Electro World vzdoruje Covidu, online nákupy vzrostly o více něž 200 %

25. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Electro World)
Společnost Electro World kvůli vládním opatřením souvisejícím s pandemií choroby Covid-19 uzavřela k 22. říjnu 2020 svoje prodejny a zaměřila se na čistě on-line prodej. Ačkoliv o jejím firemním e shopu řada zákazníků donedávna ani nevěděla, situace se rapidně změnila.

Zavření prodejen se na fungování webu společnosti projevilo takřka okamžitě. Došlo totiž k meziročnímu navýšení návštěvnosti o téměř 100 % a současně k meziročnímu navýšení obratu e-shopu o více než 200 %. Přesto web výpadek kamenných prodejen stále zcela kompenzovat nedokáže. A to i když průměrná platba zůstala zhruba stejná jako dříve – jeden zákazník v obchodě utratí zhruba 6 tisíc korun. Zároveň se meziročně o zhruba 20 % navýšil objem času stráveného na webu.

Informace k aktuální situaci přehledně

Electro Worldu ve druhé vlně pandemie pomohla příprava z jarního uzavření prodejen v průběhu března a dubna 2020. Kromě on-line prodeje se společnost Electro World přirozeně zaměřila také na on-line marketing a svoje investice do displejové reklamy a výkonnostních kampaní oproti běžnému stavu navýšila na dvojnásobek.

Přesto to jako firma zaměřená primárně na retailový prodejní kanál nemáme úplně jednoduché. On-line prodej totiž nedokáže vykompenzovat výpadek prodejen, což znamená, že obratu jako v loňském roce letos rozhodně nedosáhneme,“ uvedl Tomáš Kovářík, marketing manager společnosti Electro World.

Daří se smartphonům, notebookům i grafickým tabletům

Na internetovém obchodě www.electroworld.cz celkově nejvíce táhne segment smartphonů. Tomu pomohlo hlavně představení a začátek prodeje modelů Apple iPhone 12. Výrazný nárůst zaznamenala také kategorie notebooků, což zřejmě bylo způsobeno především hromadným přechodem na home office a domácí výuku. Daří se i televizím, u kterých však oproti předchozím měsícům došlo k útlumu, a to vzhledem k dokončení přechodu na DVB-T2.

Za skokana roku lze považovat kategorii grafických tabletů (například One by Wacom M), které v meziročním srovnání rostly 18×, což je přičítáno přesunu kancelářských pracovníků k práci z domova. To samé se týká i webkamer se 17× meziročním růstem. Čtyřikrát pak oproti stejnému období v loňském roce vyrostly čističky vzduchu, třikrát headsety.s

Podobné články

Dan Dery, viceprezident pro globální produkty společnosti Motorola

Technologické předpovědi společnosti Motorola

4. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo)
Zdá se, že rok 2021 bude vzrušující a naplněný množstvím nových trendů, technologií a inovací. Chování spotřebitelů se neustále vyvíjí a technologické společnosti přehodnotily své zaměření na nadcházející rok. Své hlavní předpovědi o tom, co můžeme letos očekávat, sepsal viceprezident pro globální produkty společnosti Motorola Dan Dery. Čtěte více

SMB společnosti ohrožují nové spamové a phishingové techniky

3. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle společnost GFI Software jsou malé a střední firmy (SMB) ohroženy stále sofistikovanějšími e-mailovými útoky, které využívají nových spamových a phishingových technik. Phishingové e-maily podle analýzy nedokáže rozpoznat 91 % běžných uživatelů. Čtěte více

Epson získal ocenění BLI Winter 2021 Pick a cenu za výjimečný přínos

3. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Společnost Epson obdržela hned tři ceny BLI Winter 2021 Pick a získala také ocenění za výjimečný přínos, které udílí přední světový poskytovatel testovacích služeb a analytických informací v oblasti zobrazování dokumentů Keypoint Intelligence. Čtěte více

ČTÚ spustil srovnávač cen a kvality volání, SMS, internetu a dalších služeb

3. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTÚ)
Český telekomunikační úřad 1. března 2021 spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb elektronických komunikací. Spotřebitel může porovnat ceny a parametry mobilního volání, SMS, dat a mobilního internetu. Od dubna přibydou k porovnání služby volání v pevném místě, internetu v pevném místě a placené televize. Čtěte více