Infografika Český košík 2017: E-shopy se zlepšily v bezpečnosti i poskytování informací

13. 11. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Stovka největších e-shopů se utkala ve čtvrtém ročníku studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Vítězem čtvrtého ročníku se stal e-shop czc.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz.

Dle výsledků studie e-shopy již netlačí lidi do odebírání novinek e-mailem tím, že by za zákazníky zaškrtávaly souhlas. Mezi TOP 100 takto své zákazníky nutí k odběru newsletterů 31 % e-shopů, loni to přitom bylo 84 %. Organizátoři ovšem za důležitý považují fakt, že výrazně více e-shopů říká zákazníkům, kdy mají očekávat doručení zboží. Ještě loni tuto informaci měla v detailu produktu nebo v prvním kroku košíku zhruba třetina obchodníků (31 %), letos to je více než polovina (51 %).

Celkovým vítězem studie, který uspěl jak v hodnocení dle metodiky, tak v uživatelských testech, je e-shop czc.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz. Oproti loňským ročníkům se letos organizátor studie, kterým je Lukáš Hurych z českého fintech startupu Twisto, rozhodl zveřejnit detailní analýzu všech testovaných e-shopů, přičemž data jsou k 30. září, kdy skončily všechny testy. Tato detailní data jsou dostupná na ČeskýKošíkRoku.cz.

„Po loňském ročníku, kdy se na nás obracely desítky e-shopů kvůli detailnějším informacím z hodnocení, jsme se rozhodli zveřejnit takřka kompletní data o všech testovaných e-shopech vyjma těch, která považujeme za citlivější. Věříme, že se stanou inspirací pro internetové obchody mimo TOP 100, aby i menší e-shopy mohly vylepšit nákupní procesy,“ prozradil Lukáš Hurych, organizátor ČKR a Twisto chief product officer.

Certifikátem HTTPS  je nyní zabezpečeno 92 % e-shopů. V roce 2016 to bylo 53 %, v roce 2015 jen 16 %

Kromě aktuálních výsledků dostupných na stránce projektu plánují organizátoři každý kvartál pokračovat se zveřejňováním dalších výsledků. Mezi ty budou patřit například testy měření emocí v průběhu nákupního procesu.

Top 100 e-shopů dle Heureky a Seznamu, 10 odborníků

Výběr hodnocených e-shopů proběhl na základě kombinace dat o e-shopech od dvou největších internetových srovnávačů – Heureky a zbozi.seznam.cz. Pro případy, kdy by náhodou největší české e-shopy nebyly na těchto serverech agregovány, porovnávali organizátoři data s informacemi serveru SimilarWeb.com. E-shopy prošly jak hodnocením podle odborné metodiky, tak také uživatelskými testy, kterých organizátoři celkově provedli 960.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman (managing director) z Heureky, Ondřej Klega (e-commerce consulting leader) z Acomware, Jan Vetyška (výkonný ředitel) z Asociace pro elektronickou komerci, David Beška (COO) ze Skrz.cz, UX designér Jan Kvasnička, Jan Daněček (business development director) z Twisto.cz, Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton, Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva, David Špinar (CEO) z Mitonu a Lubo Smid (COO) vývojářského studia STRV.

Podobné články

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PackWay)
Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby. Čtěte více

Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí? Čtěte více

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více