Infografika: Kvalita dopravy rozhoduje o oblibě e-shopu

19. 5. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Kvalita a spokojenost s dopravou hraje při hodnocení e-shopu podstatnou roli u 82 % zákazníků. Doprava navíc hraje velkou roli nejen při hodnocení e-shopu, ale také při jeho výběru.
Foto: Freeimages.com

Zákazníci oceňují, pokud mají v e-shopu na výběr z více možností dopravy. „Zákazníci mají rádi kontrolu nad tím, jak a kdy si zboží mohou vyzvednout, a proto jim je příjemné, když má e-shop v nabídce hned několik druhů dopravy. Jako důležitou roli při výběru e-shopu to uvedlo 90 % zákazníků,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Špatná doprava se může podepsat na hodnocení e-shopu

Služby dopravce bere při hodnocení v potaz 82 % zákazníků. „Nedostatečná komunikace ze strany dopravce, zpoždění bez omluvy, poškozené zásilky, hrubé chování řidičů – to vše může zkazit celkový dojem z nákupu na internetu, a to se pak může odrazit v celkovém hodnocení internetového obchodu,“ připomenul Tomáš Braverman důležitost dopravy při online nakupování.

E-shop by měl zákazníky informovat

Zákazníci by měli vědět o tom, že proti nevhodnému chování či jednání ze strany dopravce se mohou ohradit. Často totiž nevědí, že mohou reklamovat poškození zásilky během přepravy nebo nevhodné chování zaměstnanců. „Je dobré dát zákazníkům vědět, že mohou prostřednictvím e-mailu vyjádřit svůj názor na kvalitu služeb dopravní společnosti,“ podotkl Braverman.

Reklamaci řeší zpravidla odesilatel

Někdy může dojít během přepravy k poškození zásilky nebo její ztrátě. Případné řešení problému s dopravcem je na e-shopu, reklamace u dopravce totiž řeší zpravidla odesílatel.

Jak na reklamace

  • informujte zákazníka o tom, že si věc berete na starost. Popřípadě ho poproste o zaslání potřebných dokladů/dokumentů/fotografií;
  • co nejrychleji se obraťte na dopravce. Lhůty pro podání reklamace jsou poměrně krátké, nejdelší lhůtu uvádí PPL a i tam jsou to pouhé tři dny;
  • reklamace probíhají většinou prostřednictvím formulářů, které jsou uvedeny na webových stránkách dopravců nebo zasláním e-mailu na zákaznické centrum;
  • pro lepší uznání reklamace je potřeba přiložit veškeré potřebné dokumenty – jde především o doklady prokazující výši hodnoty zásilky, faktury s cenou zboží, podací lístek atd.;
  • s kompenzací zákazníkovi rozhodně nečekejte na vyřešení ze strany dopravce – situaci se zákazníkem vyřešte okamžitě.

Standardní doba na vyřízení reklamace u dopravce činí 30 dní. V zájmu každého obchodníka by však měl být spokojený zákazník, a ten s největší pravděpodobností měsíc čekat nebude.

Kdy balík dorazí zákazníkovi?

U většiny přepravců není včasné dodání zboží zákazníkovi garantováno adodací údaje jsou pouze orientační. Garanci dodání poskytuje Česká pošta, DHL a za příplatek také GLS.

Věčná dobírka, někde ji lze zaplatit i kartou

Mezi zákazníky je dobírka ještě stále takovým trendem, že je její nabídka téměř nezbytná. Často by však zákazníci ocenili platbu na dobírku, především vyšších částek, kartou. Tuto možnost nabízejí společnosti DPD a PPL. Ostatní dopravci platbu dobírky kartou nenabízejí, a DHL dokonce možnost posílání zboží na dobírku nenabízí vůbec.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více