Internetové obchody zřizují další výdejny a kamenné pobočky

24. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Vivantis)
Lidé stále více využívají osobní odběry u zboží zakoupeného na e-shopu, což možná překvapivě jde svou podstatou proti jednoduchému nakupování přes internet. Velcí hráči internetového byznysu reagují zakládáním nových výdejních míst či kamenných poboček, rozšiřují stávající kapacity a vycházejí tak svým klientům vstříc.

Aktuálně například Vivantis, který až dosud zřízení vlastní výdejny dlouho odolával, otevřel v Praze výdejnu spojenou s prodejnou. „Snadno dostupné místo v centru Prahy v Obchodní pasáži Oasis Florenc nabízí všechny výhody, které zákazníci dnes požadují - při objednání do 12. hodin vyzvednutí zboží tentýž den po 15. hodině, možnost na místě nakoupit z portfolia všech e-shopů z rodiny Vivantis za internetové ceny, prohlédnout a vyzkoušet si kupované zboží přímo na místě a v případě jakýchkoli problémů je zde vrátit hned nebo ve 14 denní lhůtě,“ řekl Martin Rozhoň, ředitel internetových obchodů Vivantis mezi něž patří například Hodinky.cz, Sperky.cz, Parfemy.cz.

„Osobní odběry zboží nakoupeného na internetu jsou zvláštností českého e-byznysu, nikde v zahraniční tento trend neexistuje,“ dodal Martin Rozhoň. Možnost osobního odběru a rychlost dodání často rozhoduje o tom, kde zákazník nakonec nakoupí. Internetoví prodejci se proto pochopitelně snaží vycházet zákazníkům vstříc. V souvislosti s tímto trendem Vivantis přestěhoval své expedice do nového prostoru o ploše téměř 1 300 m2, jehož součástí je poloautomatizovaná balicí linka, která umožní rychlejší expedování zásilek. Všechny objednávky přijaté do 16. hod tedy bude možné doručit hned druhý den.

Češi jsou při nakupování v e-shopech svým chováním specifičtí ve více ohledech. Dlouhodobě má u nich silnou pozici konzervativní platba na dobírku s dodáním do domu. Podle aktuálních dat však právě tato forma oslabuje a lidé využívají více platbu kartou a také osobní odběr ve výdejně. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) obliba dobírky jako platební metody v posledních třech letech poklesla, přesto je dobírka stále nejvyužívanější platební metodou v českých e-shopech. Zatímco v roce 2010 ji podle výsledku výzkumu APEK preferovalo 44 % internetových nakupujících, letos jí dává přednost 37 % zákazníků. Zato se několikanásobně zvýšila důvěra v online nákupy platební kartou: z 8 % v roce 2010 na nynějších 22 %. Stále stejný způsob platby volí 37 % zákazníků, zatímco podle výše placené částky se prý rozhoduje 24 % nakupujících. 60 % lidí je ochotno zvolit jiný způsob platby, pokud na zboží spěchají, ale 28 % tak učiní jen v tom obchodě, se kterým už mají zkušenost. „Rozmach jiných forem placení, než je dobírka, je zapříčiněn několika faktory. Především je to větší zkušenost a důvěra nakupujících k prověřeným e-shopům. Po opakovaných úspěšných nákupech už se zákazníci nebojí, že přijdou o svá citlivá data a online platby jsou jednoznačně komfortnější než dobírka. Dále je pak důležitá také šíře nabízených platebních metod a jejich důvěryhodní poskytovatelé. Pozitivní zkušenosti jsou ovšem klíčové,“ komentoval výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V internetových obchodech Vivantis tvoří z celkového počtu balíčků dobírka 78 %, platba kartou 7%, osobní odběr 4 %, ostatní elektronické platební metody 11%. Podíl osobních odběrů bude mít v následujícím období rostoucí tendenci díky nové výdejně, protože velká část zákazníků je právě z Prahy.

Štítky: 

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více