EMC: U firemního IT narůstá jeho strategický význam

20. 9. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: EMC)
IT oddělení firem se doposud zaměřovala především na zvyšování efektivity a snižování nákladů. Průzkum mezi registrovanými účastníky konference EMC Forum však odhalil, že IT je nyní považováno mnohem spíše za klíčový prostředek k podpoře podnikání a lepší komunikaci se zákazníky.

Až 64 % respondentů průzkumu přitom říká, že ředitelé v jejich podnicích vidí IT jako strategický faktor pro rozvoj podnikání; to je více než kdy dříve. IT odvětví se od základu transformuje v důsledku příchodu megatrendů, jako jsou cloud, mobilní technologie, sociální sítě a Big Data. Jejich vliv zcela mění očekávání spotřebitelů a koncových uživatelů, kteří chtějí mít ve stále větší míře možnost interakce online, kdykoli a kdekoli, čímž se IT stává faktorem strategicky důležitějším než v minulosti.

Tohoto trendu si všímají i uživatelé, více než polovina dotázaných v Česku (konkrétně 56 %) uvedla, že zmíněné technologie nové generace poskytnou jejich organizacím konkurenční výhodu. Nové technologie také podle respondentů ovlivní klíčové aspekty jejich podnikání, jako je vytváření nových produktů a služeb (34 %), zjednodušení obchodních funkcí a zvyšování efektivity (32 %) a zlepšování zkušeností zákazníků (32 %). Významný nástroj, který vede k vyšší flexibilitě a zabezpečení, přitom pětina dotazovaných vidí ve společných, veřejných a privátních cloudových službách.

Při hodnocení vyhlídek do budoucnosti se těsná většina respondentů (51 %) vyjádřila s optimismem, tedy že mají v organizaci k dispozici odpovídající úroveň dovedností a znalostí potřebných k úspěšnému naplnění svých obchodních priorit. Zajistit si tyto dovednosti a udržet krok s rychlým tempem inovací v sektoru IT bude, podle získaných výsledků, výzvou pro 61 % firem. O 5 % méně si myslí, že modelové IT oddělení budoucnosti bude sloužit jako interní poskytovatel služeb na vyžádání, včetně platformy jako služby nebo veřejného a privátního cloudu.

Nové trendy a jejich dopad na segment firemního IT okomentoval také Jiří Sven Svěrák, generální ředitel EMC pro Českou republiku a Slovensko: „Očekávání zákazníků prošla radikální změnou. Spotřebitelé nyní očekávají možnost okamžité interakce prostřednictvím mobilních zařízení nejen mezi sebou, ale také s nejrůznějšími organizacemi. Aby si zachovaly své postavení a konkurenceschopnost, musejí společnosti bez ohledu na svůj obor podnikání zcela přepracovat obchodní modely, tak aby se dokázaly vyrovnat s nebývalými nároky na přístup, interakci a objem dat. Z tohoto důvodu IT oddělení získávají zpět svou důležitost a prostřednictvím cloudových technologií a Big Data se transformují z nákladového střediska na skutečný katalyzátor změn.“

Podobné články

AI brýle HTC VIVE Eagle

AR a VR headsety a chytré brýle se stávají mainstreamem

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celosvětové dodávky AR/VR headsetů v kombinaci s chytrými brýlemi bez displeje vzrostou v roce 2025 o 39,2 % a jejich prodej dosáhne 14,3 milionu kusů. Prodeji budou dominovat chytré brýle typu Ray-Ban od Meta, přičemž tato kategorie během tohoto roku díky novým produktům vzroste o 247,5 %. Čtěte více

Trh podnikových WLAN sítí vzrostl ve druhém čtvrtletí roku 2025 o 13,2 %

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle výsledků průzkumu společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej komponentů bezdrátových lokálních sítí (WLAN) pro podniky ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,2 % a dosáhl hodnoty 2,6 miliardy USD, čímž navázal na růstový trend trhu z předchozího kvartálu. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více