Evropský trh s AR a VR technologie v roce 2027 v hodnotě přesáhne 10 miliard USD

8. 6. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle odhadů IDC utratí Evropané v letošním roce 1,1 miliardy USD za technologie pro rozšířenou realitu a 3,4 miliardy USD za virtuální realitu. Ačkoli jsou aktuální odhady o něco nižší než původní prognózy, stále se pro letošek počítá s 32% růstem.

IDC dále odhaduje, že výdaje na AR a VR mezi lety 2022 až 2027 výdaje porostou průměrným tempem téměř 25 %.

„Mnoho evropských organizací v reakci na vysokou inflaci a obecný makroekonomický vývoj přehodnotilo postoj k některým IT projektům, což bohužel zapříčinilo určité omezení investic do AR či VR technologií,“ uvedl analytik IDC Lubomir Dimitrov. „Nicméně změna priorit, která klade důraz na optimalizaci návratnosti a zvyšování produktivity a efektivity, bude zájem o AR a VR podporovat, a to i z důvodu stále častějšího prosazování různých forem vzdálené práce a spolupráce – a to i v průmyslu – tlaku na růst bezpečnosti zaměstnanců.“

Nejvíce za AR a VR technologie v roce 2023 v Evropě utratí spotřebitelé spolu s maloobchodní sférou a diskrétní výrobou. Dohromady jde o 63,7 % celkových výdajů.

V oblasti B2B budou dlouhodobě nejrychleji růst odvětví, která se zabývají zdroji, a to s dvouciferným růstem po celé zmiňované období. AR/VR technologie pomáhají podnikům zvyšovat efektivitu tím, že umožňují poskytnou rychlou podporu na dálku a efektivně řešit problémy v případě poruchy zařízení.

Současně zvyšují produktivitu, protože rozšiřují lidské schopnosti, a zvyšují bezpečnost tím, že v prvních fázích zaškolování umožňují nahradit výcvik v často nebezpečném prostředí možností si vše nejprve v klidu osahat v bezpečném prostoru. Např. v odvětví těžby surovin je bezpečnost klíčová a AR umožňuje odborníkům virtuálně kontrolovat stroje i okolní prostředí, což umožňuje podrobnou a přesnou revizi nebezpečných oblastí bez ohrožení obsluhy na pracovišti/staveništi apod.

Tréninky a školení, prezentace produktů v obchodech a údržba průmyslových strojů a zařízení budou letos v B2B segmentu nejčastějšími důvody k investicím do AR/VR. Virtuální školení jsou populární díky tomu, že zaměstnancům umožňují rychleji zvládnout základní návyky praktickým, zábavným interaktivním způsobem, navíc bezpečně. Navíc bývají oproti tradičním formám školení levnější.

V dlouhodobém horizontu bude nejvíce investic směřovat do (týmové) spolupráce a oblasti vzdálené či hybridní práce, růst tohoto segmentu bude v průměru dosahovat téměř 90 %. Mělo by jít zejména o atraktivnější a více pohlcující alternativu klasických audio- a videokonferencí.

Podobné články

Prodej tiskáren a multifunkcí ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostl o 3,1 %

2. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s periferními tiskovými zařízeními podle IDC ve čtvrtém kvartálu roku 2024 zaznamenal meziroční růst o 3,1 %. Pro dalo se téměř 22 milionů zařízení. Podle IDC tak jde o druhé čtvrtletí růstu v řadě. Čtěte více

Celosvětový trh s chytrými telefony v 1. čtvrtletí 2025 vzrostl o 1,5 %

24. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej chytrých telefonů v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně o 1,5 % na 304,9 milionu kusů. Trh s chytrými telefony si vedl v souladu s prognózami IDC, současná obchodní válka mezi USA a Čínou a volatilita cel však způsobuje obavy ohledně dalšího vývoje. Čtěte více

Trh s počítači vkročil do turbulentního roku 2025 s dobrými výsledky

14. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle průzkumu společnosti IDC vzrostly dodávky osobních počítačů v prvním čtvrtletí roku 2025 o 4,9 % oproti předchozímu roku. Celosvětově se prodalo 63,2 milionu zařízení. Při pohledu na aktuální dění je však zřejmé, že odvětví osobních počítačů bude s největší pravděpodobností letos čelit celé řadě obtíží. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více