IceWarp připravuje privátní AI modely založené na firemních datech, které nikdy neopustí prostředí klienta

26. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IceWarp)
Nejen zapojení ChatGPT do účtu uživatele, ale i privátní jazykové modely založené výhradně na datech klienta, která nikdy neopustí prostředí komunikační platformy IceWarp. Tak vypadají vybrané plány provozovatele této služby, která představuje alternativu ke službám jako Microsoft 365 nebo Google Workspace.

„Při implementaci ChatGPT do IceWarpu jsme museli dát uživatelům volbu, zda chtějí umělou inteligenci využívat, protože někteří klienti vyžadují plnou kontrolu nad svými daty. To nás přivádí k jedné z budoucích výzev zaměřených na AI – klientům plánujeme nabízet privátní datové modely, které budou postaveny výhradně na jejich vlastních firemních zdrojích a nikdy neopustí jejich prostředí,“ vysvětlil říká technický ředitel IceWarpu Antonín Prukl.

Na AI s rozumem

Už při integraci ChatGPT postupoval IceWarp odlišně od jiných poskytovatelů komunikačních platforem. Podle Prukla totiž mnoho lidí nezná správné využití ani omezení umělé inteligence, a pokud firma není opatrná, může jí taková technologická slepota svést ke špatným investicím i implementacím. Nejdůležitější je podle technického ředitele IceWarpu sladit nové trendy s reálnými obchodními potřebami a výsledky. „Nikdy nepřidávejte do své aplikace nějakou novou funkci jen proto, že ji má i konkurence,“ varoval.

„Jednou z věcí, které nám v IceWarpu pomáhají držet správný směr, je práce v malých týmech. Oproti megakorporacím tak máme omezené zdroje, což nás nutí dobře plánovat a vytyčené cesty se držet. Někdo může naši velikost vnímat jako nevýhodu, ale ve skutečnosti nás to udržuje na stejné vlně a zajišťuje, že všichni aktivně směřujeme ke stejnému cíli. Implementace ChatGTP do IceWarpu je dobrým příkladem tohoto přístupu,“ konstatoval Antonín Prukl. Samotná integrace podle něj byla relativně jednoduchá. „Naším hlavním úkolem však bylo vymyslet intuitivní použití této technologie a zajistit bezproblémový uživatelský zážitek,“ dodal.

ChatGPT v IceWarpu funguje jako doplněk, který si uživatel může aktivovat, pokud má vlastní účet u OpenAI. Poté se mu ikonka ChatGPT objevuje u jednotlivých funkcí IceWarpu a dokáže například číst e-maily a vytvářet z nich zkrácené souhrny, navrhovat odpovědi, vytvářet texty na zadání, překládat mezi většinou světových jazyků v reálném čase nebo opravovat gramatické chyby. Funkce AI jsou dostupné u e-mailu, dokumentů a TeamChatu.

Podobné články

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více

SAP ukázal, jak propojuje AI, data a aplikace. Představil také asistenty pro jednotlivé role ve firmách

9. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP)
Na úvodním ročníku konference SAP Connect představila společnost SAP novinky v oblasti podnikové umělé inteligence, dat a aplikací. Mezi hlavní inovace patří asistenti pro jednotlivé role v prostředí Joule, rozšíření SAP Business Data Cloud o nástroj k propojení s partnerskými platformami a aplikace postavené na AI pro dodavatelské řetězce, zákaznickou zkušenost a nákup. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

Progress Software zpřístupňuje důvěryhodnou GenAI firmám všech velikostí

22. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress)
Progress Agentic RAG (Retrieval-Augmented Generation – RAG) má za cíl zpřístupnit spolehlivou a ověřitelnou generativní AI týmům a firmám všech velikostí. Tento krok představuje zásadní milník v oblasti cenově dostupných AI inovací – zejména pro firmy, které chtějí využívat výhody velkých jazykových modelů (LLMs) s výsledky založenými na vlastních obchodních datech. Čtěte více