Electro World vzdoruje Covidu, online nákupy vzrostly o více něž 200 %

25. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Electro World)
Společnost Electro World kvůli vládním opatřením souvisejícím s pandemií choroby Covid-19 uzavřela k 22. říjnu 2020 svoje prodejny a zaměřila se na čistě on-line prodej. Ačkoliv o jejím firemním e shopu řada zákazníků donedávna ani nevěděla, situace se rapidně změnila.

Zavření prodejen se na fungování webu společnosti projevilo takřka okamžitě. Došlo totiž k meziročnímu navýšení návštěvnosti o téměř 100 % a současně k meziročnímu navýšení obratu e-shopu o více než 200 %. Přesto web výpadek kamenných prodejen stále zcela kompenzovat nedokáže. A to i když průměrná platba zůstala zhruba stejná jako dříve – jeden zákazník v obchodě utratí zhruba 6 tisíc korun. Zároveň se meziročně o zhruba 20 % navýšil objem času stráveného na webu.

Informace k aktuální situaci přehledně

Electro Worldu ve druhé vlně pandemie pomohla příprava z jarního uzavření prodejen v průběhu března a dubna 2020. Kromě on-line prodeje se společnost Electro World přirozeně zaměřila také na on-line marketing a svoje investice do displejové reklamy a výkonnostních kampaní oproti běžnému stavu navýšila na dvojnásobek.

Přesto to jako firma zaměřená primárně na retailový prodejní kanál nemáme úplně jednoduché. On-line prodej totiž nedokáže vykompenzovat výpadek prodejen, což znamená, že obratu jako v loňském roce letos rozhodně nedosáhneme,“ uvedl Tomáš Kovářík, marketing manager společnosti Electro World.

Daří se smartphonům, notebookům i grafickým tabletům

Na internetovém obchodě www.electroworld.cz celkově nejvíce táhne segment smartphonů. Tomu pomohlo hlavně představení a začátek prodeje modelů Apple iPhone 12. Výrazný nárůst zaznamenala také kategorie notebooků, což zřejmě bylo způsobeno především hromadným přechodem na home office a domácí výuku. Daří se i televizím, u kterých však oproti předchozím měsícům došlo k útlumu, a to vzhledem k dokončení přechodu na DVB-T2.

Za skokana roku lze považovat kategorii grafických tabletů (například One by Wacom M), které v meziročním srovnání rostly 18×, což je přičítáno přesunu kancelářských pracovníků k práci z domova. To samé se týká i webkamer se 17× meziročním růstem. Čtyřikrát pak oproti stejnému období v loňském roce vyrostly čističky vzduchu, třikrát headsety.s

Podobné články

ATC obhájilo dvojici ocenění společnosti Epson

30. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Distributor AT Computers obhájil loňská vítězství a opět získala dvě prestižní ocenění od společnosti EPSON. Společnost se konkrétně stala Největším distributorem hardwaru a Největším distributorem spotřebního materiálu. Čtěte více

ASBIS CZ má nyní v portfoliu produkty Lenovo

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Distributor ASBIS CZ se zařadil mezi partnery společnosti Lenovo a od ledna 2025 tak ve svém portfoliu nabízí široké spektrum produktů tohoto výrobce. Čtěte více

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více

Investiční skupina Thein získává společnost CubeTeam specializující se na zakázkový vývoj aplikací

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Digital)
Digitální část české investiční skupiny Thein získala společnost CubeTeam, která se specializuje na zakázkový vývoj aplikací. Akvizice posílí tým vývojářů a podpoří strategii skupiny v oblasti digitálních technologií. Zakladatelé firmy CubeTeam se také stávají součástí skupiny Thein a budou posilovat stávající a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Čtěte více