Novinky

IDC: Prodej tabletů nadále klesal

Celosvětový prodej tabletů v posledním čtvrtletí loňského roku podle IDC meziročně klesl o 0,6 % na 43,5 milionu zařízení. Za celý rok 2019 se pak trh smrskl o 1,5 % na 144 milionů kusů.

František Doupal
Zdroj: IDC
IDC: Prodej tabletů nadále klesal

Celosvětovou jedničkou zůstal Apple. Ve čtvrtém čtvrtletí dokázal meziročně vykázat téměř 23% nárůst. Společnosti hodně pomohlo uvedení nových iPADů, které během posledního loňského čtvrtletí tvořily 65 % všech prodaných „jablečných“ tabletů. Výrobci se tak podařilo meziročně za poslední čtvrtletí zvýšit tržní podíl z 29,6 % na 36,5 %. Druhou příčku si z kvartálního i celoročního hlediska udržel Samsung, a to navzdory dalšímu meziročnímu poklesu prodeje i tržního podílu. Podobně se vedlo i třetí firmě na žebříčku největších výrobců, totiž společnosti Huawei. I ta zaznamenala propad prodeje jak za poslední kvartál, tak za celý rok.

Celosvětový prodej tabletů ve 4. čtvrtletí 2019 (v milionech)
VýrobceProdej 4Q19Tržní podíl (%)Prodej 4Q18Tržní podíl (%)Meziroční změna (%)
Apple15,936,512,929,622,7
Samsung716,17,617,3-7,4
Huawei49,14,19,3-2,8
Amazon3,37,64,710,6-29
Lenovo2,55,82,35,38,3
Ostatní10,824,912,227,9-11,1
Celkem43,510043,7100-0,6

Další dvě sledovaná místa obsadily, shodně z pohledu posledního čtvrtletí i celého roku, společnosti Amazon a Lenovo.

Celosvětový prodej tabletů v roce 2019 (v milionech)
VýrobceProdej 2019Tržní podíl(%)Prodej 2018Tržní podíl(%)Meziroční změna (%)
Apple49,934,643,329,615,2
Samsung21,715,123,416-7,2
Huawei14,19,814,610-3,5
Amazon13911,88,19,9
Lenovo8,55,98,86-4,2
Ostatní3725,744,330,3-16,6
Celkem144,1100146,2100-1,5