Infografika Český košík 2017: E-shopy se zlepšily v bezpečnosti i poskytování informací

13. 11. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Stovka největších e-shopů se utkala ve čtvrtém ročníku studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Vítězem čtvrtého ročníku se stal e-shop czc.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz.

Dle výsledků studie e-shopy již netlačí lidi do odebírání novinek e-mailem tím, že by za zákazníky zaškrtávaly souhlas. Mezi TOP 100 takto své zákazníky nutí k odběru newsletterů 31 % e-shopů, loni to přitom bylo 84 %. Organizátoři ovšem za důležitý považují fakt, že výrazně více e-shopů říká zákazníkům, kdy mají očekávat doručení zboží. Ještě loni tuto informaci měla v detailu produktu nebo v prvním kroku košíku zhruba třetina obchodníků (31 %), letos to je více než polovina (51 %).

Celkovým vítězem studie, který uspěl jak v hodnocení dle metodiky, tak v uživatelských testech, je e-shop czc.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz. Oproti loňským ročníkům se letos organizátor studie, kterým je Lukáš Hurych z českého fintech startupu Twisto, rozhodl zveřejnit detailní analýzu všech testovaných e-shopů, přičemž data jsou k 30. září, kdy skončily všechny testy. Tato detailní data jsou dostupná na ČeskýKošíkRoku.cz.

„Po loňském ročníku, kdy se na nás obracely desítky e-shopů kvůli detailnějším informacím z hodnocení, jsme se rozhodli zveřejnit takřka kompletní data o všech testovaných e-shopech vyjma těch, která považujeme za citlivější. Věříme, že se stanou inspirací pro internetové obchody mimo TOP 100, aby i menší e-shopy mohly vylepšit nákupní procesy,“ prozradil Lukáš Hurych, organizátor ČKR a Twisto chief product officer.

Certifikátem HTTPS  je nyní zabezpečeno 92 % e-shopů. V roce 2016 to bylo 53 %, v roce 2015 jen 16 %

Kromě aktuálních výsledků dostupných na stránce projektu plánují organizátoři každý kvartál pokračovat se zveřejňováním dalších výsledků. Mezi ty budou patřit například testy měření emocí v průběhu nákupního procesu.

Top 100 e-shopů dle Heureky a Seznamu, 10 odborníků

Výběr hodnocených e-shopů proběhl na základě kombinace dat o e-shopech od dvou největších internetových srovnávačů – Heureky a zbozi.seznam.cz. Pro případy, kdy by náhodou největší české e-shopy nebyly na těchto serverech agregovány, porovnávali organizátoři data s informacemi serveru SimilarWeb.com. E-shopy prošly jak hodnocením podle odborné metodiky, tak také uživatelskými testy, kterých organizátoři celkově provedli 960.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman (managing director) z Heureky, Ondřej Klega (e-commerce consulting leader) z Acomware, Jan Vetyška (výkonný ředitel) z Asociace pro elektronickou komerci, David Beška (COO) ze Skrz.cz, UX designér Jan Kvasnička, Jan Daněček (business development director) z Twisto.cz, Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton, Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva, David Špinar (CEO) z Mitonu a Lubo Smid (COO) vývojářského studia STRV.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více