I v českých e-shopech již lze platit prostřednictvím Google Pay

29. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Do Česka, Slovenska a Rumunska přichází možnost online placení prostřednictvím Google Pay. Zatímco placení mobilem v obchodech prostřednictvím této jednoduché a bezpečné platební metody si uživatelé už osvojili a oblíbili, online bylo touto metodou donedávna možné platit vesměs pouze u globálních partnerů.

Díky spolupráci s Global Payments Europe však bude nově možné prostřednictvím tlačítka GPay zaplatit i na e-shopech firem jako jsou například Datart, Dr. Max, Baťa, ČSA, Notino, PetCenter, T-Mobile, Sportisimo či Zoot. Největší výhodou řešení je úspora času – odpadá totiž nutnost pokaždé znovu vyplňovat dlouhé formuláře s platebními údaji.

Uživatelům platební služby Google Pay se dneškem výrazně rozšiřují možnosti placení na internetu. Zpracovatel bezhotovostních transakcí Global Payments Europe (GPE) totiž integroval platební metodu GPay přímo do své platební brány GP webpay. Díky tomu může začít přes 1 100 českých, slovenských a rumunských e-commerce obchodníků společnosti Global Payments nabízet zákazníkům placení přes tlačítko GPay, tedy bez nutnosti zadávat údaje o platební kartě do platební brány.

„Naši obchodníci ode dneška naleznou na své platební bráně tlačítko Google Pay, které umožní zákazníkům platit za produkt okamžitě v případě, že mají uloženou platební kartu ve svém Google účtu,” uvedl Igor Žganjer, generální ředitel společnosti Global Payments. „Navíc lze jednoduše integrovat tlačítko GPay přímo na stránky eshopu a umožnit tak jednoduchou platbu za svůj produkt bez nutnosti přesměrování na platební bránu.”

Prostřednictvím Google Pay lze v tuto chvíli platit na více než 144 tisících obchodních místech po celé České republice. Společnost Google ale dále pracuje na rozšiřování sítě svých partnerů. Nedávno například oznámila partnerství s poskytovatelem benefitů, firmou Edenred, a systém mobilních plateb do své aplikace zařadil také evropský autobusový dopravce FlixBus.

„Google Pay umožňuje jednoduše a bezpečně platit v obchodech, online i v mobilních aplikacích. Zákazník s sebou nemusí nosit peněženku, při placení v obchodě pouze přiloží mobil k bezkontaktnímu terminálu, při placení online nemusí vždy znovu vyplňovat údaje o platební kartě do platební brány, ” řekl Petr Šmíd ředitel consumer marketingu pro střední Evropu ve společnosti Google.

Kromě platebních karet lze ukládat a využívat věrnostních a dárkových karet. Důraz je kladen hlavně na bezpečnost. Při platbě u obchodníků nesdílí Google Pay data o platební kartě s obchodníkem, při ztrátě telefonu jej lze na dálku zamknout jiným heslem, nebo celý vymazat. Není však nutné deaktivovat platební kartu, neboť její údaje se v telefonu nenacházejí.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více