáž. A navíc bych to musel nejdříve vidět...“

Obdobně můžeme reagovat i my. Vyslovíme-li ale pouhou cenu, riskujeme, že si zákazník vybere někoho levnějšího. A pokud bude naše cena naopak výrazně nižší, zakázku můžeme ztratit pro nedůvěryhodnost.

Východiskem z nouze je v této situaci tzv. typický příklad a okamžité převzetí iniciativy do vlastních rukou:

„Firmu do deseti zaměstnanců doporučuji vybavit třemi tiskárnami , což vás může stát od X do XX Kč. V této částce už naše služby včetně zasíťování. Pokud si je chcete namontovat sami, z této částky vám samozřejmě můžeme potom poskytnout slevu. Kde sídlíte? Odpoledne budeme vedle, na ulici Y, domluvme se, že se u vás v X hodin zastavím a na místě vám připravím písemnou a závaznou nabídku...“

Autor: Pavel Řehulka

Podobné články

Aby vaše stránky více prodávaly #5
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #5

Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #4

Aby vaše stránky více prodávaly #3
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #3

Aby vaše stránky prodávaly více #2
Novinky

Aby vaše stránky prodávaly více #2