I v českých e-shopech již lze platit prostřednictvím Google Pay

29. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Do Česka, Slovenska a Rumunska přichází možnost online placení prostřednictvím Google Pay. Zatímco placení mobilem v obchodech prostřednictvím této jednoduché a bezpečné platební metody si uživatelé už osvojili a oblíbili, online bylo touto metodou donedávna možné platit vesměs pouze u globálních partnerů.

Díky spolupráci s Global Payments Europe však bude nově možné prostřednictvím tlačítka GPay zaplatit i na e-shopech firem jako jsou například Datart, Dr. Max, Baťa, ČSA, Notino, PetCenter, T-Mobile, Sportisimo či Zoot. Největší výhodou řešení je úspora času – odpadá totiž nutnost pokaždé znovu vyplňovat dlouhé formuláře s platebními údaji.

Uživatelům platební služby Google Pay se dneškem výrazně rozšiřují možnosti placení na internetu. Zpracovatel bezhotovostních transakcí Global Payments Europe (GPE) totiž integroval platební metodu GPay přímo do své platební brány GP webpay. Díky tomu může začít přes 1 100 českých, slovenských a rumunských e-commerce obchodníků společnosti Global Payments nabízet zákazníkům placení přes tlačítko GPay, tedy bez nutnosti zadávat údaje o platební kartě do platební brány.

„Naši obchodníci ode dneška naleznou na své platební bráně tlačítko Google Pay, které umožní zákazníkům platit za produkt okamžitě v případě, že mají uloženou platební kartu ve svém Google účtu,” uvedl Igor Žganjer, generální ředitel společnosti Global Payments. „Navíc lze jednoduše integrovat tlačítko GPay přímo na stránky eshopu a umožnit tak jednoduchou platbu za svůj produkt bez nutnosti přesměrování na platební bránu.”

Prostřednictvím Google Pay lze v tuto chvíli platit na více než 144 tisících obchodních místech po celé České republice. Společnost Google ale dále pracuje na rozšiřování sítě svých partnerů. Nedávno například oznámila partnerství s poskytovatelem benefitů, firmou Edenred, a systém mobilních plateb do své aplikace zařadil také evropský autobusový dopravce FlixBus.

„Google Pay umožňuje jednoduše a bezpečně platit v obchodech, online i v mobilních aplikacích. Zákazník s sebou nemusí nosit peněženku, při placení v obchodě pouze přiloží mobil k bezkontaktnímu terminálu, při placení online nemusí vždy znovu vyplňovat údaje o platební kartě do platební brány, ” řekl Petr Šmíd ředitel consumer marketingu pro střední Evropu ve společnosti Google.

Kromě platebních karet lze ukládat a využívat věrnostních a dárkových karet. Důraz je kladen hlavně na bezpečnost. Při platbě u obchodníků nesdílí Google Pay data o platební kartě s obchodníkem, při ztrátě telefonu jej lze na dálku zamknout jiným heslem, nebo celý vymazat. Není však nutné deaktivovat platební kartu, neboť její údaje se v telefonu nenacházejí.

Podobné články

Obliba nákupů přes internet nepřetržitě roste

10. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Tržby internetových a zásilkových obchodů rostou od roku 2000 a neovlivnila je ani hospodářská krize. Tempo růstu internetového prodeje dle Českého statistického úřadu v posledních letech navíc zrychluje. Čtěte více

Jídlo na e-shopech nakupuje každý třetí Čech a doménou e-shopů je erotické zboží

18. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware )
Více než třetina Čechů nakupuje na internetu potraviny, z toho 16 % alespoň jednou měsíčně. Zájem o internetové nákupy však sílí bez ohledu na druh zboží – již 21 % Čechů přiznává, že nakupuje převážně v e-shopech. Nejvíce je lidé preferují u erotického zboží. Čtěte více

Zrecenzované produkty se prodávají výrazně lépe

3. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Zákazník při výběru zboží mnohem více věří produktům, které jsou recenzované. Pokud navíc své zkušenosti se zbožím předává vlivná osoba, kterou zákazník zná a věří jí, pravděpodobnost nákupu markantně roste. Dobře jsou si toho vědomy i velké e-shopy, které do svých řad vábí ta největší jména na trhu a do obsahu pod svou značkou investují nemalé finanční prostředky. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více