Novinky

Jak připravit e-shop na vánoční nákupy

Vánoční nákupy jsou tím nejdůležitějším obdobím pro maloobchodní prodejce, ať už jde o kamenné, nebo online obchody. Pro e-shopy začíná vánoční prodej o něco dříve, často již na konci září a vrcholí pak kolem 15. až 17. prosince. Shoptet.cz přináší několik tipů, jak vánoční prodej podpořit.

František Doupal
Zdroj: Shoptet.cz
  • 29. 10. 2015
  • 2 min
Jak připravit e-shop na vánoční nákupy

„Ideální je, když se provozovatelé e-shopů připraví na vánoční nápor již během letních měsíců, což ale mnozí podceňují. Také si málokdo analyzuje chyby z minulého roku a tak je opakují stále dokola,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a dodal: „I když už vánoční nákupy na internetu pomalu začaly, stále mohou e-shopaři udělat pár kroků, které jim pomohou.“

Připravte se na velký nápor – Během vánočních nákupů počítejte nejen s vyšší návštěvností, ale také objednávkami, vratkami, reklamacemi a dotazy. To s sebou nese i větší požadavky na skladové zásoby, logistiku a především komunikaci se zákazníky. Je proto vhodné přenechat například balení a odesílání objednávek sezónnímu zaměstnanci a soustředit se na důležitější věci.

Doprava a logistika – Nabídněte zákazníkům jako bonus za nákup dopravu zdarma. Pro mnohé je to faktor, který rozhoduje, zda v daném obchodě nakoupí. Většina lidí má strach, že jejich dárky nedorazí včas. Proto je dobré garantovat dodání do Štědrého dne, což pro e-shopaře znamená rychlé vyřízení objednávek a také širší nabídku možností dopravy.

Informujte o slevách a dejte zákazníkům tipy na dárky – Na viditelném místě mějte speciální slevové nabídky. Mnoho lidí neví, co by svým blízkým koupili za dárek, takže se rádi nechají inspirovat. Vytvořte pro ně nabídku nejprodávanějšího zboží a doporučených vánočních dárků, které nejlépe rozdělte podle toho, pro koho jsou určeny.

Nepodceňujte mobilní nakupování – I když objednávky zboží jsou ve většině případů dokončovány pomocí počítače, stále více lidí vyhledá v e-shopech přes mobilní zařízení. Proto vždy pamatujete na mobilní verzi svého e-shopu.

Pracujte se stávajícími zákazníky – Uvědomte si, že získat nového zákazníka stojí více peněz a úsilí, než si udržet stávajícího. Proto jim nabídněte bonusy k nákupu, oslovte je newsletterem nebo výhodnou nabídkou.

„Provozovatelé e-shopů musí také počítat s tím, že vánoční sezóna nekončí 24. prosince. Lidé budou své dárky chtít případně vyměnit nebo vrátit. Také je dobré využít všechny získané kontakty pro povánoční výprodej,“ doplnil Miroslav Uďan.