Jak prodávat mileniálům

14. 12. 2017. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Generace mileniálů aktuálně tvoří velkou část produktivní společnosti. Mladí lidé, kteří se narodili v rozmezí od poloviny 80. let do začátku milénia, způsobili některé významné společenské změny. Například svým přístupem změnili tradiční pojetí práce, rozvinuli tzv. start-upovou kulturu a stali se generací, která si „tyká“ s výpočetní technikou.

Tito lidé jsou také velkou kupní sílou, ale k jejich zaujetí je zapotřebí revidovat prodejní návyky a postupy.

Podle portálu Enterpreneur jde po konkrétní značce pouze 50 % mileniálů. Není to žádné překvapení – mileniálové si mohou vyhledávat informace, mají k dispozici širokou nabídku různých značek, to vše doplňují nástroji pro porovnávání cen. Jak proniknout k této atraktivní skupině zákazníků?

1. Pochopte, jak mileniálové komunikují

Když postavíte mileniály před klasickou reklamu – usměvavá tvář a chytlavý slogan – tak vám to rozhodně nepomůže. Ukázalo se, že je při nákupu pro mileniály mnohem důležitější osobní doporučení někoho z rodiny či přátel (klidně jen těch virtuálních).

Jestliže chcete zaujmout mileniály, své způsoby a prostředky komunikace musíte přehodnotit. Ideální je rozšířit své aktivity napříč kanály, které jsou pro mladé lidi nejvíce atraktivní. Portál Enterpreneur uveřejnil žebříček komunikačních nástrojů mileniálů (řazeno od nejdůležitějšího):

-         textové zprávy a aplikace typu WhatsApp, Facebook Messenger
-         e-mail (nejdůležitější je předmět)
-         sociální média
-         telefonní kontakt
-         osobní kontakt

Při vymezování prodejní a marketingové strategie je vhodné brát tuto hierarchii v potaz. Stejný žebříček platí i pro následnou podporu. Mladí lidé si poradí s chatovacími roboty a samoobslužnými portály, což jim může zpříjemnit nákup, a zároveň dojde k redukci nákladů spojených s obsluhou a péčí o zákazníky.

2. Poraďte zákazníkovi, nezahlťte ho

Mileniálové mají veškeré nástroje i čas, aby se mohli rozhodnout, co si koupí a co ne. Dokonce se dá říct, že analyzují konkrétní značky a zohledňují při svém rozhodování úplně všechno, co jsou schopni o společnosti dohledat. Přičemž si rozhodně nevystačí s informacemi, které o sobě firma prezentuje na svých oficiálních stránkách. Také porovnávají ceny, neřídí se slepě pravidlem „čím dražší, tím lepší“.

Mileniály je zapotřebí zaujmout – to vám pouhé tvrzení, že je ten či onen produkt „nejlepší ve své kategorii“ rozhodně nezaručí. Pro mladého člověka není problém si během pár vteřin vygooglit, že to není tak úplně 100% pravda, a že ve stejné kategorii najde daleko levnější a lépe hodnocené produkty. Rozumnější je, když nabídnete produkt, který vyhovuje specifickým potřebám konkrétního zákazníka a zaměříte se právě na tyto unikátní parametry. Dejte zákazníkovi pocit výjimečnosti, ukažte mu, jak a čím mu bude konkrétní produkt nebo služba užitečná. Navíc tato strategie stejně dobře funguje na všechny skupiny zákazníků.

3. Zahrajte na city

V souvislosti s mileniály se často zmiňuje jejich vztah k životnímu prostředí, sociálním nerovnostem, lidským právům a podobně. Pokud mají pocit, že se děje bezpráví (mají ten pocit dost často; nehledě na to, jestli se skutečně děje, či nikoliv), dají to hlasitě najevo.

V různých osvícených marketingových příručkách se tučným písmem píše, že příběh prodává. Je to iritující, někdy opravdu nevhodné a v mnoha případech to působí hloupě (příběh jogurtu nebo toaletního papíru není výjimkou). Existují ale segmenty a produkty, u kterých má příběh své opodstatnění, logiku i smysl. Nebojte se použít osobnější přístup, historky o tom, že produkt má doma tchýně a je moc spokojená, slyšel asi každý stokrát. Buďte upřímní, podělte se o osobní zkušenost, dejte najevo své preference.

4. Transparentnost nade vše

Zákazníci jsou podle výzkumu Label Insight loajálnější ke značkám, které se nepřetvařují. Přece jen je rok 2017, nikdo asi není tak naivní, aby uvěřil, že existuje zázračná pilulka, která vše vyřeší. Stejně tak neexistuje univerzální spotřebič, který by obstaral všechny činnosti v domácnosti (alespoň zatím). S retargetingem, dynamickým naceňováním a chytrým marketingem jsme všichni neustále pod palbou podobných tupých reklam na každém kroku.

Průzkum ukázal, že jsou lidé ochotni zaplatit více, pokud jsou na produktu uvedeny veškeré informace (například kompletní složení u potravin). Co tedy přesně zákazníci očekávají? 

-         kompletní informace o produktu
-         seznam uznávaných certifikací
-         jasné informace o tom, kde a za jakých podmínek produkt vznikal

Tyto informace zákazníci preferují zejména u potravin a kosmetiky, ale podobný mechanismus funguje i v jiných oblastech.

5. Zaujmout musíte jednoduše a chytře

Mileniálové (a nejen oni) řeší své záležitosti i nákupy často za pochodu, tedy kdekoliv a kdykoliv. Jejich pozornost neustále rozptylují různé notifikace a upozornění, chytrý telefon nepouštějí z ruky. Pokud je nezaujmete hned napoprvé, obvykle druhou šanci nedostanete. Proto si dobře rozmyslete, jakým mottem se pokusíte získat jejich pozornost, tedy vzbudit zvědavost a touhu dozvědět se více. Éra agresivní reklamy už minula, dnes je zapotřebí vzbudit zájem, dostat se k zákazníkovi blíž a nabízet produkty a služby na míru.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více